Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرایط می‌توانست به شدت بدتر از کدورتی باشد که بین محمد صلاح و سادیو مانه پیش آمده است.

طرفداری- در این یادداشت به شرح تعدادی از شدیدترین خصومت هایی که میان هم‌تیمی ها در تاریخ فوتبال پیش آمده می‌پردازیم.

املین هیوز و تامی اسمیت در لیورپول

در سال 1973 و پس از خروج بیل شنکلی از باشگاه، هیوز که ملقب به اسب دیوانه بود بازوبند کاپیتانی را از دستان مرد آهنی، یعنی اسمیت در آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسمیت بعداً گفته بود: "آنجا باشگاه من بود، من مدت زمان بشتری از او آنجا بودم و همه زندگی من به فوتبال و لیورپول خلاصه می‌شد، پس چرا باید بگذارم او زندگی من را از دستانم در بیاورد." البته هر دو نفر آنها داخل زمین یک حرفه‌ای تمام و کمال بودند، اگرچه تفاوت سلایق را به روی همدیگر می‌آوردند. 

زلاتان ابراهیموویچ و رافائل فن در فارت در آژاکس

پیمان دشمنی بین این دو بازیکن آژاکس در یک دیدار دوستانه بین‌المللی در سال 2004 میان تیم های سوئد و هلند بسته شد، زمانی که فن در فارت، ابراهیموویچ را مقصر مصدومیت زانوی خود در آن دیدار می‌دانست. زلاتان در پاسخ کوبنده خود گفته بود: "من این کار را از روی عمد انجام ندادم، اما اگر یک بار دیگر مرا متهم بکنی هر دو پای تو را خواهم شکست، اما این بار از روی عمد."

تدی شرینگهام و اندی کول در منچستریونایتد و تیم ملی انگلستان

اندی کول درباره بازی تیم  ملی انگلستان مقابل اروگوئه در سال 1995 اینگونه گفته بود: "وارد زمین مسابقه شدم و حدود 60 هزار نفر در استادیوم شاهد ماجرا بودند، شرینگهام آمد و من انتظار یک دست دادن ساده را داشتم، یا یک موفق باشی الکی. آماده دست دادن بودم اما او دست خود را کنار کشید، او آگاهانه و بدون هیچ دلیلی دست من را پس زد، از آن زمان تا به امروز من دلیل این‌کار او را متوجه نشدم." از آن روز به بعد هیچ‌ صحبتی میان آن دو نفر در خارج از زمین رد و بدل نشد، البته همواره در زمین در کنار هم موفق بودند، همانگونه که گری پالیستر به اندی کول گوشزد کرده بود : من می‌دانم که شما دو نفر با هم صحبتی نمی‌کنید، اما حداقل در کنار هم عالی فوتبال بازی می‌کنید، تنها مدال هایی که در کنار هم به دست آوردید را بشمار.

لوتار ماتئوس و اشتفان افنبرگ در تیم ملی آلمان

این دو هافبک جنگنده حدوداً کل دهه 1990 میلادی را بر روی اعصاب یکدیگر بودند، مدت کوتاهی در تیم بایرن مونیخ و مدت زمان زیادی در تیم ملی آلمان. افنبرگ، کاپیتان تیم یعنی ماتئوس را مخصوصا بعد از فینال 1990 مقابل آرژانتین که ماتئوس اقدامی برای زدن آن پنالتی مشهور نکرده بود،متهم به بزدلی کرد. البته  لوتار ماتئوس زمان زیادی را تلف کرد تا به بایرن مونیخ بگوید که از شر دشمن قدیمی خود، یعنی اشتفان افنبرگ خلاص شوند، پس از شکست باوارایی ها در مقابل هاناس روستاک در سال 2001 او را از باشگاه اخراج کردند. این دشمنی به قدری ریشه‌دار است که افنبرگ در کتاب بیوگرافی خود، یک بخش را "لوتار ماتئوس چه چیزی از فوتبال می‌داند؟" با تیتر به دشمنی کهنه خود با لوتار ماتئوس اختصاص داده است.

ماریو ایکاردی و ماکسی لوپز در سمپدوریا

ایکاردی و لوپز زمانی در سمپدوریا صمیمی‌ترین دوستان هم بودند، اما این دوستی زمانی که ایکاردی تصمیم گرفت با همسر ماکسی لوپز، یعنی واندا نارا وارد رابطه عاطفی شود، جای خود را به کینه و دشمنی داد. پس از این اتفاق ایکاردی به اینتر پیوست. ماکسی لوپز هم که زمانی در بارسلونا بازی می‌کرد در سال 2015 به تورینو پیوست و زمانی که اینتر و تورینو به دیدار یکدیگر رفتند، ماکسی لوپز از دست دادن با ماریو ایکاردی اجتناب کرد. ایکاردی پس از این ماجرا گفته بود: "متأسفانه این اتفاقات پیش آمد، دلیل این اتفاق جهالت یک فرد خاص است، من مؤدب هستم و دست خود را به سوی او دراز کردم." این تلاش او برای گرفتن دست پیش در این ماجرا خیلی زود و پس از خالکوبی تصویر فرزندان ماکسی لوپز بر روی بازویش ناکام ماند، اصلاً حرکت جالبی نبود.

جان فاشانو و لاویره سانچز در ویمبلدون

یک روح تیمی درنده کمک کرد تا ویمبلدون موفق به شکست لیورپول در یکی از عجیب‌ترین فینال های جام حذفی تاریخ در سال 1988 شود، اما در پشت صحنه فاشانو و سانچز به خون همدیگر تشنه بودند. این دو در یک تمرین با یکدیگر درگیر شده بودند و فاشانو با یک شوت پر‌قدرت او را زده بود، ضربه‌ای که به قول او می‌توانست یک اسب را به خاک اندازد. سانچز با چهره حیرت‌زده گفت: "از همان لحظه اول می‌دانستم او کیست و او می‌دانست من چطور انسانی هستم." و زمانی که از فاشانو پرسیده شد آیا از آن اتفاق پشیمان است، او پاسخ داد: "تنها پشیمانم هستم که چرا او را زودتر نزدم."

رود فن نیستلروی و پاتریک کلایورت در تیم ملی هلند

کلایورت در  سال 2004 در تیم نیوکاسل بازی می‌کرد و در حال لذت از زندگی شبانه در نیوکاسل بود. رود فن نیستلروی که همیشه در خانه می‌ماند به شدت از این رفتار هم تیمی خود شاکی بود، بخصوص زمانی که هر دو به سطوح بالا در تیم ملی هلند رسیدند. پس از بازی هلند و اسکاتلند در اولین مرحله جام ملت های اروپا 2004، پاتریک کلایورت یک شب دیوانه‌وار را در آمستردام سپری کرد و ستاره منچستریونایتد یعنی فن نیستلروی در لفافه به این اتفاق اشاره و از هم‌تیمی خود انتقاد کرد: "به تنهایی می‌توانم این کار را انجام دهم، من می‌توانم به تنهایی در نوک خط حمله بازی بکنم." دیک ادووکات تلاش بسیاری کرد تا از این دو بازیکن یک زوج موفق بسازد، اما در این امر موفق نشد.

ینس لمن و الیور کان در تیم ملی آلمان

این دو دروازه‌بان به طور مستمر برای سال ها برای به دست آوردن پیراهن شماره یک آلمان با یکدیگر به جدال پرداخته و از دور و نزدیک با یکدیگر دشمنی می‌کردند؛ زمانی که لمن در تیم آرسنال نیمکت نشین مانوئل آلمونیا شد، الیور کان به شدت او را مورد تمسخر قرار داد، در حالی که لمن معتقد بود دروازه‌بان بایرن مونیخ بیش از اندازه خود را مهم می‌پندارد. ینس لمن در یک مصاحبه خود بر ضد کان گفته بود: "من دوست دختر 24 ساله ندارم، زندگی من کاملاً متفاوت است." دروازه‌بان آرسنال این جملات را درباره رابطه الیور کان و مونیچ بارماید گفته بود.

البته رابطه ینس لمن و آلمونیا در باشگاه آرسنال نیز چندان بهتر نبود و همیشه از ذخیره او بودن به شدت ناراضی بود. آلمونیا اعتراف کرده بود که می‌داند ینس لمن از او متنفر است. او گفته بود: "اینکه کسی با من هم‌تیمی است که از من متنفر است بسیار عجیب است، هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوم، می‌دانم قرار است همان اتفاقات همیشگی تکرار شود. تا زمانی که او از تیم رفت من مجبور بودم هر روز با او کنار بیایم. هر روز می‌دانستم چه چیزی در پیش رویم است اما دیگر به او اهمیت نمی‎‌دهم، او می‌تواند هرچیزی که می‌خواهد را بگوید."

روماریو و ادموندو در واسکو دا گاما و تیم ملی برزیل

زمانی که در سال 1999 این دو بازیکن زوج خط حمله تیم واسکو دا گاما را تشکیل دادند، هواداران به آنها لقب خط حمله رویایی را دادند، اما به جای آن زوج آنها تبدیل به یک شکست عظیم شد. البته اینگونه نبود که این اتفاق غیرقابل پیش‌بینی باشد، زیرا زمانی روماریو در وصف خود گفته بود: "زمانی که به دنیا آمدم خدا به من اشاره کرد و گفت این همان مرد منتخب است."

هیچ‌کدام از آن دو علاقه‌ای به تحمل سختی تمرین نداشتند و به جای آن ترجیح می‌دادند که در سواحل ریو با پا والیبال بازی کنند. رفاقت آن دو در سال 1998 از بین رفت؛ زمانی که روماریو یک نقاشی از ادموندو را پخش کرد که در آن روماریو را داخل دستشویی نشان می‌دهد، درحالیکه تصویر دوست‌دختر سابق او بر روی در روبرو آن است.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

آفتاب‌‌نیوز :

آتشیار حمید خدیوی اظهار کرد: در ساعت ۱۶:۱۱ دقیقه عصر امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه، حادثه فرونشست زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی به مرکز فرماندهی اعلام شد و بلافاصله تیم عملیاتی از ایستگاه۵۱ به محل حادثه اعزام شدند.

افسر نگهبان ِآتش نشانی مشهد ادامه داد: با حضور تیم عملیاتی مشخص شد فرونشست به عمق ۲ متر و ابعاد ۲ در ۲ به دلیل بارش باران و نشت از طرح اگو به زیر آسفالت اتفاق افتاده است.

وی گفت: با توجه به فرونشست عمیق و ایجاد حفره با قطر زیاد، یک طرف از بلوار کلاهدوز مسدود شد، همچنین از هر گونه تردد در این ناحیه جلوگیری به عمل ِآمد و پس از انجام عملیات رفع خطر، محل تحویل اداره آب و فاضلاب گردید.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • تمرینات روماریو برای بازگشت به فوتبال در 58 سالگی؛ هم تیمی شدن اسطوره برزیلی با پسرش! / فیلم
  • کریستیانو رونالدوی کوچک؛ انتقاد ماریو گومز از بدنسازی و تغییرات عضلات مسوت اوزیل!
  • گل‌های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا (فیلم)
  • گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا / فیلم
  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود
  • املیانو مارتینز، شیطان بزرگ دنیای فوتبال / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • لحظات دیوانه‌وار و عجیب در دنیای فوتبال / فیلم
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری