Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نظامیان موسوم به "ارتش ملی لیبی" در مصاحبه‌ای عنوان کرد، لیبی سالها قبل می‌توانست تروریسم را از بین ببرد اما تحریم تسلیحاتی بین‌المللی علیه این کشور اجازه نداد ارتش لیبی به سلاحهای بیشتر دست پیدا کند در حالی که گروه‌های تروریستی توانستند بدون هیچ مشکلی سلاح‌هایشان را به آنجا قاچاق کنند. لیبی

خلیفه حفتر، فرمانده گروه موسوم به "ارتش ملی لیبی" در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک، به تشریح وضعیت در این کشور جنگ‌زده و دیدگاه‌هایش درباره آینده پیش روی لیبی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیفه حفتر عنوان کرد که به اعتقاد او، اگر ارتش لیبی سالها پیش هدف تحریم تسلیحاتی قرار نمیگرفت و قادر بود به سلاح‌های بیشتری دست یابد، تروریسم نیز در این کشور از بین می‌رفت و این در حالی است که گروه‌های تروریستی توانستند بدون مشکل سلاح‌هایشان را به داخل لیبی قاچاق کنند.

تسلیحات نظامی

او در ادامه تصریح کرد که در حال حاضر هیچ ارتباطی میان گروه "ارتش ملی لیبی" و گروه رقیب آن یعنی "دولت توافق ملی" وجود ندارد.

خلیفه حفتر اظهار کرد: متاسفانه گفت‌وگوهای ما با فایز السراج، رئیس شورای ریاستی و نخست وزیر دولت توافق ملی که در نتیجه یک سری تلاشهای منطقه ای و بین المللی اتفاق افتاد صرفا تلف کردن زمان باارزش ما بود اما در حال حاضر هیچگونه میانجی گری چه در سطح محلی و چه بین المللی میان ما و شورای ریاستی و رهبرش صورت نمی‌گیرد.

تروریسم

خلیفه حفتر عنوان کرد: تلقی غلطی وجود دارد مبنی بر این که این به اصطلاح شورای ریاستی می‌تواند به نیروهای شبه نظامی و تروریستی که ارتش ملی لیبی با آنها در جنگ است، دستور به آتش‌بس و یا ادامه جنگ بدهد.

وی افزود: اما این یک دروغ بزرگ است که اکنون در سطح محلی و بین المللی برملا شده است. حقیقت این است که در واقع این گروه های تروریستی هستند که به این شورا دستور می‌دهند چه کار کند و نقش این شورا نیز محدود به ارائه پول، سلاح و قوای مزدور بر طبق دستوراتی که دریافت می‌کند بوده و چنین دستوراتی فوراً به اجرا در می آیند.

خلیفه حفتر ادامه داد: هیچ یک از معدود اعضای این شورا و رئیس آن جرات رد دستورات این گروه‌های تروریستی را ندارند. شورای ریاستی صرفا می‌تواند دستورات را اجرا کند. این یک حقیقت است که از مدتها پیش برملا شده است. در خود این شورا هم اعضای متعلق به سازمانهای تروریستی حضور دارند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده اروپایی: مدرن‌ترین سامانه‌ها، در برابر یمن عاجز است

مجله اشپیگل آلمان گزارشی از نشست محرمانه‌ای در بروکسل داد که که در آن فرمانده میدانی مأموریت دریایی اتحادیه اروپا در آن به توانمندی‌های ارتش یمن در دریای سرخ اعتراف کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مجله آلمانی اشبیگل گزارش داد که فرمانده مأموریت دریایی اتحادیه اروپا (اسپیدس) در دریای سرخ طی نشستی محرمانه در بروکسل از عملکرد و موفقیت نیروهای یمن در این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

این فرمانده گفت که در سایه نبود امکانات، قادر به انجام مأموریت محوله به او نبوده است و به گفته او، برای انجام چنین مأموریت، دستکم 10 کشتی جنگی به همراه هواپیماهای گشت زنی نیاز است.

دریادار واسیلیوس درباره عملیات ارتش یمن گفته است: «خطر ناشی از حملات یمنی‌ها بیش از هر زمان دیگری حادتر شده است. یمنی‌ها با اشباع پدافند هوایی کشتی‌های ما به وسیله پهپادها، به کشتی‌های تجاری (اسرائیلی یا کشتی‌های عازم اسرائیل) خسارت می‌زنند».

او همچنین در این نشست گفته است: «ما سامانه‌های دفاعی مدرنی داریم ولی با وجود پرواز دسته‌ کاملی از پهپادها حتی قوی‌ترین سامانه‌ها هم تسلیم می‌شوند».

ارتش یمن بعد از حمله زمینی ارتش اسرائیل به نواز غزه اعلام کرد که در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین در این منطقه، کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی را که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند، هدف قرار خواهد داد و طی این مدت، علاوه بر هدف قرار دادن این کشتی‌ها، شماری را نیز توقیف کرد. در نتیجه این عملیات‌‌ها، بندر ایلات اشغالی تعطیل شده است و رژیم اسرائیل مجبور شده است از مسیرهای جایگزین استفاده کند.

علی رغم حملات آمریکا و انگلیس به یمن برای حمایت از رژیم اسرائیل، سخنگوی ارتش یمن جمعه این هفته بعد از سخنرانی رهبر انقلاب این کشور از آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که کشتی‌هایی که از سمت مدیترانه عازم فلسطین اشغالی هستند، هرکجا باشد و دستشان برسد، هدف قرار خواهند گرفت.

یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به‌زودی آغاز خواهد شدیمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حملات موشکی و خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست
  • ضربات پیاپی حزب‌الله به ارتش رژیم صهیونیستی
  • فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
  • واحدی: همه نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند
  • درگیری شدید نیرو‌های قسام با نظامیان رژیم اشغالگر در شرق رفح
  • در دیدار مهم امروز فرمانده کل ارتش با دانشجویان چه گذشت؟
  • ۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها/ گنبدآهنین هدف قرار گرفت
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • فرمانده اروپایی: مدرن‌ترین سامانه‌ها، در برابر یمن عاجز است