Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@20:35:11 GMT

پیش بینی کاهش ٣٧ درصدی تولید شکر

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۱۵۱۶

ساعت24-مشاور عالی سازمان نظام صنفی کشاورزی با اشاره به پیش بینی کاهش ٣٧ درصدی تولید شکر در سالجاری گفت: با توجه به قیمت اعلام شده برای چغندرقند، نگران وضعیت کشت این محصول در سالجاری هستیم.

سیدجعفر حسینی مشاور عالی نظام صنفی کشاورزی اظهار داشت: امسال قیمت تضمینی اعلام شده برای محصولات مختلف از جمله چغندر قند، جو، کلزا و گندم مورد رضایت ما نیست اما در واقع گندم به نمادی برای اعتراض تبدیل شده است و وقتی که ما به قیمت گندم اعتراض می کنیم در واقع به این معنی است که نرخ سایر محصولات نیز مورد تایید ما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش تولید چغندر قند در سال زراعی گذشته به دلیل پایین بودن نرخ خرید تضمینی گفت: برای سال زراعی جدید قیمت پیشنهادی و آنالیز شده ما برای هر کیلوگرم چغندر ۶۳۰ تومان بود که دولت قیمت را ۵۰۲ تومان به اضافه ۵۰ تومان هزینه جمع آوری اعلام کرده اما بین قیمت ۵۵۲ تومانی که اعلام شده با نرخ پیشنهادی ما هنوز فاصله چشم گیری وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به پیش بینی کاهش ۳۷ درصدی تولید شکر در سال جاری گفت: سال گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید شد اما پیش بینی می شود امسال این رقم به ۱.۵ میلیون تن می رسد و با توجه به نیاز کشور به شکر بین دو تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن نیاز به واردات ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن شکر به کشور داریم.

حسینی با تاکید بر اینکه با توجه به قیمت اعلام شده نگران هستیم کشاورزان استقبال خوبی از کشت چغندر در سال جاری نکنند گفت: ما در حال مذاکره با وزارت جهاد کشاورزی هستیم اما بیشتر تمرکز مان در مجلس است که نمایندگان به دولت برای اصلاح قیمت ها فشار بیاورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کلزا نیز وضعیت مشابهی دارد، گفت: عدم اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی کلزا باعث نابسامانی در کشت این محصول شده و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به قول هایی که به کشاورزان دادند نتوانستند عمل کنند به همین دلیل سطح زیر کشت کلزا با سیاستگذاری که در این زمینه انجام شده بود همخوانی ندارد و عملا وزارت جهاد کشاورزی به هدف گذاری خود در این زمینه نرسیده است.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،گفتنی است که بیت‌کوین از تورم ایالات متحده سود می‌برد، این ارز دیجیتال ممکن است در حال حاضر بیش از هر موقع دیگری با دلار آمریکا هماهنگ شده‌ باشد. این ایده که بیت‌کوین با افزایش تورم در ایالات متحده افزایش خواهد یافت، ممکن است قدیمی باشد اما در واقع به نظر می‌رسد که اگر ارزش دلار افزایش یابد، می‌تواند به قیمت بیت‌کوین آسیب برساند و برعکس در صورتی که ارزش دلار کاهش یابد می‌تواند به عنوان محرکی برای رشد بیت‌کوین عمل کند.

همانگونه که در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر عدد بیت‌کوین پس از انتشار گزارش‌های ناخوشایند از اقتصاد ایالات متحده و کاهش ارزش دلار رشد کرد و از ۶۴ هزار و ۳۳۰ دلار به ۶۴ هزار و ۳۶۰ دلار رسید.

بیت‌کوین ۱۴۰.۰۰۰ دلاری تا پایان سال؟

بیت‌کوین در حال حاضر این پتانسیل را دارد که به بالاترین قیمت در سزح تاریخی دست یابد؛ این اتفاق در صورتی رخ خوهد که فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را در دستور کار خود قرار دهد. گفتنی است که افزایش نرخ‌های بهره می‌تواند به ارزهای دیجیتال آسیب وارد کند و جذابیت سرمایه‌گذاری‌های پرریسک‌ را کاهش دهد. این منجر به تغییر اولویت سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری امن‌تر و دور شدن از دارایی‌های با رشد بالا مانند بیت کوین می‌شود. در نتیجه، این موضوع باعث کاهش تقاضا و کاهش بالقوه قیمت ارزهای دیجیتال می‌شود. در مقابل کاهش نرخ بهره می‌تواند به عنوان محرکی برای رشد بازار ارزهای دیجیتال عمل کند. اما مطمئناً، اگر از سوی فدرال رزرو نشانه‌ای در مورد کاهش نرخ بهره در سه ماهه اخیر وجود داشت، بیت‌کوین در حال حاضر در بالاترین سطح تاریخ معامله می‌شد.

با این حال، در حال حاضر فدرال رزرو برای حفظ نرخ‌های بهره تلاش می‌کند، رویه‌ای که مستقیماً از رشد بیت‌کوین حمایت نمی‌کند. با توجه به اینکه به نظر نمی‌رسد فدرال رزرو نرخ‌های بهره را کاهش دهد، جهش قیمتی برای بیت‌کوین وجود ندارد.

در حال حاضر علی‌رغم برخی موانع کوتاه مدت، می‌توان نسبت به مسیر بیت‌کوین خوشبین بود. جان دیواین، رئیس معاملات OTC در Blockfills در این خصوص گفت:« پس از رویداد نصف‌ شدن پاداش بیت‌کوین و با ورود خریداران جدید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) به بازار، حرکات قابل‌توجهی از سوی بیت‌کوین پیش‌بینی می‌شود. من هنوز در مورد این طبقه دارایی بسیار خوشبین هستم.»

او هدف قیمتی بیت‌کوین را برای سال جاری ۱۴۰.۰۰۰ دلار پیش‌بینی کرده بود و با پایبندی به این هدف قیمتی گفت:«من معتقدم افت‌ها فرصت‌های خرید هستند.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899735

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