Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدرضا رحمانی وزیر صمت در حاشیه جلسه صبحانه کاری اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران در خصوص ذخیره‌سازی میوه عید گفت: دولت به منظور حمایت از کشاورزان و ذخیره‌سازی میوه مورد نیاز در ایام پایانی سال اقدام به خرید سیب کرده است. بر همین اساس ستاد تنظیم بازار و معاونت‌های مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی‌های لازم را در این خصوص به کشاورزان انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف ما این بود که تولیدکنندگان سیب آسیب نبینند و بازار نیز در شب عید با کمبود مواجه نشود. سازمان تعاون روستایی مکلف شده تا ساز و کارهای خرید سیب مازاد را مشخص کند و ذخیره‌سازی را انجام دهد.

وزیر صمت: سیاست دولت این است که هیچگونه تصمیمی را به اسم مشورت با بخش خصوصی اتخاذ نکند و ما نیز به عنوان یکی از ارکان دولت هماهنگی‌های لازم را با فعالان اقتصادی انجام خواهیم داد.

رحمانی در خصوص رد مصوبه مجلس مبنی بر تشکیل وزارت بازرگانی از سوی شورای نگهبان گفت: ما تابع قانون هستیم و هر مسیری را که نهادهای قانونی مشخص کنند، پیگیری خواهیم کرد.

قانون ممنوعیت واردات خودرو پابرجاست

وی در خصوص واردات خودرو گفت: همچنان قانون ممنوعیت واردات خودرو پابرجا است و بحث تولید مشترک با سایر کشورهای خودروساز دنیا در دستور کار قرار دارد البته شیوه‌های جدیدی را در این خصوص اعمال خواهیم کرد زیرا ما از عملکرد شرکای قبلی به هیچ عنوان رضایت نداریم و به خودروسازان نیز اعلام کردیم که به دنبال شرکای جدید باشند.

وزیر صمت در خصوص برگشت ارز صادراتی گفت: در شش ماه ابتدای سال جاری میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات بهتر از شش ماه سال 97 است؛ این یعنی صادرکنندگان تلاش بیشتری برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور را دارند.

رحمانی تصریح کرد: کاهش در آمارهای صادراتی به لحاظ ارزشی ناشی از اصلاح قیمت پایه‌های گمرکی بوده و در این میان صادرکنندگان تلاش خود را به صورت مضاعف انجام دادند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز دولت شورای نگهبان قانون وزارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ حسن درستی روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: در راستای مباره با مواد مخدر و در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه افرادی به صورت باند، اقدام به انتقال مواد مخدر به ارومیه می کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: انهدام یک باند زن و شوهری مواد مخدر در تهران

وی افزود: پس از بررسی های تخصصی و هماهنگی های قضایی و رصد مسیرهای تردد، خودروهای مورد استفاده متهمان شناسایی شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: با عملیات ضربتی پلیس، خودرو متهمان در مسیر ارومیه - تبریز توقیف و در بازرسی از آنها ۱۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف شد.

سرهنگ درستی ادامه داد: در این خصوص سه دستگاه خودرو توقیف و ۶متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

کد خبر: 1229497 برچسب‌ها مواد مخدر

دیگر خبرها

  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • استارت سرد خودروسازی
  • عبدی به دنبال دو رقمی شدن در تراکتور برای بازگشت
  • بازگشت کمال به آزادی: امیدوار به خاطرات شیرین
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H۶
  • شریفی تخته گاز با فجر به دنبال صعود
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس