Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@10:16:44 GMT

رونمايي اسناد آمايش سرزمين استان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۳۷۱۸

رونمايي اسناد آمايش سرزمين استان‌ها

خبرگزاری آریا- اسناد آمایش سرزمین استان‌ها نهایی و در جلسه شورای عالی همایش سرزمین، رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در جلسه شورای عالی همایش سرزمین، که با حضور وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، اقتصاد، نفت و دیگر اعضا در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، همه اسناد مورد نیاز آمایش سرزمینی استانی، در بیش از هزار و صد جلد که در سراسر کشور در حوزه استانی انجام شده است، رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما گفت: در بحث آمایش ملی سرزمین نیز به گام‌های پایانی سند ملی می‌رسیم و در جلسه گزارش آن ارائه شد.
آقای سید حمید پور محمدی افزود: امیدوارم تا پایان سال، سند ملی آمایش سرزمین و اسناد آمایش استانی را مصوب و ارائه کنیم.
وی گفت: با تصویب نهایی سند ملی آمایش سرزمین، تقسیم کار ملی و ماموریت هر منطقه معلوم خواهد شد و مشخص می‌شود چه فعالیت‌هایی در چه نقاطی انجام می‌شود.
آقای پورمحمدی افزود : همیشه با گلایه‌هایی مواجه هستیم که چرا کارخانه فولاد در منطقه کویری یا بدون آب احداث شده است که با آمایش سرزمینی، مشخص می‌شود کارخانه‌ها با کاربری‌های مختلف از جمله پتروشیمی‌ها و صنایع معدنی در کنار سواحل باشد و دسترسی به بازار‌های بین المللی و همچنین نیاز به انرژی و آب سریعتر در دسترس خواهد بود.
معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: با آمایش سرزمینی، هر فعالیتی در بهترین موقعیت جغرافیایی کشور تعریف می‌شود.
آقای پورمحمدی ادامه داد: در سواحل مکران ظرفیت بسیار بزرگی داریم که می‌تواند محرک اقتصاد ما و حرکت جمعیت به سمت سواحل باشد.
وی گفت: موضوع سواحل مکران و اسناد آن آماده شد و در این جلسه به تصویب شورای عالی آمایش رسید و تاکید شد از ظرفیت‌های بومی نهایت استفاده و از نیرو‌های بومی حمایت شود و توانمندسازی صورت بگیرد.
آقای پورمحمدی افزود: همچنین آیین‌نامه‌ای تصویب شد که مشخص می‌کند شورای آمایش چه ترکیبی خواهد داشت و نحوه برگزاری جلسات و اجرای تصمیمات نیز به تصویب رسید.
وی گفت: بحث آمایش سرزمین یکی از بزرگترین طرح‌های مطالعاتی کشور است که در حال انجام است و طبق قانون برنامه، باید دو سند آمایش استانی و ملی را ارائه کنیم.
معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه افزود: در سند آمایش استانی، کارشناسی بسیار وسیع با همکاری دانشگاه ها، پژوهشگاه و متخصصان انجام شده است و از این به بعد در شورای عالی آمایش به تصویب می‌رسد و سند موقت آمایش هر استان خواهد بود.
آقای پورمحمدی گفت: با سند آمایش ملی رابطه بخش های مختلف استانی و ملی، با هم به سمت اهداف، همگرا می شود ضمن اینکه این موضوع، راه را برای کسانی که می خواهند کسب و کار ایجاد کنند نیز مشخص خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رونمایی اسناد آمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به استان خوزستان، یک هزار فقره سند مالکیت حدنگاری مربوط به شهرک «بنوار ناظر» شهرستان اندیمشک و روستای «دونه» شهرستان امیدیه را به نمایندگی از مالکین به تعدادی از مردم این مناطق اهدا کرد.

وی در آئین اهدای این اسناد که با حضور رئیس کل دادگستری استان، اعضای شورای اداری شهرستان و تعدادی از مردم این مناطق در شهرستان اندیمشک برگزار شد، با عذرخواهی از مردم این دو منطقه بابت تأخیر در تثبیت مالکیت آن‌ها در سالیان گذشته به دلیل برخی اختلافات مالکیتی و بین دستگاهی گفت: اقدام هماهنگ دستگاه قضائی و ثبت استان، فرمانداری، شورای اداری و نماینده مردم شهرستان در مجلس نمونه یک همکاری خوب بین نمایندگان سه قوه در رفع موانع است و این هم افزایی و حرکت‌های جهادی باید برای ایجاد رضایت‌مندی مردم تداوم داشته باشد.

رئیس سازمان ثبت از همه دستگاه‌های مرتبط با زمین در این شهرستان خواست تا با همکاری دستگاه قضائی و ثبت استان، هرچه زودتر نسبت به صدور اسناد مالکیت تمامی متصرفین شهرک «بنوار ناظر» و اتمام حدنگاری کامل شهرستان اقدام کنند.


دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، امروز مالکیت مردم بر اموالشان با جدیت و به بهترین نحو از سوی سازمان ثبت و دست در سراسر کشور تثبیت و یا در حال انجام است و روز به روز مزایای بهره‌مندی از سند رسمی در حال گسترش است.

در این جلسه همچنین زمانی اصل فرماندار اندیمشک هم، رفع مشکل مالکیتی این شهرک بعد از ۴۶ سال با همت ثبت، دادگستری، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها را اقدام بسیار مهمی در رفع اختلافات و دستیابی مردم به حق و حق و شأن دانست و گفت: جهش در ارائه خدمات ثبتی در چند سال اخیر کاملاً محسوس است.

گفتنی است، با صدور و اهدای این اسناد، تعداد اسناد حد نگار روستایی صادره از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون در استان خوزستان به ۷ هزار و ۵۶۰ فقره سند رسیده است.

کد خبر 6087242

دیگر خبرها

  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد
  • تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • فیلم| کوهرنگ سرزمین لاله‌های واژگون
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند