Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی «الکفیل»، در دستورالعمل صادر شده از سوی دو آستان حسینی و عباسی، بر پایبندی به اصول و قوانین تأکید شده است تا زیارت اربعین امسال، یک زیارت نمونه به شمار رود.
 
مهم‌ترین بخش‌های این دستورالعمل‌ شامل موارد زیر است:
- همه موکب‌داران نماز را سر وقت بجا آورند و استفاده از بلندگو در حین برگزاری نماز ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- موکب‌های عزاداری از ورودی اصلی حرم امام حسین(ع) یعنی باب «القبله» وارد شده و داخل صحن مطهر شوند، سپس از باب «قاضی الحاجات» که به بین‌الحرمین منتهی می‌شود خارج شده و به سمت حرم حضرت عباس(ع) حرکت کنند و پس از زیارت به جایگاه‌های خود بازگردند.
- مسئول موکب، مستقیماً عهده‌دار امنیت موکب است، لذا باید از ورود اشخاص ناشناس به داخل موکب جلوگیری کند و در زمان ورود به دو حرم شریف، از افراد مورد اطمینان برای شناسایی اعضای موکب استفاده کند.
- استفاده از اسلحه گرم و سرد و اسپری آب ممنوع است.
- از پرچم‌ها و پلاکاردهایی که با مراسم زیارت اربعین تناسبی ندارد استفاده نشود.
- آموزش‌های بخش موکب‌ها و هیئت‌های عزاداری آستان عباسی و حسینی برای دانستن زمان ورود موکب‌ها به دو حرم جدی گرفته شود.
- حفاظت از خیابان‌ها و اماکن عمومی از جمله رودخانه‌ها و عدم برپایی چادر و تکیه در نزدیکی رودخانه‌ها.
- نصب تابلوی توضیحات نام و شماره تلفن موکب‌دار، در سردر موکب. ـ از تصاویر شخیت‌های دینی به‌عنوان نماد خودداری شود تا زیارت خالص برای امام حسین(ع) باشد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا موکب اربعین حسینی آستان حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • خدمت به خاندان اهل بیت علیهما السلام عزت آفرین است
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم