Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت شهری بر اجرای مفاد احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران جدی و مصمم است، تاکید کرد: دبیرخانه دائمی پایش، ارزیابی و اجرای برنامه در این معاونت تشکیل شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ برخی اعضای شورای شهر تهران ضمن انتقاد از وضعیت و روند اولویت‌بندی برنامه‌ها در بخش‌های مدیریتی از انحراف در برنامه‌ها و بودجه شهرداری تهران خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامد مظاهریان در این رابطه با اشاره به ماده 95 احکام برنامه سوم توسعه شهر تهران در خصوص پایش، ارزیابی و اجرای این برنامه اظهار کرد: یکی از آفت‌های نظام برنامه‌ریزی در کشور این است که معمولاً برنامه‌ای نوشته می‌شود ولی متولی مشخصی برای پیگیری اجرای آن وجود ندارد و همین مسئله موجب می‌شود آنچه که در برنامه‌ها نوشته شده با آن‌چیزی که در عمل اجرایی می‌شود تفاوت زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تنها بخش کوچکی از برنامه پنجم توسعه کل کشور یا برنامه دوم توسعه شهر تهران اجرا شده است، ادامه داد: شهرداری تهران مصمم است برنامه سوم توسعه شهر تهران تا حد مقدور اجرایی کند تا این برنامه به سرنوشت به برنامه‌های قبلی دچار نشود.

مظاهریان اضافه کرد: دبیرخانه دائمی پایش، ارزیابی و اجرای برنامه در معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا تشکیل شده و قرار است تا به صورت مستمر بر اجرای برنامه نظارت کرده و آن را پیگیری کند.

وی استفاده از مشارکت شهروندان در اجرای برنامه را ضامن تحقق مفاد برنامه دانست و اضافه کرد: مشارکت شهروندان در مراحل تدوین، تصویب، اجرا، ارزیابی و اصلاح برنامه یک امر ضروری است که شهرداری بنا دارد در قالب دبیرخانه اجرای برنامه، به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد؛ در حال حاضر نیز سند توسعه محلات شهر تهران با کمک مردم و مشارکت ذی‌نفعان محلی در دست تدوین است و این رویکرد، در سایر سطوح اجرای برنامه نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گفته معاون شهردار تهران، شهرداری امیدوار است تا با مشارکت مردم و همکاران سایر دستگاه‌های اجرایی و ذی‌نفعان در شهر، بتوانیم در افق 1402 شهری زیست‌پذیرتر داشته باشیم.

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهردار تهران خبرگزاری برنا بودجه شهرداری معاون شهردار تهران برنامه سوم توسعه شهر تهران انحراف از بر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۶۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • دائمی شدن دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • سخنگوی شهرداری تهران: برنامه‌ای برای باشگاه‌داری نداریم
  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد
  • ارزیابی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم کامل شد
  • شهرداری تهران برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد