Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@07:36:07 GMT

جمهوری اسلامی پرچمدار حرکت پیاده روی اربعین است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۵۳۷۹

جمهوری اسلامی پرچمدار حرکت پیاده روی اربعین است

آیت الله بطحایی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی پرچمدار حرکت پیاده روی اربعین است، گفت: ایران به لحاظ زبان و زمان با اهل بیت (ع) دل باخته است و دارای سربلندی در دنیاست. سربلندی ایران در گرو دفاع از مظلوم است.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _فرزانه تهجا: آیت الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان روحانی شیعه، استاد حوزه و دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سال ۱۳۲۰ در خانواده مذهبی و ولائی در گوگد گلپایگان دیده به جهان گشودند. وی تحصیلات ابتدایی خویش را در گلپایگان گذرانده و در سال ۱۳۳۵ برای تحصیلات حوزوی وارد حوزه علمیه قم شد. از سوابق اجرایی وی ریاست دبیرستان دین و دانش استان قم در سال ۱۳۵۸، اولین استاندار و نماینده امام خمینی(ره) از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ برای مدتی در چهارمحال بختیاری، نماینده ولی فقه و امام جمعه گلپایگان به مدت سه سال و نیم ( ۱۳۷۳- ۱۳۷۶) و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان اشاره کرد. وی از اولین سال جنگ تا پایان آن از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در جبهه ها مختلف لشکر ۲۱ حمزه در دزفول، منطقه جفیر و لشکر ذوالفقار در شهرک ذبیدات عراق و جزیره مجنون و جزیره فاب حضور مجدانه داشته است همزمان با ایام اربعین حسینی مصاحبه ای به شرح زیر ارایه می شود.

 

اربعین را چونه توصیف می کنید؟

اربعین در حقیقت ادامه نهضت کربلاست و نشانه پایدار ماندن نهضت اسلامی است که بنی امیه و مردم بی وفای کوفه با شهادت امام حسین (ع) بنا داشتند تا خط اسلام را به طور کلی کور کنند و حتی جلوی وحی و نشر احکام اسلامی را به طور کلی با کینه ای که ابوسفیان زاده ها بر دل داشتند، بگیرند.

 

امام حسین (ع) با این قیام جلوی هجمه و سیل بنیان کنی را که در راه بود، گرفت و سد کرد. تبلیغات سوء بنی امیه و اقدامات شرورانه آنها که حتی به بدن مطهر شهدای کربلا رحم نکردند و سرها را بریدند و بدن های مطهر را زیر سم اسبان له کردند و خانواده اهل بیت را به اسارت بردند.

 

 این خاندان ظالم از کربلا تا شام تبلیغ کردند که این خاندان مردمانی شرور بودند و ایجاد ناامنی علیه یزید کرده بودند و به سزای اعمال شان رسیدند تا بتوانند به نظر خود مردم را به نفع خودشان حرکت دهند اما از آنجایی که حق هیچ گاه از بین رفتنی است و باطل هر چقدر جولان دهد، از بین می رود و حق هر قدر که ضعیف شود، از میان نمی رود.

 

پیاده روی اربعین از کجا آغاز شد؟

اولین کسی که مراسم پیاده روی اربعین را برپا کرد، جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی از صحابه پیامبر اکرم (ص) بودند،این افراد خود را با زحمتی فراوان به بیابان کربلا رساندند و مرقد و ملجا شریف امام حسین (ع) را که دست خط امام سجاد بر روی آن بود، شناسایی کردند و عزاداری کردند و در ادامه اهل بیت پیامبر نیز از شام به کربلا بازگشتند و این آغاز اربعین حسینی بود. متوکل عباسی بنا داشت ملجا شریف ابا عبدالله را با آب و شخم زدن از بین ببرد تا کسی نتواند این مکان را شناسایی کند. این پادشاه ظالم برای اجازه زیارت دست مسلمانان را قطع می کرد و بنا داشت امر زیارت را از بین ببرد اما نتوانست نور الهی را خاموش کند.

 

نقش جمهوری اسلامی ایران در پیاده روی اربعین چگونه است؟

وی با اشاره به فعالیت های جمهوری اسلامی در آغاز فرهنگ پیاده روی اربعین تصریح کرد: جمهوری اسلامی پرچمدار و جلودار حرکت پیاده روی اربعین است. اربعین تنها زیارت تنها نیست که فقط عرض ارادت کنیم و بر ضریح مقدس بوسه بزنیم. این حرکت موضوع جهانی است که پیام امام حسین (ع) (هیهات منه الذله) را به گوش جهانیان رسانده است.

 

پیاده روی اربعین چه پیامی را در خود دارد؟

این درخواست امام حسین (ع) درخواست یاری فیزیکی نبود که همه در پشت سر امام بایستند و با بنی امیه ها و مردم بی وفای کوفه بجنگند بلکه نصرت، نصرت عقیدتی و آرمانی بود یعنی دین احتیاج به یاری دارد، من قیام کردم و شما پشتیبان آن باشید و این روند همچنان در طول تاریخ طنین انداز است و در ایران، ایرانیان این درخواست را با دل و جان پذیرفتند. در جنگ تحمیلی با شعار حسین حسین، کربلا کربلا ما داریم می آییم، آغاز شد تا امروز که منطقه از لوث داعش، تکفیری ها، صهیونیست ها، آمریکایی ها و اروپایی ها و اشرار زمان تا اندازه ای تخلیه شده است. این حرکت به شکل احسن پیام هیهات منه الذله ابا عبدالله (ع) را به نمایش می گذارد.

 

پیاده روی اربعین را در اینده چگونه می بینید؟

پیاده روی اربعین احیا کردن مظلومیت امام حسین (ع) و اهل بیت و احیای اسلام و رساندن پیام خاندان اهل بیت (ع) است. اگر قیام امام حسین (ع) نبود از پیامبر خبری نمی شد و از اسلام چیزی باقی نمی ماند. امروز از پنج قاره دنیا از آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا در این راهپیمایی حضور دارند و این قرعه به نام جمهوری اسلامی ایران افتاده است تا با دولت دوست و همسایه عراق با یکدیگر دست در دست یکدیگر پرچم ابا عبدالله (ع) را به اهتزاز درآورند که بزرگترین راهپیمایی مقدس در طول تاریخ بر روی زمین است و هیچ کجا این گونه راهپیمایی با معنویت، با صداقت و روح ملکوتی و همیاری و تعاون همه و همه زن و مرد، بزرگ و کوچک، نظامی، روحانی، بازاری و کارگر به نمایش گذاشته می شود و پدیده بدیع و بی سابقه ای است که در این سرزمین به ثبت می رسد و ممکن است در آینده شعاع آن از این هم فراتر شود.

 

پیام پیاده روی اربعین برای کشورهای منطقه چیست؟

مهمترین پیام پیاده روی اربعین برای کشورهای منطقه این است که دولت های ظالم دست از ظلم بردارند. اگر بنا بود ظلم حاکم شود، بنی امیه و مردم بی وفای 61 هجری ظلم را به حد اعلی رساندند و به خیال خود ریشه حق را از بیخ و بن کندند، غافل از آنکه ریشه خود را از بین بردند و ننگ تاریخ و ملعون دنیا و آخرت شدند و مظلوم بزرگ شد و عظمت یافت. آل سعود بداند با کشتن و از بین بردن مسلمانان جز حقیر شدن و رسوا شدن چیزی به آنها نمی رسد.

 

این پیاده روی چه پیامی را به کشورهای استکباری در دنیا دارد؟

 ایران به لحاظ زبان و زمان با اهل بیت نبوت دل باخته است و دارای سربلندی در دنیاست. سربلندی ایران در گرو دفاع از مظلوم است و سرشکستگی آل سعود و یاران او و دیگر ظالمان ننگ تاریخ است و حتی افول آمریکا، درگیری و آشفتگی انگلیس و فرانسه در رابطه با دفاع از ظالم است. پیام اربعین به مردم منطقه و دنیا آن است که دست از ظلم و ستم و وحشی گری نسبت به بندگان خدا برداریم و به صالحین بپیوندیم و بگذارید زمین از دست شرارت های شما در امان بماند./

 

                            

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی کانون های مساجد شیراز مسجد اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا یادروز حافظ پرچمدار جمهوری اربعین پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا حسنی آهنگر در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: هدف ما دستیابی به مکتب دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی بوده که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب که همان قرائت اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه ۱۵ سالی است در این حوزه را کار کردیم، گفت: الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم و در دو برنامه پنج‌ساله این الگو را پیاده‌سازی کردیم که مورد توجه ریاست‌جمهور قرار گرفت. بعد از گزارش‌های وزیر علوم و معاون اول ریاست‌جمهوری ایشان متقاعد شدند که بیایند دانشگاه را از نزدیک ببینند.

رئیس دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) با اشاره به ضرورت نگاه راهبردی به شهر، استان، منطقه و جهان گفت: تمدن‌سازی اسلامی بر دو محور تربیت انسان‌های تراز تمدنی و تولید علم، فناوری و محصولات فن‌آورانه مبتنی بر نظریه‌پردازی شکل می‌گیرد که هر دو امر یادشده محصول و خروجی دانشگاه‌ها است.

حسنی‌آهنگر با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در حوزه امنیتی-دفاعی فوق‌العاده درخشیدند، گفت: وعده صادق اتفاق خیلی‌بزرگی بود، چرا که به ۴ کشور صاحب سلاح اتمی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی حمله کردیم و فقط رژیم اسرائیل را نزدیم.

وی اضافه کرد: از جایی که نخستین پهپاد ما بلند شد، بیش از ۱۰۰ هواپیمای مختلف از جمله F-15، F-16 و F-35 در آسمان سوریه، عراق، اردن تا رژیم صهیونیستی بالای سر این پهپادها بودند. ناوهای جنگی در مسیر خلیج فارس، دریای عمان تا دریای سرخ بودند و سامانه‌های پدافندی فعال داشتند و با وجود اینکه آماده بودند، این عملیات صورت گرفت.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) جرئت اقدام و حمله به آمریکا را از ویژگی‌های انحصاری عملیات وعده صادق دانست و گفت: روس‌ها در ادوار مختلف جنگ سرد هیچ‌گاه جرئت حمله به آمریکا نداشتند و خود این اتفاق خیلی‌بزرگی است. به این ترتیب عملیات وعده صادق نقطه عطف ما برای تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی و جهانی بود.

حسنی‌آهنگر افزود: در نتیجه این عملیات جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است. سایر ابرقدرت‌ها این نقاط عطف را مانند ما طی کرده بودند و وعده صادق ما را به مرز قدرت بین‌المللی رساند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قدرت کار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها بوده که پیشتر زیر نظر سردار حسن تهرانی‌مقدم و امروز زیر نظر سردار حاجی‌زاده فعالیت می‌کنند. البته بر اساس داشتن کرسی‌های نخبگی می‌خواهیم به قدرت بین‌المللی برسیم و دنبال کشورگشایی نیستیم.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) گفت: نظام رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی را آمریکایی‌ها طراحی کردند، برای هدایت مدیریت دانش در جهان است که نظام سلطه طراحی کرده و برای خودشان نظام فاخری است تا بتوانند با منطق خودشان بر جهان تسلط پیدا کنند.

حسنی آهنگر اضافه کرد: در دانشگاه امام حسین (ع) تلاش کردیم از این فضا خارج شویم و آینده جدیدی را خودمان کشف و ترسیم کنیم که مطالبه مقام معظم رهبری است. می‌کوشیم نظام مسائل انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران را در حراست از انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

کد خبر 6092331

دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین