Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی پیش از ظهر سه شنبه در ستاد اربعین استان همدان با تسلیت ایام اربعین حسینی و بیان اینکه پیاده روی اربعین یک ویژگی خاص دارد و حرکت عظیم و منحصر به فردی در دنیاست، گفت: مهمترین ویژگی این راهپیمایی عشق و علاقه و معنویت است به طوری که عشق به آرمان های والای انسانی و حریت و آزادگی و همه ارزش‌هایی که به لطف خدا و دین اسلام و مکتب تشیع در جامعه رواج یافته را به نمایش می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان با بیان اینکه موج عظیمی از علاقمندان به این ارزش ها را در پیاده روی اربعین می‌بینیم که بخشی از آن در قالب پیاده روی اربعین به نمایش می‌گذارند، گفت: پیاده روی اربعین موجب بهت و تعجب دنیا شده است چرا که به واسطه آن همبستگی، وحدت و عشق به آرمان های والای انسانی توسط مسلمانان به نمایش در می آید.

وی با بیان اینکه آنهایی که خادم زوار اربعین هستند اجرشان محفوظ خواهد بود، اظهار داشت: مهمترین پیام پیاده روی اربعین وفاداری به آرمان‌های اسلام و نمایش قدرت جهان اسلام و تشیع است و در همین راستا باید برای هرچه بهتر برگزار شدن آن تلاش کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه در میان مشتاقان شرکت در پیاده روی اربعین نقش مردم ایران با توجه به جمعیت شرکت‌کننده قابل توجه است، اظهار داشت: در استان همدان تمام دستگاه ها برای میزبانی و پذیرایی از زوار اربعین پای کار هستند و در سراسر کشور و خارج از مرزها نیز برای برگزاری شایسته این برنامه تلاش می‌شود.

ثبت نام ۷۰ هزار نفر از مردم استان همدان در سامانه سماح

وی با بیان اینکه تا امروز ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و داوطلب رسمی شرکت در این راهپیمایی بوده اند، گفت: ۷۰ هزار نفر از مردم استان همدان نیز در این سامانه ثبت نام کرده اند.

استاندار همدان با بیان اینکه در ۵ روز گذشته از زمان اجرای طرح اربعین در استان همدان حدود ۴ میلیون تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان همدان صورت گرفته که بخشی مربوط به پیاده روی اربعین است، اظهار داشت: از تمامی دستگاه‌های نظامی، انتظامی و اجرایی که در موج رفت زوار پای کار بودند قدردانی می کنم.

شاهرخی با بیان اینکه وضعیت همدان در موج برگشت زوار خاص است، اظهار داشت: استان همدان با توجه به وظایف محوله درون استانی و خارج از استانی مسئول انتقال زائران برخی استانهای کشور است که در همین زمینه پایانه موقت سردار شهید حاجی بابایی در شهر مریانج برای استقبال از زوار آماده شده است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور با توجه به عجله ای که برای بازگشت زائران وجود دارد باید نهایت دقت را در اعمال مقررات همراه با متانت داشته باشد، گفت: این خواسته کار پلیس را سخت تر می کند اما باید جاده ها را برای تردد زوار ایمن تر از قبل کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه پیشنهاد می شود وضعیت ثبت اتوبوس ها در پلیس راه صورت گیرد و پایانه مریانج به امور دیگری بپردازد، گفت: هدف تامین جان مردم است و نباید با انجام کار اشتباه ضریب خطر را بالا برد.

محل استقرار اضطراری زائران باید با همکاری عوامل دست اندرکار هماهنگ شده و مشکلات برطرف شود شاهرخی با بیان اینکه محل استقرار اضطراری زائران نیز باید با همکاری عوامل دست اندرکار هماهنگ شده و مشکلات برطرف شود، اظهار داشت: آمادگی بیشتر حوزه مراکز درمانی و امدادی مورد تاکید است و باید تا بدرقه آخرین زائر اربعین تلاش ها ادامه یابد.

وی از کمیته های مردمی و مسئولان موکب ها و ایستگاه های صلواتی قدردانی کرد و با بیان اینکه کمک های مردمی در این ایام قابل توجه است به طوری که بدون حضور مردم پیشرفت کار به این شکل ممکن نبود، گفت: از فردا به مدت یک هفته باید ۶ هزار اتوبوس را در پایانه مریانج بدرقه کنیم و کار سنگینی است.

استاندار همدان با بیان اینکه در موج رفت روزانه ۲۰۰ هزار نفر در ایستگاه‌های صلواتی استان همدان پذیرایی شدند، اظهار داشت: در مسیر برگشت روزانه برای 35 هزار نفر توسط آشپزخانه مرکزی غذا پخت می‌شود.

شاهرخی با بیان این که 33 دستگاه خودروی سبک و سنگین نیز برای انجام برخی کارها فعال شده است، اظهار داشت: در استان همدان ۸۱ ایستگاه صلواتی فعال شده و 3 ایستگاه در مرز مستقر است و ۱۶ ایستگاه نیز در عراق به زائران خدمات می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز گفت: تمام اعضای ستاد اربعین استان همدان پای کار هستند و امور با همکاری مجموعه ها در حال انجام است.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه در برخی موارد دستگاه ها داوطلب اجرا امور بوده اند، گفت: کارها به نحو مطلوب انجام شده و برای استقبال از زائران آماده ایم.

کد خبر 4747373

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 اربعین حسینی استانداری همدان اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز رادیو اربعین قزوین خطبه های نماز جمعه شهرکرد نیروی انتظامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه در بحث ناوگان دچار چالش‌ها و مشکلاتی هستیم، گفت: بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، داریوش امانی صبح امروز در نشست هماهنگی اربعین حسینی در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین در محورهای مواصلاتی کشور که در محل پایانه برکت مهران برگزار شد، اظهار داشت: مرز مهران به عنوان یکی از عملیاتی‌ترین مرزهای کشور، بیشترین حجم زائر را دارد.

رئیس سازمان راهداری کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به برگزاری هر چه با شکوه تر اربعین، گفت: امیدوارم بتوانیم اربعین امسال را بهتر از اربعین ‌ای گذشته برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در اربعین‌های سال‌های اول حجم ترافیک تا 36 ساعت بود، گفت: با اقدامات انجام شده، سال گذشته 20 درصد حجم تردد بالا رفته و هیچ گونه گره ترافیکی در مسیرمرز مهران وجود نداشت و اتفاقات مثبتی در حوزه راه‌ها صورت گرفت.

امانی در ادامه با اشاره به اقدامات موثر انجام شده این سازمان در پایانه برکت از زمان تحویل به سازمان راهداری، گفت: این پایانه زمان تحویل به سازمان تلی از خاک بود که با تلاش‌های شبانه روزی سال به سال بهتر نیز خواهد شد.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری کشور با بیان اینکه تمام تلاش برای خدمت‌گذاری صادقانه انجام می‌شود، بیان کرد: در بحث حمل و نقل دچار چالش‌ها و مشکلاتی هستیم که در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه باید با تدابیر خود در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، خاطرنشان کرد: صاحب این راهپیمایی امام حسین(ع) است که در شرایط سخت همواره یاری‌رسان ما بوده و با وجود کمبود ناوگان با کمترین مشکلی اربعین باشکوهی برگزار شد و طبق آمار ستاد اربعین بیشترین معطلی دو ساعت بود.

رئیس سازمان راهداری کشور با بیان اینکه از هم اکنون باید مشکلات و کمبودها در ستادها و جلسات استانی مطرح شود، تصریح کرد: در بحث زیرساخت‌ها هیچ گونه مشکلی نداریم و بیشترین نگرانی ما در بحث ناوگان است که هر شخصی تدبیری در این زمینه دارد، بیان کند.

امانی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شود، گفت: در ایام اربعین تمام سرویس‌های داخلی کشور به حداقل می‌رسد و باید از ظرفیت سرویس کارخانجات و صنایع استفاده شود.

معاون وزیر راه افزود: در ایام اربعین برای مسیر رفت مشکلی نداشته و برای برگشت زائران باید جوابگوی حجم بالای زائران باشیم.

وی عنوان کرد: در بحث خبری و انجام کارها و اقداماتی که انجام شده و باید یک کار شاخص و فاخر انجام شود و‌ برای ایام اربعین حجم فعالیت‌ها انجام شده بیان شود.

امانی با اشاره به دیگر مرزهای کشور برای تردد زوار در ایام اربعین، گفت: امسال مرزهای خوش آب و هوا باشماق تمرچین استقبال بیشتری خواهد شد در این راستا مذاکرات خوبی با طرف عراقی برای تردد در این مرزها انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز اینجا پیمان ببندیم تا جایی که در توان‌مان است در بحث اربعین خدمت‌رسانی به مردم و‌زوار عزیز انجام دهیم،گفت:ما باید وظیفه ی خود را در برابر این مردم که سختی راه پیاده روی را به عشق به امام حسین(ع) می پذیرند به درستی انجام دهیم.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: ما ثابت کردیم که می‌توانیم و اربعین امسال هم با تلاش و پای کار بودن همه مجموعه راهداری اتفاقات خوبی همانند سال گذشته رقم‌ خواهد خورد.

اماتنی در پایان با بیان اینکه همه مدیران با تمام توان و امکانات سازمانی در خدمت اربعین باشند، بیان کرد: هیچ گونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود