Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی ساکنان واحدهای سازمانی در اسلامشهر به رغم گذشت بیش از ۱۵ سال از انقضای قرارداد از زیر بار تخلیه واحدها شانه خالی کرده و مانع از واگذاری آن‌ها به دیگر افراد واجدالشرایط شده‌اند. ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، طی روزهای اخیر باخبر شدیم چندین واحد مسکونی دولتی که در اختیار تعدادی از کارکنان دستگاه‌های دولتی در سطح شهرستان اسلامشهر و حتی استان تهران قرار گرفته بود بنا به آنچه که در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شده بالاجبار تخلیه و مقرر شده تا به افراد دیگری واگذار ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای پیگیری این موضوع و چگونگی تخلیه واحدهای مسکونی دولتی به سراغ مدیر مسکن و شهرسازی غرب استان تهران رفتیم.

مهدی نورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه خانه‌های سازمانی مطابق قانون می‌توانند در اختیار هر کسی که فاقد منزل و سرپناه است قرار گیرد اظهار داشت: مهلت استفاده از خانه‌های سازمانی سه سال است و پس از آن باید تخلیه شوند تا کارمندان دیگر بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت خانه‌های سازمانی در اسلامشهر بسیار محدود است تأکید کرد: طبق سرشماری سال 95 جمعیت شهرستان اسلامشهر 450 هزار نفر و در سال 98 این آمار به 600 هزار نفر ساکن در اسلامشهر رسیده است درحالی که تنها 50 خانه سازمانی در این شهرستان وجود دارد .

مدیر مسکن و شهرسازی غرب استان تهران ادامه داد: متأسفانه به هر فردی که خانه سازمانی داده شد پس از گذشت سه سال از تخلیه واحدها امتناع کرده و این مشکل اصلی ما با ساکنان این منازل است.

نورمحمدی تصریح کرد: برخی افراد که از سال 79 ساکن منازل بوده‌اند پس از گذشت 20 سال قصد خروج از واحدهای مسکونی را ندارند در صورتی که اگر دستگاه‌های متولی در زمینه پیگیری اموال بیت‌المال کوتاهی می‌کنند خود شخص باید به عنوان یک مسلمان پس از گذشت سه سال نسبت به تخلیه منزل اقدام و به کارمندان دیگر واگذار کند.

1390 خانه سازمانی دولتی در کهگیلویه و بویراحمد واگذار می‌شودخانه به دوشی در انتظار ساکنان 120 خانه سازمانی کارخانه قند یاسوجنیاز مرزبانی به ساخت 10 هزار واحد مسکونی سازمانی در شهرهای مرزی

 وی همچنین با اشاره به پیگیری‌های دادستان اسلامشهر در این موضوع گفت: دادستان اسلامشهر نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارد که نسبت به تخلیه و تحویل خانه‌های سازمانی به افراد واجد شرایط نباید ذره‌ای بی‌عدالتی صورت گیرد و قانون باید برای همه یکسان اجرا شود.

مدیر مسکن و شهرسازی غرب استان تهران درباره واگذاری خانه‌های سازمانی به افراد واجدالشرایط بیان کرد: بعضاً برخی از ساکنان خواهان واگذاری و دریافت خانه‌های سازمانی هستند که باید خودشان امور را پیگیری کنند و برخی نیز که قبلاً از تسهیلات دولتی استفاده کرده و فرم (ج) آن‌ها قرمز شده واجد شرایط دریافت خانه سازمانی نیستند.

نورمحمدی ادامه داد: ظرفیت ما به دلیل پرداخت تسهیلات و زمین و مسکن محدود است و تنها یک بار می‌توانیم از این تسهیلات به افراد پرداخت کنیم که استفاده از این خانه‌های سازمانی شروطی هم دارد از جمله این که فرم (ج) آن‌ها قرمز نباشد، قرارداد داشته باشند و قراردادشان منقضی نشده باشد.

وی با اعلام اینکه از سال 87 که قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن مصوب شد امکان انعقاد قرارداد خانه‌های سازمانی برای دولت میّسر نیست گفت: دولت از آن تاریخ تکلیف داشته تا خانه‌های سازمانی را از طریق مزایده واگذار کند.

مدیر مسکن و شهرسازی غرب استان تهران در ادامه با اشاره به تخلیه 15 واحد مسکونی در روزهای اخیر بیان کرد: به ساکنان مابقی واحدهای مسکونی دولتی نیز اخطار داده شده تا در اسرع وقت نسبت به تخلیه واحدهای سازمانی خود اقدام کنند.

نورمحمدی با بیان اینکه قانون تکلیف کرده که مجموعه دولت واحدهای مسکونی خود را از طریق فراخوان عمومی و مزایده واگذار کند افزود: متقاضیان و واجدین شرایط می‌توانند از طریق فراخوان عمومی که از طریق جراید کثیرالانتشار در معرض آگاهی عمومی قرار می‌گیرد جهت واگذاری و دریافت واحدهای مسکونی دولتی در مزایده شرکت کنند.

مدیر مسکن و شهرسازی غرب استان تهران در پایان با اشاره به برخی نارضایتی‌ها و عدم تخلیه ساکنان خانه‌های سازمانی بعد از گذشت 20 سال خاطرنشان کرد: اینکه بنده از فضای بیت‌المال فراتر از حق قانونی خود استفاده کرده و به جای قدردانی و تشکر جو را متشنج کرده و اظهار نارضایتی داشته باشم پسندیده نبوده و اجحاف در حق دولت است.

انتهای پیام/ز

R7840/P/S6,60/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه ای گفت: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

وی ابراز کرد: سهمیه استان زنجان در زمینه تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره با اعتباری بالغ بر ۴,۰۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاظر میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم نظیر است.

خواجه ای تاکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله باعث می شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

کد خبر 6098020

دیگر خبرها

  • لزوم تأمین انشعابات در پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • لزوم سریع تأمین انشعابات در پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • زاکانی: شهرداری تهران برای مدیرانش خانه سازمانی ندارد/ به جای زمین، وام دادیم
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • کشف دومین منزل انباشت زباله در بجنورد!
  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد