Web Analytics Made Easy - Statcounter

تدروس، گفت: ایران از نظر بهداشتی در بین کشور‌های منطقه و جهان نمونه است و سازمان جهانی بهداشت آماده هر نوع کمک به ایران است.به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،تدروس ادهانوم گبریسوس مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در مراسم افتتاحیه شضت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت از دولت ایران برای مهیا کردن پوشش همگانی سلامت و بیمه شهروندان حمایت می‌کند و به ایران بابت کاهش هزینه‌های درمانی و توسعه زیرساخت‌های مدرن بهداشتی و درمانی، تبریک می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ایران از نظر بهداشتی در بین کشور‌های منطقه و جهان نمونه است و سازمان جهانی بهداشت آماده هر نوع کمکی به ایران است.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: جمعیت ایران در حال سالمند شدن است و سازمان جهانی بهداشت مصمم است که به پایداری و توسعه بهداشت به ایران کمک کند، اما منطقه با چالش‌های زیادی روبرو است. بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۵۰ هزینه‌های بهداشتی افزایش پیدا می‌کند و پرداختی از جیب به ۴۰ درصد خواهد رسید.

تدروس اضافه کرد: امروز در اجلاس بین المجلس شرکت می‌کنم و در هفته جاری قطعنامه بهداشت عمومی تصویب می‌شود، اما نقش نمایندگان مجلس در بهبود وضعیت سلامت عمومی بسیار مهم و اساسی است.

بیشتر بخوانید: امیدواریم بیانیه تهران بتواند باعث تقویت پوشش همگانی سلامت در کشور‌ها شود/ ایران توانسته سرخک و سرخجه را ریشه کن کند

او بیان کرد: اگرچه نرخ مرگ و میر در جهان در ۳۰ سال گذشته کاهش قابل توجهی یافته، اما منطقه مدیترانه شرقی، دومین منطقه از نظر مرگ و میر بوده که نیازمند اقدامات عملی و حمایت از سلامت مادران و نوزادان است، باید اطمینان دهیم که کودکان بیشتری برای ادامه زندگی در سلامت زندگی می‌کنند که بدون وجود بهیاران و پرستاران، دستیابی به این اهداف، امکان پذیر نیست.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ضمن تاکید بر لزوم گسترش شبکه پرستاری در منطقه مدیترانه شرقی، گفت: برای احترام به ماما‌ها و پرستاران، سال ۲۰۲۰ از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان سال ماما‌ها و پرستاران نامگذاری شده و امسال نیز دویستمین سالگرد بهیاران و پرستاران و ماما‌ها را جشن می‌گیریم، پیشنهاد می‌کنیم که در اجلاس سال آینده، هر کشور یک ماما و یک پرستار را به اجلاس سالیانه اعزام کند تا با همدیگر تبادل نظر کنند.

تدروس تصریح کرد: تمام نظام‌های سلامت نیازمند بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی مجهز و پیشرفته هستند. بیماری‌های غیرواگیر در این منطقه، تلفات زیادی می‌گیرد و به اهداف توسعه پایدار نخواهیم رسید.

او افزود: بیانیه تهران در خصوص سبک زندگی بهداشتی سالم و اهمیت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر را نشان می‌دهد. علاوه بر این، به موضوع مبارزه با مصرف مواد مخدر نیز پرداخته و در خصوص آن تاکید زیادی شده است.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به ۳ چالش نظام‌های سلامت در سال آینده، گفت: کاهش مرگ و میر نوزادان چالش نخست است،، باید از نوزادان حمایت کنیم هیچ منطقه و کشوری نمی‌تواند مرگ نوزادان را تحمل کند. دومین چالش تقویت پرسنل بهداشتی است. اگر بهترین بیمارستان‌ها با بهترین امکانات و تجهیزات را داشته باشید باز هم نیازمند پرسنل با مهارت و با تجربه هستید. سومین چالش این است که باید به تعهدات خودمان برای پوشش همگانی سلامت پایبند باشیم و برای حل مشکلات سلامت، نیازمند تعهد سیاسی قوی و عملی کردن برنامه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

جمعیت ایران در حال سالمند شدن است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد

به گزارش خبرنگار مهر، پریان نظام زاده عضو و لیدر تیم سفیر هوش مصنوعی ایران ساخته(رساله تحقیقاتی دانشگاه تهران) در مسابقات بین المللی کشور ترکیه شرکت کرد و صاحب مدال طلا و اخذ اولین جایزه ویژه مسابقات از طرف سازمان اختراعات کشور ترکیه شد.

این دوره مسابقات با شرکت بیش از ۲۰۰ تیم از سرتاسر جهان در مرکز تجارت و فناوری های استانبول با حضور رئیس سازمان اختراعات کشور ترکیه، رئیس سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان، نمایندگان سفیر جمهوری اسلامی ایران و ... در کشور ترکیه برگزارشد.

تیم جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات به لیدری دکتر سید احمدرضا افشاری دانشمند هوش مصنوعی ایران و جهان حضور داشت که بار دیگر پرچم هوش و ذکاوت این دانشمند در پرورش دانشمندان نوجوانان این مرز و بوم در هماورد و قله‌ای دیگر از جهان برافراشته شد.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود.

این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی، قطر، هند، هلند، فرانسه و اسپانیا به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی و ... بود.

در این دوره از مسابقات که ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به پنج طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

کد خبر 6093905

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند