Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@23:33:36 GMT

توافق برای تبدیل ایده به محصول در البرز

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۷۶۶۱

توافق برای تبدیل ایده به محصول در البرز

در این میان تبدیل ایده به محصول یکی از مهمترین موضوعاتی است که مسئولان مراکز علمی تحقیقاتی و دانشگاهی استان البرز با کمک بخش های اجرایی و خصوصی  درصدد عملیاتی کردن آن هستند.

پارک علم و فناوری استان البرز یکی از مکان‌های علمی تحقیقاتی به شمار می رود که در این سال ها با هدف تبدیل ایده به محصول پا به عرصه فعالیت گذاشته و در کنار بسترسازی برای عملیاتی شدن ایده ها  و نتایج تحقیقات علمی با انقعاد تفاهم نامه با سایر بخش ها درصدد تجاری سازی محصولات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارک علم و فناوری  استان البرز روز سه‌ شنبه به ایرنا گفت: ماموریت ها و وظایف مهمی برای همکاری  دانشگاه ها و پارک ها تعریف شده و باید تلاش کنیم این همکاری ها با سایر بخش ها برای تجاری سازی، یافته های علمی شکل بگیرد.

عطاء الله ربانی افزود: مراکز پژوهشی، پژوهشکده ها و مراکز خدمات تخصصی و نیز مجموعه شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری بهترین ظرفیت برای همکاری با بخش های مختلف علمی و تحقیقاتی هستند و خواهان این هستیم که این همکاری در ابعاد مختلف و با هدف حل مشکلات جامعه با استفاده از ظرفیت های طرفین عملیاتی شود.

وی اظهار داشت:  پارک علم و فناوری  البرز با استفاده از ظرفیت پژوهشکده های رویان، گیاهان دارویی، مرکز ملی ذخایر ژنتیک و زیستی ایران، شرکت ها و مراکز فناور که در استان  مستقر هستنددرصدد بسط و گسترش فعالیت ها برای تجاری سازی تحقیقات است.

ربانی گفت:  توسعه آموزش عالی از طریق دانشگاه های دولتی و آزاد و پیام نور در حد مطلوبی در کشور پیش رفته اما در کنار گسترش آموزش عالی موضوعات جدیدی اهمیت یافته که می توان به اشتغال و کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشگاهی و توسعه ایده پردازی و ایجاد کسب و کار درسطح مراکز آموزش عالی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم ظرفیت های البرز در زمینه همکاری علمی، صنعتی و فناوری قابل توجه است و هم مسئولان ارشد استان دغدغه توسعه علمی و فناوری و توسعه شرکت های دانش بنیان و دانشگاهی دارند.

ربانی، بر توسعه هم افزایی بین همه دستگاه ها تأکید کرد و یادآور شد: باید نیازها را به سوی بازار سوق دهیم و از ظرفیتها و توانمندی های برای رفع آنها استفاده کنیم. در این زمینه باید برای رفع نیازها رشته های تخصصی تعریف کنیم و فارغ التحصیلان متخصص، توانمند و آچار به دست تربیت کنیم و این وظیفه و مأموریت همه دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی به ظرفیت‌ها و توانمندی های پارک علم و فناوری البرز در حوزه توسعه فناوری و تجاری سازی اشاره کرد و گفت: نگاه ما این است نظام آموزش عالی در کشور و استان توسعه خوبی پیدا کرده ولی در زمینه تجاری سازی و تبدیل به ثروت از طریق این آموزش ها کارهای مناسبی انجام نشده است.

ربانی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری البرز با امکانات جانبی شامل پژوهشکده ها و مراکز خدمات تخصصی با روی گشاده در خدمت دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان استان است اظهار داشت: اعتقاد ما این است امکانات کشور باید در بخش های مختلف در اختیار توسعه، اشتغال و کارآفرینی دانشجویان و فارغ التحصیلان قرار بگیرد تا بتوانیم دورنمای مناسبی برای تجاری سازی ایده های دانشجویان و توسعه شرکت های فناور و دانش بنیان داشته باشیم.

وی با تأکید بر اهمیت بخش کشاورزی و توسعه دانش، فناوری و تجاری سازی در اقتصادی شدن بخش کشاورزی به عنوان یک مقوله مهم اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند با ورود به این عرصه و نشان دادن توانمندی های خود گام های مؤثری در راستای تحقق این اهداف و رفع مشکلات استان و کشور بردارند.

ربانی گفت:  یکی از سیاست های پارک، ورود شرکت های بخش فناور برای اجرای پروژه های بین رشته ای کشاورزی می باشد که در این زمینه با کمک معاونت علمی و فناوری و سایر دستگاه های مرتبط و بخش خصوصی اقداماتی صورت گرفته و مرکزی برای فعالیت مشترک شرکت های همسو ایجاد شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون دانشگاه خوارزمی، معاونین و هیات رئیسه،  مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی البرز ،  موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی کشور، مرکز تربیت مربی، کل فنی و حرفه ای استان البرز، رئیس دانشگاه البصره عراق از مجموعه جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز  بازدید داشته و خواستار پیاده سازی طرح مهم ارتباط داشتن دانشگاه و صنعت شده اند.

اکنون حدود ۱۴۰ شرکت دانش بنیان و فناور در پارک  علم وتحقیقاتی استان البرز فعالیت دارند.

استقرار مراکز علمی تحقیقاتی و تولید ملی مانند موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ، موسسه تحقیقات علوم دامی ، موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر ، پژوهشگاه بیوتکنولوژی ، بانک ملی ژن گیاهی ایران ، پژوهشگاه مواد و انرژی ایران، بیش از ۵۰ شرکت تحقیقاتی و تولیدی داروسازی  و ... در استان البرز از مزیت های علمی و تحقیقاتی این استان به شمار می رود. 

46

کد خبر 1310871

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز ترکیه سوریه کردهای سوریه روح الله زم حسن روحانی ایالات متحده آمریکا پیاده روی اربعین سپاه پاسداران اربعین سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه، رییس، دبیر و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد را منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس)، ابراهیم نبیونی (دبیر) و علی سعداله، محمدحسین عسگرپور، کامران جعفری، مسعود حسنلو، ابوالقاسم رئیسی،  علیرضا کلانترمهرجردی و محمدصادق سبط‌الشیخ انصاری را برای مدت دو سال به‌عنوان اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد منصوب کرد.

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک تخصصی در حوزه علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در گستره ملی ایران محسوب می شود. این پارک با توجه به رسالت جهاددانشگاهی و ظرفیت های موجود در این نهاد و همچنین با در نظر گرفتن نیازهای کشور برای توسعه و تجاری‌‏سازی فناوری‌‏های نرم و اشتغال‏ زایی در بخش فرهنگ و هنر، صنایع دستی، گردشگری با حوزه نفوذ ملی آغاز به کار کرده است.

شبکه گسترده جهاددانشگاهی دامنه موضوعی پارک فناوری ‏های نرم و صنایع فرهنگی را وسعت بخشیده که امکان انتقال تجربیات در سطح تخصصی بالا را در سراسر کشور فراهم می کند.

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، این پارک به عنوان اولین و تخصصی‌ترین پارک در حوزه اقتصاد فرهنگ، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌ها را فراهم می‌آورد و شرکت‌های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازند.

گفتنی است، بر اساس ابلاغ رییس جمهور، شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی جهاددانشگاهی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور