Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در جریان سفر رسمی خود به عربستان و دیدار با پادشاه این کشور بر ضرورت همکاری با عربستان در منطقه تاکید کرد.

پوتین در دیدار با ملک سلمان، همچنین تاکید کرد که بدون مشارکت با عربستان، حل مشکلات خاص منطقه ای ممکن نیست.

رئیس جمهور روسیه در عین حال ابراز امیدواری کرد که سفر وی به عربستان به تقویت همکاری دو کشور منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته پوتین، اتحاد جماهیر شوروی اولین کشوری بود که حکومت عربستان سعودی را به رسمیت شناخت و در حال حاضر همکاری‌های روسیه و عربستان به صورت سودمند و متقابل در حال توسعه است.

سفر پوتین به عربستان پس از سفر اخیر ملک سلمان، پادشاه عربستان به مسکو در مهرماه ۱۳۹۶ صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور روسیه قرار است پس از عربستان از امارات متحده عربی نیز دیدار کند.

ولادیمیر پوتین روز گذشته پیش از آغاز سفر خاورمیانه‌ای خود در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تاکید بر روابط نزدیک با کشورهای عربی و محکومیت حادثه آرامکو، اما همزمان بر نقش تاریخی و بزرگ ایران تاکید کرده و گفته بود: ایران قدرت بزرگ منطقه است.

اظهارات پوتین پیش از سفر به عربستان و تاکید همزمان او به جایگاه پرقدرت ایران همراه با محکومیت حادثه آرامکو به خوبی نشان دهنده آن است که روسیه همچنان در تلاش برای نقشی بیانبینی در روابط منطقه‌ای کشورهای خارومیانه است.

کد خبر 4746847

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه عربستان سعودی ولادیمیر پوتین ملک سلمان سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا عراق دونالد ترامپ عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین ایران روسیه رجب طیب اردوغان فرانسه جنگ 2015 یمن افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود