Web Analytics Made Easy - Statcounter

المنظری گفت: سازمان های بهداشتی در منطقه باید به گونه ای فعال شوند که هیچ فردی در این منطقه منتظر ارایه خدمات بهداشتی نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «احمد المنظری» در مراسم افتتاحیه شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که امروز صبح(23مهرماه 1398) در سالن سران ریاست جمهوری با حضور رییس جمهور، «سعید نمکی» وزیر بهداشت و 22 وزیر بهداشت کشورهای مختلف دنیا برگزار شد، گفت: از مردم و دولت ایران به خاطر برگزاری این اجلاس در شهر زیبای تهران تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت افزود: فرهنگ و تمدن ایران جزو کشورهای برجسته دنیا می باشد. هم اکنون که یک سال از کنفرانس خاتون گذشته ما شاهد چالش های زیادی در دنیا هستیم، هرچند یک سال نیز بر دانش و آگاهی ما برای مقابله با بیماری های مختلف افزوده شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این اجلاس دارای اهمیت ویژه ای است، گفت: با توجه به تغییرات منطقه فرصت های زیادی برای تبادل تجربیات در این منطقه فراهم شده است و برگزاری این اجلاس باعث افزایش سطح آموزش می شود.

 

المنظری با تاکید بر اینکه ما امیدواریم بر اساس اعلامیه سازمان بهداشت جهانی پوشش همگانی بهداشت برای همه فراهم شود، گفت: در این منطقه بحران های زیادی را می بینیم که باعث می شود نتوانیم خدمات بهداشتی را به مردم ارایه کنیم.

 

وی افزود: من در یک کشور بچه سه ساله ای را دیدم که نفس های آخرش را می کشید در حالی که هیچ خدماتی به او ارایه نمی شد و مردی را مشاهده کردم که برای هزینه های شیمی درمانی خود رنج می برد.

 

وی با تاکید بر اینکه وضعیت ناگواری در خصوص بهداشت در منطقه ما وجود دارد، افزود: من در یکی از روستاهای دورافتاده پزشکانی را دیدم که برای انجام واکسیناسیون کودکان جان خود را به خطر می انداختند و یکی از تیم های پزشکی را دیدم که علیرغم اینکه بازنشسته بودند، عمل های جراحی متعددی را انجام می دادند.

 

المنظری افزود: ما هم اکنون در برابر نمونه هایی هستیم که می تواند وضعیت بهداشت منطقه را تغییر دهد و ما می توانیم با همدیگر کارهای بزرگی را انجام دهیم.

 

وی افزود: کمیته مبارزه با حصبه اعلام کرده که در ایران حصبه، سرخک و سرخجه وجود ندارد و ریشه کن شده است که از این بابت به دست اندرکاران بهداشت در ایران تبریک می گویم.

 

وی یادآور شد: برای ما در سال 2023 اولویت های بهداشتی مشخص شده است و مایل هستیم تا این استراتژی انجام شود. تاکید می کنم تلاش خود را انجام می دهیم تا در سال 2023 به افق دیدگاه های خود برسیم.

 

مدیر کل دفتر منطقه سازمان جهانی بهداشت افزود: همان طور که سعدی بزرگ پادشاه کلام گفته بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند و سازمان های بهداشتی در منطقه باید به صورتی فعال شوند که هیچ فردی منتظر ارایه خدمات بهداشتی نباشد.

 

وی افزود: از این دوره همچنین تصمیمات و اهداف جدیدی را نیز اتخاذ خواهیم کرد که در این دوره اهداف محیط زیستی را نیز به برنامه های خود گنجاندیم و شعار سلامت برای همه توسط همه نیازمند همکاری همه کشورهای منطقه می باشد.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه کانون های مساجد پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ خبرگزاری شبستان مسجد سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی

بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آن ها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آن ها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و سبب آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، بیشتر مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آن ها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آن ها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آن ها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است