Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مجید شاکری در گفتگویی در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه ترکیه، اظهار داشت: آمریکا صبح امروز، مجددا بسته تحریمی شامل تحریم مقامات (و این بار وزارت خانه ها) و افزایش تعرفه فولاد را علیه ترکیه اعمال کرد.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: این تحریم به لحاظ شکل و اجزا بسیار شبیه تحریم بیش از  یک سال قبل است و قصد دارد با هدف قرار دادن بخش فلزات اساسی ترکیه تا حد ممکن تراز پرداخت ترکیه را به لحاظ مقدار و نقدپذیری تحت فشار قرار دهد و از طرف دیگر با ناامن نشان دادن فضای سرمایه گذاری ترکیه، تمدید یا جایگزینی بدهی خارجی ترکیه را دچار مشکل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به یاد داریم که فشار آمریکا در پرونده قبلی که بخشی از آن به بهانه دستگیری یک کشیش آغاز شد، چگونه باعث کاهش شدید جریان ورودی سرمایه به ترکیه شد. امری که ترکها با دریافت وام خارجی از قطر به علاوه تسهیل شرایط اقامت کوشیدند ریسک های آن را کنترل کنند.

شاکری با بیان اینکه این بار یک متغیر برونزای مهم وجود دارد که تا حد قابل توجهی شانس ترکیه برای کنترل تبعات تحریم آمریکا را افزایش می دهد، گفت: یک دوره طولانی و پایدار از اعمال سیاست نرخ بهره منفی در اروپا که اگر چه در احیای مصرف شهروند اروپایی ناکام بوده ولی به شدت به نفع مقاصد سرمایه ریسکی (مثل آرژانتین یا حتی خاورمیانه) عمل می کند و ترکها با افزایش نرخ بهره حتی به سطوح تجربه شده سال گذشته (۲۳-۲۰ درصد) به راحتی می توانند مقصد مهمی برای این جریان سرمایه عظیم و ارزان یورویی باشند.

وی اظهار داشت: ممکن است اروپا انگیزه ای برای کنترل موج احتمالی حرکت سرمایه از اروپا به ترکیه با قاعده گذاری داشته باشد (یا نداشته باشد) اما به هر حال وجود شهروندان ترک در اروپا راه های متفاوتی را برای کم اثر کردن این قاعده گذاری فراهم می کند.

شاکری تاکید کرد: مجموعا می توان گفت اثر دور جدید تحریم های آمریکا علیه ترکیه در چارچوب ریسک های مرئی موجود بسیار کمتر از اثر دور قبلی است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تحریم آمریکا تحریم اقتصادی ایالات متحده آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟

به گزارش تابناک، تاسیسات LNG 2 قطب شمال به مدیریت شرکت نواتک در دریای یخی کارا، بخش مهمی از برنامه های مسکو برای تقویت صادرات و پر کردن خزانه است. اکنون ماه هاست که آماده ارسال گاز طبیعی مایع به بازارهای جدید، جایگزینی برای تجارت پردرآمد اروپایی با خط لوله بوده است.

  با این وجود، عملیات جدید 25 میلیارد دلاری اساساً غیرفعال باقی مانده است، تولید انرژی روسیه که به طور قابل توجهی با محدودیت های ایالات متحده مهار شده است.   روسیه مدت هاست که به دنبال افزایش سهم خود از بازار جهانی LNG بوده است، اما جنگ و کاهش شدید صادرات زمینی به اروپا به دنبال آن اهمیت این جاه طلبی ها را تقویت کرده است. مسکو می خواهد تولید LNG را تا سال 2030 سه برابر کند و حداقل 35 میلیارد دلار به درآمد سالانه اضافه کند.   روسیه در حال حاضر چهارمین صادرکننده بزرگ LNG در جهان است   مالت هامپرت، بنیانگذار مؤسسه قطب شمال، که بیش از ده سال است توسعه  روسیه در منطقه را زیر نظر دارد، اظهار داشت که "تحریم های ایالات متحده به طرز شگفت آوری خوب عمل می کند. آنها از همان ابتدا تولید LNG 2 قطب شمال را متوقف کردند و از تحویل کشتی ها جلوگیری کردند.   از زمانی که دولت بایدن در سال گذشته کارخانه LNG 2 قطب شمال را تحریم کرد، خریداران در چین و هند که قبلاً نفت روسیه را خریداری کرده و با محدودیت‌های قانونی معامله می‌کردند، از خرید LNG خودداری کردند، حتی با تخفیف.    حفظ صادرات LNG دشوارتر از صادرات نفت است، که علیرغم محدودیت های قیمتی و سایر محدودیت ها به لطف "ناوگان سایه"  ثابت مانده است. این بیشتر به دلیل تجهیزات پیچیده تر مورد نیاز برای بارگیری و انتقال سوخت فوق خنک است.   اکنون اتحادیه اروپا که هنوز به LNG روسیه متکی است و تمایلی به محدود کردن واردات ندارد، در حال آماده شدن برای اجرای برخی اقدامات خود است. اروپا صراحتاً سوخت را ممنوع نمی‌کند، اما بحث‌های بلوک نشان می‌دهد که با ورود به سومین سال جنگ، گاز دیگر محدود نیست. 

دیگر خبرها

  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه