Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:43:27 GMT

خط دوم انتقال آب از سد درودزن به زودی کامل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۰۳۷۱

خط دوم انتقال آب از سد درودزن به زودی کامل می‌شود

معاون توسعه مهندسی شرکت آبفای کشور اعلام کرد که به زودی پروژه خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایسنا، پاکروح معاون توسعه مهندسی شرکت آب و فاضلاب ایران در حاشیه بازدید از روند اجرای خط دوم آبرسانی به شیراز، گفت: با بهره برداری از پروژه خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، بخشی از کمبود آب شرب این کلانشهر جبران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تکمیل این پروژه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خط دوم آب رسانی به شهر شیراز از سد درودزن حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش‌های اندک باقیمانده به زودی کامل می‌شود.

معاون توسعه مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه، کمبود آب در شیراز جبران و آب پایدار شهر شیراز تامین می‌شود.

دهقانی مدیرعامل آب منطقه ای فارس نیز گفت: با توجه به رشد جمعیت شهر شیراز و توسعه شهرها و روستاهای این شهرستان و همچنین وجود صنایع مختلف در نزدیکی آن، مسئله تامین آب از دغدغه های اصلی مسئولان است.

حمیدرضا دهقانی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از آب شیراز را از سد درودزن و مابقی را از چاه‌های آهکی و آبرفتی حاشیه شهر تامین می‌کنیم.

این مقام مسئول گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهر شیراز و برداشت بیش از حد، سطح آب زیرزمینی افت کرده است و احداث خط دوم آبرسانی از درودزن به شیراز هم با هدف رفع مشکلات اجرایی شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس خاطرنشان کرد که با بهره‌برداری از خط دوم آبرسانی از درودزن به شیراز امکان انتقال سه مترمکعب در ثانیه آب به این کلانشهر فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون مهندسی و توسعه آبفا کشور در سفر به استان فارس، از پروژه‌های مختلف حوزه آب و فاضلاب در شهرهای شیراز و صدرا هم بازدید کرد.

شاهین پاکروح در این بازدیدها ضمن تأکید بر تسریع برنامه زمان‌بندی اتمام تصفیه‌خانه فاضلاب شیراز، خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار که در انجام عملیات اجرایی مدنظر است؛ بهره‌برداری هر چه سریع‌تر این پروژه‌ انجام شود.

الله بخش نظرپور رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آبفا شیراز با اشاره به نگاه ویژه مسئولین استان برای رفع مشکلات زیست‌محیطی به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شیراز، افزود: تاکنون برای اتمام این پروژه از منابع عمرانی و جاری هزینه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آبفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد

 یاسر اکبریان  اظهار کرد: بخش اعظمی از این پروژه‌ها در مراحل نهایی کار می‌باشد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد که با مشارکت بسیج سازندگی سپاه استان به عنوان نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، پیشرفت ۶۵ درصدی دارد.

وی افزود: با اجرای این طرح ۷۰ روستای مناطق محروم استان از آب سالم برخوردار می‌شوند که ۲۰روستا تاکنون از این خدمت بهره‌مند شده اند و مابقی طرح‌ها نیز طی ماه‌های آینده به بهره برداری خواهند رسید.

اکبریان بیان کرد: همچنین پارسال حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی استان اصلاح و بهسازی شد و در حال حاضر نیز ارتقای زیرساخت‌های تامین آب و بالا بردن ظرفیت‌های موجود نیز در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های انجام گرفته در بخش فاضلاب نیز حدود ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که مهمترین آن‌ها تصفیه خانه‌های فاضلاب در پنج شهرستان استان می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: عملیات احداث تصفیه خانه در این پنج شهر از پیشرفت ساختمانی ۷۰ درصدی برخوردار است که با توجه به رایزنی‌های به عمل آمده و حمایت‌های استاندار و سایر مسوولان استانی و کشوری، تسهیلاتی از طریق چند بانک عامل برای آنها جذب شده است و تلاش می‌شود سرعت ساخت این تصفیه خانه‌ها افزایش یابد.

اکبریان بیان کرد: در بخش توسعه شبکه فاضلاب و به روز کردن آن‌ها نیز از همه ظرفیت‌های مهندسی و مالی شرکت استفاده شده است تا استان در شاخص‌های بخش فاضلاب ارتقا یابد.

بیش از ۶۱۰ هزار مشترک آب و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب در لرستان وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تاکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر