Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا در این دوره از بازی ها که برای نخستین بار در چین برگزار می شود ۱۰ هزار و ۸۰۰ ورزشکار از ۱۲۷ کشور جهان در قالب ۲۷ رشته ورزشی به مدت ۱۰ روز به رقابت می پردازند.

از سوی جمهوری اسلامی ایران نیز حدود ۱۰۰ ورزشکار در هشت رشته دوچرخه سواری، جهت یابی، کشتی، نجات غریق، والیبال، تیر و کمان، چتربازی و دو میدانی شرکت کرده و در این بازی ها به رقابت می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعار این دوره از رقابت ها که به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین برگزار می شود «افتخار نظامی و صلح جهانی» است.

این بازی ها که هر چهار سال یک بار برگزار می شوند برای نخستین بار در سال ۱۹۴۵ میلادی و در کشور ایتالیا برگزار شد آخرین دور این رقابت ها نیز در سال ۲۰۱۵ در کره جنوبی برگزار شد.

ووهان به عنوان مرکز استان استان هوبی در سال ۲۰۱۵ به عنوان میزبان این بازی ها انتخاب شد مقامات چین برای برگزاری این رقابت ها ۳۱ مکان جدید تاسیس و ۱۷ مکان را نیز نوسازی و بازسازی کرده اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان

تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۴ پرو شرکت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان از ۲۲ تا ۲۶ می (۳ تا ۶ خرداد) در لیما پرو آغاز می‌شود. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری لیست وزنه‌برداران حاضر در این مسابقات را اعلام کرد و نامی از وزنه‌برداران ایران وجود نداشت.

علاوه بر ایران کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و کره شمالی هم وزنه‌بردار در این لیست ندارند و شرکت نمی‌کنند.

سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اعزام نوجوانان به قهرمانی جهان پرو اعلام کرده بود: باید تمرکز اصلی ما بر روی المپیک باشد. بعد از بازی‌های المپیک مسابقات متعددی در رده‌های سنی مختلف داریم از این رو احتمال دارد که فدراسیون تمرکزش را بر روی المپیک و مسابقات متعددی که بعد از آن وجود دارد، بگذارد."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم