Web Analytics Made Easy - Statcounter

"مانلو اسپالیو" عکاس اسپانیایی‌تبار می‌گوید که پس از شرکت در پیاده‌روی اربعین متوجه جریان‌سازی غیرواقعی رسانه‌های غربی‌ علیه ایران و اسلام شده است. ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، "مانلو اِسپالیو" عکاس اسپانیایی‌تباری است که سال گذشته در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده و در کسوت یک عکاس، عکس‌های جالب توجهی را از این رویداد پرشور و حماسی جهان اسلام به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این روزها نمایشگاه عکس اربعینی خود را با عنوان «با اربعین زنده شو» در گالری بهار خانه هنرمندان ایران برپا کرده است.

به همین بهانه به سراغ این عکاس اسپانیایی‌ رفتیم و با او درباره تجربیات سفر و خاطرات عکاسی از راهپیمایی عظیم،‌ حماسی و مردمی اربعین حسینی به گفت‌وگو نشستیم.

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار تجسمی تسنیم با "مانلو اسپالیو" را در ادامه می‌خوانید:

***

-مهم‌ترین انگیزه شما به عنوان یک عکاس برای حضور در راهپیمایی اربعین چه بود؟

من 12 سال است که در ایران عکاسی می‌کنم و تاکنون درباره موضوعات مختلفی اعم از مذهبی، تاریخی و فرهنگی عکس گرفته‌ام. 5 سال است که تمرکزم را بر گردآوری عکس‌های عاشورایی معطوف کر‌ده‌ام؛ در طول این 5 سال، بسیاری از دوستان مسلمانم به من توصیه می‌کردند که برای عکاسی از پیاده روی اربعین به عراق بروم؛ چراکه این تجربه، تجربه‌ای خوب و متفاوت خواهد بود؛‌ ازاین‌رو تصمیم گرفتم برای عکاسی از آیین اربعین در این راهپیمایی پرشور شرکت کنم. 

-چگونه با ایران آشنا شدید؟

پدر من سال‌ها پیش در ایران کار می‌کرد اما این امر تاثیری در انتخاب کشور ایران از سوی من نداشت. در مقطعی که به عنوان عکاس در یک مجله مشغول به کار بودم، از طرف مدیر مجله به من پیشنهاد شد که برای انجام یک پروژه عکاسی به ایران سفر کنم؛ من برای انجام این پروژه، یک هفته در ایران حضور داشتم و همین حضور کوتاه یک هفته‌ای باعث شد عاشق ایران شوم و پس از آن 12 بار دیگر به ایران سفر کردم؛ حالا هم دست‌کم سالی یک‌بار به ایران می‌آیم.

-کمی از تجربه حضور در پیاده‌روی اربعین و حس و حالی که پس از حضور در این راهپیمایی عظیم مردمی پیدا کردید برایمان بگویید.

اربعین در آغاز برای ما اسپانیایی‌ها آشنا نبود؛‌ البته باید بگویم که آیینی شبیه به پیاده‌روی اربعین در اسپانیا داریم اما تعداد نفرات شرکت‌کننده در آن بیش از چند نفر نیست و نمی‌توان آن را با اربعینی که در آن دست‌کم 25 میلیون زائر شرکت می‌کنند، مقایسه کرد.

از طرف دیگر، به اعتقاد من اربعین یک آیین دینی که صرفا محدود به مسلمانان یا شیعیان باشد، نیست؛ بلکه فراتر از آن است؛ اربعین یک آیین معنوی، انسانی و جهانی است که در سراسر آن انسانیت و برادری موج می‌زند؛ ما 80 کیلومتر پیاده‌روی کردیم و در سراسر این مسیر، شاهد وجود فرهنگ انسانیت و برادری میان مردم بودیم.

-آیا به عنوان یک عکاس، به عکاسان دیگر توصیه می‌کنید که در این رویداد باشکوه مردمی شرکت کنند؟

نه فقط به عکاسان، بلکه به هر انسانی توصیه می‌کنم که در این آیین مردمی شرکت کند و این تجربه را از نزدیک لمس کند؛ حضور در پیاده‌روی اربعین روح هر انسانی را غنی و مملو از معنویت می‌کند.

