Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج مسجدی روز سه شنبه در جلسه قرارگاه ترافیکی اربعین در مهران اظهار داشت: از ۲۵ صفر تا پایان ربیع الثانی به مدت ۶۵ روز اتباع عراقی می‌توانند بدون روادید وارد جمهوری اسلامی ایران شوند.

او عنوان کرد:سفارت ایران در بغداد در همین ارتباط با صدور بیانیه‌ای از مسئولان ایرانی مستقر در مرز‌ها خواسته همکاری‌های لازم برای سفر اتباع عراقی به ایران در این بازه زمانی را داشته باشند و این اقدام در پاسخ به حسن نیت و همکاری‌های بی شائبه دولت و ملت عراق برای لغو روادید زائران ایرانی در ایام اربعین صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران در عراق همکاری‌های دولت و مردم عراق در سفر زائران ایرانی به این کشور را بسیار مطلوب و مناسب دانست و یادآور شد: نباید مسائل و مشکلات کوچک در برابر این اقیانوس تعامل و همکاری بزرگنمایی شود.

مسجدی با اشاره به اینکه از این موقعیت به دست آمده و مراودات نزدیک ایران و عراق باید مراقبت کنیم تا دچار آسیب نشویم، اضافه کرد: برخورد‌های مناسب و خوش رفتاری با مردم عراق که برای زیارت مشهد مقدس در ایام صفر عازم ایران می‌شوند، بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده است.

او همکاری‌های ایران با عراق را تنها به موضوع اربعین ندانست و با تاکید بر اینکه روابط سیاسی و اقتصادی ۲ کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در حال حاضر حجم مبادلات تجاری ایران و عراق بالغ بر ۹ میلیارد دلار است.

مسجدی اظهار کرد: از این میزان حجم مبادلات سه تا چهار میلیارد دلار به فروش برق و گاز ایران اختصاص دارد که این نشان دهنده ارزشمند بودن بازار عراق برای ایران است.

سفیر ایران در عراق یادآور شد: در حوزره‌های سیاسی نیز عراق بهترین کشور دوست و همگرا با ایران اسلامی است که امیدواریم با فراهم کردن شرایط مطلوب، زمینه همکاری‌های سیاسی اقتصادی ۲ جانبه ایران و عراق افزایش یابد.

او به بروز مشکلات در خصوص تامین آب و وسایل حمل و نقل برای زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: این مشکلات بسیار محدود بود و در سریع‌ترین زمان ممکن با همکاری ارگان‌های مختلف مرتفع شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایرج مسجدی جمهوری اسلامی اربعین روابط سیاسی زائران ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان در شرایطی مقابل پیکان در جام حذفی به میدان رفت که دو بازیکن عراقی این تیم همچون دیدار گذشته در ترکیب نارنجی‌پوشان غایب هستند.

منتظر محمد از 10 روز پیش برای حضور در اردوی تیم زیر 23 ساله عراق به کشورش رفت و همچون دیدار گذشته مقابل فولاد خوزستان در لیگ برتر در بازی امروز با پیکان هم غایب بود.

علی عدنان مدافع باتجربه عراقی نیز به دلیل محرومیت از بازی با فولاد خوزستان چند روزی ایران را ترک کرد و حالا در لیست بازی با پیکان در حذفی هم حضور ندارد. این مدافع عراقی ظاهرا هنوز به ایران برنگشته و به همین خاطر در لیست نفرات مس رفسنجان حضور ندارد.

دیگر خبرها

  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟
  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق