Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@16:20:58 GMT

دستاوردهای چشمگیر کشور ایران در حوزه‌های بهداشتی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۷۵۹۸

به گزارش ایلنا، ظفر میرزا، وزیر بهداشت پاکستان عصر روز گذشته در دیدار با وزیر بهداشت کشورمان در هتل آزادی تهران، ضمن قدردانی از مهمان نوازی کشور ایران در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی، از ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه با روابط دوستانه یاد کرد و گفت: با گسترش همکاری های بین دو کشور می توانیم از ظرفیت های شایسته ایران در زمینه های مختلف آموزشی، بهداشتی درمانی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید بر اینکه، اجلاس کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، یکی از مهمترین رویدادهای منطقه ای بهداشتی است که در راستای تنظیم سیاست های سلامت منطقه و الگو برداری از کشورهای موفق در زمینه های بهداشتی به شمار می رود، افزود: حضور ما و هیات های همراه در این اجلاس فرصت مغتنمی برای بهره گیری از دانش و تکنولوژی های جدید و تجربیات کشورهاست که با بحث و گفتگو درخصوص اولویت‌ها و چالش‌های بهداشتی بتوانیم سیاست‌های مدیریتی را برای با هدف افزایش کارایی تدوین کنیم.

بر اساس این گزارش، وزیر بهداشت پاکستان در این نشست که جمعی از مدیران نظام سلامت این کشور به عنوان هیات همراه نیز حضور داشتند، گفت: کشور پاکستان در صدد است تا همکاری های خود با ایران در زمینه صنعت دارو بیش از پیش توسعه و گسترش دهد.

وی اظهار کرد: گسترش همکاری های بهداشتی و پزشکی ایران و پاکستان می تواند به کاهش بیماری های عفونی و بیماری های غیر واگیر و پیشرفت تحقیقات و توسعه کمک کند و از استعدادها و تجربیاتی که در طول سالهای متمادی در حوزه های بهداشتی بدست آورده اید در اختیار سایر کشورها قرار گیرد.

وزیر بهداشت پاکستان تصریح کرد: این خیلی مهم است که کشور ایران توانسته قدم های بسیار مثبتی را در حوزه های بهداشتی و پوشش همگانی سلامت بردارد اما مشکل فعلی ایران و بسیاری از کشورهای دیگر بیماری های غیر واگیر است و درخواست ما این است که با کمک یکدیگر بتوانیم منطقه ای عاری از بیماری ها داشته باشیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک مسئولین بهداشت و درمان کشور ایران به پاکستان سفر کنند و شاهد پیشرفتهای بخش سلامت این کشور باشند و امیدواریم روابط خوب دو کشور استمرار داشته باشد.

گفتنی است، شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی با میزبانی کشورمان در حال برگزاری است و اردیبهشت ماه جاری نیز وزیر بهداشت کشورمان با همتای پاکستانی خود در حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و عمران خان نخست وزیر پاکستان، سند همکاری در زمینه بهداشت به امضا رساندند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران ایران و پاکستان پاکستان حسن روحانی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است

امیر سرتیپ دادرس، گفت: آنچه امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاوردهای فنی - مهندسی کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه‌ جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیروهای انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

به گزارش ایسنا،‌ امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره‌ هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره‌ هیات معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجارهای ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه‌ فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روزها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاوردهای فنی- مهندسی کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه‌ جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیروهای انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است