Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:10:01 GMT

نفرات برتر جشنواره قصه‌گویی کرمانشاه معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۶۹۴۳۹

نفرات برتر جشنواره قصه‌گویی کرمانشاه معرفی شدند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا، این استان را در هنر قصه گویی سرآمد و دارای پیشینه بسیار قوی در کشور معرفی کرد و گفت: کرمانشاه در بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در بخش بزرگسالان رتبه اول، در بخش پدربزرگ ها و مادربزرگ ها رتبه دوم و در بخش مقاله ۲ مقام اول و دومی را کسب کرد که در کشور بی نظیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهناز فتاحی با بیان اینکه در مرحله استانی این جشنواره ۸۰۰ نفر شرکت کردند، افزود: از این تعداد ۴۰۰ نفر در بخش اجرای قصه حضور یافتند که از میان آنها نیز ۵۱ نفر در چهار بخش پسران و دختران (نوجوانان، زنان و مردان (بزرگسالان)، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و ۲ بخش ۹۰ ثانیه ای قصه من و قصه شهر من برای شرکت نهایی در بیست و دومین جشنواره بین المللی استان انتخاب شدند.

فتاحی در ادامه گفت: افراد برگزیده قصه گویی استان طی سه روز گذشته قصه های خود را روی صحن اجرا و برای هیات داوران بازگو کردند که در نهایت هیات داوران از میان آنها ۱۱ نفر برتر در بخش های مختلف را برای اعزام به بخش منطقه ای این جشنواره انتخاب کردند.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان پس از برگزیده شدن در مرحله منطقه ای به مرحله بین المللی که کشوری است راه خواهند یافت که امیدواریم کرمانشاه مانند سال های گذشته امسال نیز با دست پر به مسابقات قصه گویی راه یابد.

اربعین یکی از بزرگترین قصه های تاریخ است 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیرگذاری هنر و سبک قصه گویی برای انتقال پیام های اخلاقی و شرعی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال هم در قالب قصه گذشتگان بسیاری از مطالب را به ما انسان ها یادآور می شود.

فتاحی با اشاره به برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین، تاریخ و قصه قهرمانی امام حسین (ع) از زبان حضرت زینب (س) گفت: اگر قصه ها و راوی گری حضرت زینب (ُس) از قیام امام حسین (ع) نبود و بازگو نمی شد شاید همان جا می ماند و این از اهمیت قصه ها است.

وی در ادامه به اهمیت قصه در زندگی و رشد شخصیت کودکان و نوجوانان اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده در دنیای امروز که زندگی کودکان را فضای مجازی و پویانمایی پرکرده باید برای قصه گفتن برای بچه ها بسیار اهمیت و ضرورت دارد زیرا باعث ارتباط نزدیک و صمیمی بین والدین و کودکان می شود و هم در قالب این داستان ها و قصه ها به آنان اخلاقیات را آموزش داد.

۳۲۰۹/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اربعین حسینی جشنواره بین المللی قصه گویی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این جشنواره به یاد زنده یاد کیومرث صابری فومنی «گل آقا» برگزار می شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • اسامی نفرات دعوت شده اردوی هفتم تیم کشتی آزاد جوانان
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • معرفی رایتل برای دومین بار به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور