Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران در جریان بررسی باغ یا غیر باغ بودن ملکی در میدان هروی گفت: سند این ملک مزروعی است و دیوان عدالت اداری در دو مرحله رای باغ بودن آن را فسخ کرده است و در شورای چهارم زمین‌های مزروعی را باغ تلقی می‌کردند.

وی ادامه داد: با توجه به مساحت این پلاک باید حد نصاب درختان ۷۵ اصله باشد که کم تر از ۲۰ اصله درخت دارد و رأی ما مبنی بر غیر باغ بودن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان این که پرونده چندبار بین دیوان عدالت و شورا رد و بدل شده است، اضافه کرد: پرونده مزروعی اساسا برای تشخیص باغ یا غیر باغ بودن نباید به شورا بیاید و در همان منطقه بنا بر ضوابط مزروعی پروانه ساخت داده شود.

نوری پیشنهاد داد که این پرونده به منطقه بازگردانده و برمبنای ضوابط مزروعی برای آن تصمیم‌گیری شود.

زهرا نژاد بهرام دیگر عضو شورا نیز پیشنهاد داد که ضوابط تشخیص باغ یا غیر باغ بودن مزروعی مشخص شود تا یک پرونده برای این همه سال معطل نمانده و بین دیوان عدالت اداری و شورا رفت و برگشت نکند.

در ادامه محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری خطاب به هیئت رییسه گفت: امکان اینکه رای دیوان به منطقه بازگردد نیست، طبق نظر کمیسیون حقوقی و نظارت رأی دیوان باید برای بررسی مجدد به صحن ارسال شود.

اعضای شورای شهر تهران در ادامه به پیشنهاد مذکور رأی ندادند و ملک نیز رأی مبنی بر غیر باغ بودن گرفت.

کد خبر 4747530 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: زهرا نژادبهرام محمد سالاری شورای شهر تهران باغات اربعین 98 شهرداری تهران شورای شهر تهران هفته ناجا اربعین حسینی قوه قضاییه نیروی انتظامی محسن هاشمی پیروز حناچی شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ناجا آتش نشانی سردار حسین اشتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  فرماندار شهرستان فریدن گفت: بار مسئولیت خدمت رسانی در شهر و بویژه روستا‌ها برعهده شوراهاست که باید با اتحاد و همدلی بین همه دستگاه‌های اداری و اجرایی، مشکلات و معضلات شهرستان را برطرف سازیم.
عزیزالله عباسی بااشاره به قرارگیری ۲۸ روستا و دو شهر داران و دامنه در سطح شهرستان فریدن افزود: در سطح شهر و روستا‌های فریدن در مجموع ۱۰۶ نفر شورا مسئولیت خدمت رسانی را برعهده دارند که به مناسبت روز شورا در محل امامزادگان شهر زیارتی دامنه گردهم آمدند.

دیگر خبرها

  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا