Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی نابینایان با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: وادارکردن دانشجویان معماری به تردد در معابر با ویلچر یا استفاده از چشم‌بند، یکی از آموزش‌هایی است که در دانشگاه‌های دنیا انجام می‌شود تا دانشجویان در طراحی به موضوع مناسب‌سازی توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر معنای معلولیت تغییر کرده است، ادامه داد: با توجه به این که ۸ سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته‌ایم، در کشور ما افرادی که نیازمند مناسب‌سازی فضاهای شهری هستند بالا است و در رویکرد جدید افزایش هم پیدا می‌کند. مناسب‌سازی فضاهای عمومی شهری یکی از اهداف اصلی ما در شهرداری تهران است که آن را به صورت عمومی و اختصاصی در سازمان‌ها دنبال می‌کنیم. به طور مثال، برنامه‌ریزی کردیم تا به طور دوره‌ای پارک‌ها مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت لازم مناسب‌سازی انجام دهیم. در مورد پروژه‌های جدید هم اگر مناسب‌سازی نشده باشند، پروژه‌ها را افتتاح نمی‌کنیم. به طور کلی، تمام تلاش این است که فضاهای عمومی برای همه قابل دسترسی باشد.

حناچی همچنین بر آموزش به پیمانکاران مجری پروژه‌های مناسب‌سازی فضاهای شهری اشاره کرد و گفت: این موضوعی است که باید به طور دائم مورد توجه قرار گیرد، در این زمینه استانداردهایی تعریف شده است که باید پیمانکاران و مجری‌ها هم آموزش داده شوند چراکه اگر مفاهیم را ندانند ممکن است نوع اجرای‌شان مشکل‌ساز باشد.

وی به تصمیمات جدید شهرداری برای اصلاح پیاده‌روها پرداخت و تصریح کرد: ما در شهرداری تهران سال‌ها «بر» را تعریف می‌کردیم اما «کف» را در ساخت‌وسازها در نظر نمی‌گرفتیم. نتیجه آن بود که سازندگان هم به سلیقه خود کف‌هایی را طراحی می‌کردند که این تغییرها گاهی ناهمگونی ایجاد می‌کرد و دیگر برای استفاده معلولان مناسب نبود. هم اکنون نیز در اجرا و ثبت، به بر و کف توجه می‌شود.

حناچی در ادامه به حمل و نقل معلولان پرداخت و گفت: در این حوزه، شهرداری تهران روزانه به ۴ هزار معلول سرویس ارائه می‌دهند. برای تسهیل در اجرای امور مذاکراتی با سرویس‌های اینترنتی انجام می‌دهیم تا خدمات ارائه دهند.

وی با تاکید بر نقش مدارس در حل مشکلات معلولان برای تردد در فضاهای شهری، عنوان کرد: بهترین فضا برای آموزش و تاثیرگذاری مدارس است؛ مدارس مثل زمینی هستند که آنجا بذر می‌کاریم و سال‌ها بعد برداشت می‌کنیم. در این زمینه به طور حتم، همکاری می‌کنیم اگرچه برخی از این‌ها وظیفه قانونی ما نیست.

شهردار تهران در پایان درباره برخورد با پیمانکاری که واژه «شهید» را از معابر حذف کردند، گفت: شورای شهر آقای اعطا را مامور بررسی این موضوع کرده‌اند و ما هم همکاری می‌کنیم تا یک گزارش رسمی در این زمینه ارائه شود.

کد خبر 459034 برچسب‌ها پیروز حناچی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پیروز حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، در جمع شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، ۱۲ جلسه تشکیل شده و ۱۴۲ مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، ۱۰۲ مصوبه مورد تأیید نظرات شورا‌های اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شورا‌ها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت ۲۵۱ نفر در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و ۳۷ عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید
بازداشت عضو شورای شهر و رئیس یکی از ادارات شهرداری سردشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین ۱۸ عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه