Web Analytics Made Easy - Statcounter

"محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در نشست امنیتی دوحه تاکید که کشورش در کل تاریخ هیچ مشکلی با جمهوری اسلامی ایران نداشته است .

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک وزیر خارجه قطر که در "نشست امنیتی دوحه - 2019" سخن می گفت ، تاکید کرد: از زمان اجرای تحریم توسط کشورهای همسایه در سال ۲۰۱۷ ایران همواره به دوحه کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان ، امارات ، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی را هم به روی آن بستند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در خصوص روابط میان آمریکا و ایران و احتمال میانجی گری این کشور برای بهبود  روابط تهران و واشنگتن ، اظهار داشت ؛ ما واسطه بین ایران و آمریکا نیستیم، اما می خواهیم مطمئن شویم که بین آنها هیچ گونه درگیری رخ نمی دهد که بتواند بر اوضاع در منطقه و سایر کشورها تاثیر بگذارد.

طبق گزارش شبکه سعودی العربیه، آل ثانی گفت: «ما هیچ گونه رفتار خصمانه از ایران ندیده‌ایم.»

وی درباره حمله ترکیه به شمال سوریه نیز تصریح کرد که نمی‌توان ترکیه را سرزنش کرد و این اقدام ترکیه برای از بین بردن تهدید قریب‌الوقوع و خطری است که امنیت ترکیه را هدف قرار می‌دهد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هفدهم مهر ماه جاری در فرمانی، آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (عمدتا کُرد) را اعلام کرد.

در حالی هفت روز از این عملیات می‌گذرد که منابع خبری تداوم تجاوزات ترکیه و تروریست‌های تحت حمایت این کشور به مناطق شمالی سوریه خبر می‌دهند.


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری برای باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد.

وی گفت: این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

پیش از این «سعید فارس السعید» تحلیلگر مسائل امنیت ملی سوریه تاکید کرده بود که سرویس اطلاعات آمریکا برای ایجاد تشکیلات تروریستی جدید با استفاده از اتباع کشورهای عربی برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: این عناصر دارای سوابق تروریستی هستند و به سرکردگان و اعضای داعش وابستگی دارند. آنها تفکرات تروریستی تکفیری دارند.

فارس السعید تصریح کرد: این پروژه آمریکا امنیت ملی عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: واشنگتن می کوشد امنیت عراق و سوریه را بی ثبات و شکننده جلوه دهد تا بتواند به راحتی در این ۲ کشور نفوذ کند.

کد خبر 6089741

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید