Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@05:28:49 GMT

رفع تلخی دهان با طب سنتی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۲۵۲۳

رفع تلخی دهان با طب سنتی

جعفر غفارزاده متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلایل تلخی دهان اظهار کرد: برای تشخیص دقیق علت تلخی دهان باید شرح حال کامل از فرد گرفته شود. برخی افراد صبح‌ها به تلخی دهان دچار می‌شوند که علت عمده این علارضه رفلاکس (برگشت اسید معده به دهان) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: مبتلایان به تلخی دهان ناشی از رفلاکس برای رفع مشکل خود باید یک قاشق غذا خوری رب بِه را همراه با آب گرم پس از غذا میل کنند.

بیشتر بخوانید: غلبه بر نقرس با طب سنتی

غفارزاده افزود: اگر تلخی دهان همیشگی باشد، این افراد اغلب به غلبه صفرا دچار هستند. غلبه صفرا می‌تواند با علائم دیگری مانند حالت تهوع، زود عصبانی شدن، سردرد و رفلاکس همراه باشد.

موثرترین روش‌های درمان برای رفع تلخی دهان ناشی از غلبه صفرا این متخصص طب سنتی تاکید کرد: حجامت پشت گوش و حجامت عام به دفع صفرا از بدن کمک می‌کند. مبتلایان به تلخی دهان ناشی از غلبه صفرا باید از مواد غذایی کاهنده صفرا مانند آب انار و زرشک، شربت سکنجبین، آلو، آلبالو و تمر هندی استفاده کنند. مصرف رب بِه هم برای این اشخاص مفید است.     بیشتر بخوانید: مهم‌ترین دلایل ابتلا به تلخی دهان +روش‌های درمان غفارزاده یادآوری کرد: افرادی که دچار غلبه صفرا هستند باید از مصرف فلفل و خرما پرهیز کنند. برای درمان بهتر تلخی دهان مراجعه به متخصص طب سنتی برای تشخیص دقیق ضروری است.

تلخی دهان یکی از مشکلات آزار دهنده ولی بدون خطر برای افراد است که می‌تواند با بوی بد دهان، نفخ و رفلاکس همراه باشد. یکی از مهم‌ترین دلایل تلخی دهان، رفلاکس معده به مری است، افرادی که از تلخی دهان شکایت می‌کنند اغلب به رفلاکس صفرا به تنهایی یا همراه با رفلاکس اسید معده مبتلا می‌شوند.

انتهای پیام/ راهکارهای طب سنتی برای رهایی از تلخی دهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت طب سنتی درمان خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   منبع: راز بقا tags # حیات وحش ، کروکودیل ، میمون سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو؛ تثبیت رتبه چهارم با غلبه بر رقیب مستقیم
  • شکست تلخی که در کمتر از ۲۴ ساعت جبران شد
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • ببینید | سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب + فیلم