-مردم و دوستان شما در اسپانیا نسبت به حضورتان در اربعین چه واکنشی نشان دادند؟

تصوری که مردم اسپانیا نسبت به ایران و اسلام دارند، عمدتاً تصویری است که متأثر از جریان‌سازی غیرواقعی رسانه‌های غربی است؛ من پس از حضور در ایران و شرکت در پیاده‌روی اربعین، متوجه شدم که تصویر ارائه شده از سوی این رسانه‌ها تا چه میزان با واقعیت‌های موجود مغایر است. امیدوارم واقعیت‌های موجود درباره ایران و اسلام به‌تدریج در جهان پخش شود و همه جهانیان به این واقعیت‌ها پی ببرند.

-----------------------------

گفت‌وگو و تنظیم: محمد خاجی

-----------------------------

آرزوی این روزهای یک نقاش آئینیدلنوشته اربعین|نام «حسین(ع)» نقطه اشتراک همه دل‌های عاشق استپوستر اربعینی جدید پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری منتشر شد+عکسدلنوشته اربعین|«با مرکّب عشق می‌نگارم؛ حُبّ الحسین وسیلة السعداء...»قاسم محمدی: هنر عکاسی پس از انقلاب زنده شدتازه‌ترین نماهنگ اربعینی خانه طراحان منتشر شد+فیلمنستعلیق‌نویسان معاصر به فرهنگستان هنر آمدند+عکسموشن‌گرافیک|«بگو حکایت مستی که چای می‌نوشد...»+فیلم«داد مظلومی تو مُلک جهان را پر کرد» منتشر شد+موشن‌گرافیکموشن‌گرافیک " آداب و الزامات پیاده‌روی اربعین" منتشر شد + فیلمناگفته هایی از شهادت یک پاسدار روی ناو آمریکایی+موشن‌گرافیکموشن‌گرافیک اربعینی جدید خانه طراحان منتشر شد+فیلممروری بر مهم‌ترین توصیه‌های رهبر انقلاب درباره راهپیمایی اربعین+اینفوگرافیک

 

انتهای پیام/

R1527/P/S4,37,40/CT87 واژه های کاربردی مرتبط عکس اربعین هنرهای تجسمی موکب تسنیم عکاسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عکس اربعین هنرهای تجسمی موکب تسنیم عکاسی عکس اربعین هنرهای تجسمی موکب تسنیم عکاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فنوری آنا، در ادامه برگزاری کارگاه‌های تخصصی در موزه سیتما، کارگاه اشنایی با عکاسی در فیلم و سینما توسط امیر عابدی عکاس شناخته شده سینما برگزار می‌شود.

این کارگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می‌شود و علاقمندان برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه می‌توانند  به نشنیclubmuseum.ir/workshops/۴۵ مراجعه کنند.

امیر عابدی از سال ۱۳۶۷ به صورت جدی عکاسی را در سینما آغاز کرد و تاکنون عکاسی بیش از ده‌ها فیلم بلند سینمایی، مجنوعه تلویزیونی، تیاتر و فیلم کوتاه را انجام داده است.

وی تاکنون جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم از جشنواره فیلم فجر را برای عکاسی فیلم سه زن، و تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما برای عکاسی فیلم مزرعه پدری را بدست اورده است. عابدی عکاسی فیلم‌هایی همچون: نسل سوخته، شب یلدا، چهارشنبه سوری، آلزایمر، یک شهروند کاملا معمولی، جاده قدیم، ساکن طبقه وسط، زندان زنان، قرمز، پرواز در نهایت، سریال مدار صفر درجه و ... را بر عهده داشته است.

به شرکت کنندگان در پایان کارگاه گواهی حضور داده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • افشاگری جنجالی خسرو حیدری علیه فتح الله‌زاده
  • ببینید | افشاگری جنجالی خسرو حیدری علیه فتح‌ الله‌زاده
  • جریان فیلمسازی مشکوک در خدمت صهیونیست‌ها