تئاترهای ما فست فودی شده است/ بازیگران توهم عجیبی پیدا کرده اند
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۴۳۳۸
داود بنیاردلان، کارگردان «نیمه تاریک ماه» ضمن تشریح جزییات انتخاب متن و بازیگران این نمایش، نسبت به عملکرد برخی از بازیگران و شرایط اقتصادی حاکم بر تئاتر کشور به تندی انتقاد کرد.
به گزارش خبرآنلاین، نشست خبری نمایش «نیمه تاریک ماه»، امروز (سهشنبه ۲۳ مهر) با حضور داود بنیاردلان (کارگردان)، نیکی مظفری، هانا کامکار، المیرا دهقان و سام کبودوند (بازیگران)، ندا سرمه (طراح لباس)، نیما محبی (مدیر تولید)، ایمان یزدی (دستیار کارگردان)، ندا سرمه (طراح لباس) و پریشاد مستوفی (طراح صحنه) در تالار وحدت برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این یک نمایش اقتباسی است
در ابتدای این نشست، داود بنی اردلان در مورد انتخاب متن این نمایش که اقتباس از فیلم «غریبههای تمام عیار» است، گفت: «البته به غیر از من، مرجان شیرمحمدی هم اقدام به بازنویسی متن کرده است. دلیل اصلی من برای انتخاب این متن نگاه جهان شمول آن است.»
او افزود: «اقتباس سالها است که در همه جای دنیا وجود دارد و موفقترین کارها آثاری است که از متنی ادبی یا اثری هنری اقتباس شده است اما متاسفانه ما در اینجا خیلی دیر به این فکر افتادهایم.»
بنی اردلان در مورد میزان انطباق متن فعلی این مایش با متن اصلی آن گفت: «از این متن به کرات در دنیا اقتباس شده است و در نمونه یونانی آن به دلیل اینکه به «ماه» یک نگاه اسطوره ای دارند، خرده داستانهایی را متناسب با فرهنگشان اضافه کردهاند. ما هم ضمن اقتباسی نعل به نعل، سعی کردیم خیلی پیرنگها، کنشها و خرده داستانها را دستکاری نکنیم و گرچه با تغییر برخی پیرنگها و یا اضافه کردن برخی خرده داستانها، با هدف همسانسازی برخی موارد با قوانین شرعی، به متن اصلی پایبند بودیم.»
او در مورد ایرانیزه شدن اثر گفت: «سعی نکردم که فضا را ایرانی کنم، چرا که در آن صورت نباید اصلا این کار را اجرا میکردم. ضمن اینکه دوره آداپتاسیون خیلی وقت است که به پایان رسیده است. در دورهای ما این کار را میکردیم. در زمان ناصری و دوران کریم شیرهای آثار غربی وارد کشور و در اینجا ایرانیزه و آداپته میشوند و آثار مولیر هم به همین واسطه وارد کشور میشود و طبیب اجباری را برای اولین بار در دربار میبینیم.»
همراه بودن بازیگر، مهمترین معیار من برای انتخاب است
کارگردان نمایش «نیمه تاریک ماه» ادامه داد: «در انتخاب و چیدمان بازیگر معیارهای مختلفی مد نظر که همراه بودن آنها با پروژه در اولویت ما است. جالب اینکه من سال گذشته یکبار این نمایش را با یک گروه متفاوت بازیگر از جمله امیرمهدی ژوله، امیرحسین رستمی، بانیپال شومون و ... دور خوانی کردم که از نظر سنی با ترکیب بازیگران امسال بسیار متفاوت بودند و این تغییر به این دلیل است که من فکر میکنم متن این نمایش به رده سنی بازیگرانی که امسال انتخاب کردهام، بیشتر نزدیک است.»
او افزود: «طبیعتا برای هر نقش چند گزینه رادر نظر داشتیم، اما به خوبی میدانید که این روزها به جز تئاترهای دانشجویی یا فیزیکال یا تجربی، هیچ تئاتر دیگری امکان تمرین چند ماهه را ندارد؛ بنابراین وقت آزاد، همراه بودن و قابلیت رسیدن به نقش با میزان تمرین کمی که در طول کمتر از یک ماه ونیم داشتیم، برایم اهمیت فراوان داشته است. طبیعتا می توانستیم سراغ دوستان دیگری از سینما، تلویزیون یا تئاتر رفت اما باید بر اساس این معیارها انتخاب میکردیم. البته ویژگیهای کلامی و نمای بیرونی بازیگر هم از دیگر معیارهای ما بوده است. چیزی که من به ظاهر کاراکترها فکر میکنم تصویری است که از شخصیتها در ذهن دارم همه اینها با هم ترکیب و تبدیل شده به این گروه که میبینید.»
بهزاد عمرانی، بازیگر توانایی است
داود بنیاردلان در مورد استفاده از بهزاد عمرانی خواننده گروه بمرانی به عنوان بازیگر گفت: «تا جایی که من او را میشناسم، میدانم که به عنوان موزیسین تجربه بسیار برای حضور روی صحنه داشته و این اولین تجربه حضور او در زمینه بازیگری تئاتر است.»
او افزود: «وقتی دوستان نابازیگر وارد عرصه تئاتر می شوند یک جماعتی به این انتخاب و حضور حمله می کنند که برای من خیلی قابل درک نیست. اساس هنر در این است که از دل واژه واژه سونربه معنی نیک مرد و نیک زن می آید. یعنی فضیلت باید داشته باشید و صاحب معرفت باشید تا هنرمند شوید. در آن صورت دیگر مهم نیست که درام مینوازی، روی صحنهای یا در حال نجاری هستی. ما در این سالها واژه سونر را فراموش کرده و به ظاهر تحت الفظی آرت غربی چسبیدهایم. آرتیست صاحب تکنیک است و نه معرفت و فضیلت؛ این تکنیک آموختنی است و خیلی پیچیده نیست.»
این کارگردان گفت: «بهزاد از نظر فیزیکی به کار ما نزدیک بود و نسبت به انتخابش از طرف مخاطب عام و نه بازیگران و منتقدین تئاتر بازخورد منفی نگرفتهام. دوست دارم یک شب او را بر روی صحنه تئاتر ببینید تا متوجه شوید که چقدر توانا است. همه می توانند از طریق تحصیلات اکادمیک، آموزشگاه ها و یا به صورت تجربی روی صحنه حضور یابند اما مهم این است که چقدر ماندگار خواهند شد. اگر بازیگری به نقش نزدیک باشد و خوی خَلق و ذوق آفرینش داشته باشد، با فراگیری برخی تکنیکها میتواند بر روی صحنه موفق باشد و ماندگار شود.»
شباهت گبه و تئاتر
در بخش دیگری از این نشست، هانا کامکار گفت: «به نظر من یکی از عوامل موفقیت برای یک بازیگر این است که صحنه و جو آن را بشناسد. واقعیت این است که اگر با تماشاگر و صحنه آشنا نباشد، ممکن نیست بتواند به تئاتر ورود کند. با این حساب باید گفت که بهزاد عمرانی اهلی صحنه تئاتر است چرا که آن را میشناسد و به جو آن آشناست.»
او در مورد نقش خودش در این نمایش هم گفت: «شخصیتی که برای من انتخاب شده از لحاظ ظاهری بسیار به من شبیه است. من هم سعی کردهام که هم به سخنان کارگردان و متن توجه کنم و پا به پای همبازیهایم به نقش نزدیک شوم. تغییر ناگهانی هم بازیم برای من چالشبرانگیز بود اما با اشرافی که کارگردان دارد امیدوارم که بتوانم از پس این کار بر بیایم. فکر میکنم نقش چالش برانگیزی هم دارم چرا که اولین باری است که نقشی را بازی میکنم که کاملا مبتنی بر بازیگری است و قرار نیست که بخوانم.»
المیرا دهقانی هم در بخشی از این نشست گفت: «من در پروژه دیگری سر ضبط هستم اما آنقدر مسئله روابط انسانی برایم مهم است که به هر شکل ممکن سعی کردم در این نمایش با این موضوع حضور داشته باشم. به نظر من در این دوران مهم نیست که یک بازیگر پرتلاش و همراه در چه مدیومی کار کند، اما این ویژگی که بتواند در راستای همدل شدن روح دیگر بازیگران کار مثبتی انجام دهد، بر هر ویژگی دیگری ارجحیت دارد.»
نیکی مظفری هم گفت: «رزومه کارگردان، دغدغههایش و متنی که با نگاه روانشناختی به روابط انسانها پرداخته بود، مرا برای حضور در این نمایش متقاعد کرد. دیدن و خواندن این نمایش به ما کمک میکند که اگر در مقطعی در مورد همراه یا شریک زندگیمان دچار شک شدیم بتوانیم خودمان را کنترل کنیم و مدیریت کنیم. ریتم تند و مدت کوتاهی که این نمایش دارد هم برایم جذاب است و میتواند مخاطب را همراه خودش کند.»
در ادامه این نشست، ندا سرمه در مورد طراحی لباس این اثر گفت: «ما مدتی است که پس از سه سال تحقیق کمپین مد یا مصرف گرایی را آغاز کردهایم. در این کمپین سعی کردهایم تا تابوی پوشیدن لباس تکراری را بشکنیم. ما با کمک خانم ترکاشوند و کامکار، ابتدا از جشن حافظ و بعد کار آقای مدیری این حرکت را آغاز کردیم. در واقع ما لباسهای بلااستفاده و مستعمل هنرمندان را با باز طراحی آنها را قابل استفاده کردهایم. اینبار افتخار این را داریم که در یک نمایش خوب با یک گروه حرفهای میتوانیم این تجربه را داشته باشیم.»
پس از آن، سام کبودوند در مورد نقشی که در این نمایش دارد، گفت: «نمایش ما در مورد پیچیدگی روابط انسانی است و سعی کردیم این نمایش را با شرایط بومی جامعه مطابق کنیم. در تئاتر، کار رئالیستی کردن بسیار سختتر از کار فرم است چرا که نیاز به تمرکز و باور دارد و باید باورپذیر هم بشود تا تماشاگر را با خود همراه کند. بیشتر از این نمیتوانم در مورد نقشم توضیح دهم چرا که داستان لو میرود.»
در ادامه، بنی اردلان در مورد طراحی صحنه این نمایش گفت: «طراحی صحنه نزدیک به ایده اجرایی کارگردانی است و چیزی متفاوت از آنچه که در نمایشهای دیگر وجود دارد نیست.»
او افزود: «ما در این نمایش سه وجه از انسانها را میبینیم. اول وجه اجتماعی انسانها است، وجه دوم لحظات دو نفره آنها است و وجه سوم، فضای تنهایی و خلوت آنها است که میبینیم چقدر متفاوت از دو وجه دیگر است. طراحی صحنه ما با این ایده همراه است و به نمایش کمک میکند.»
این کارگردان ادامه داد: «تکنولوژی در این نمایش حضور پررنگ و دانای کل است و همه این وجوه را میبینید و میداند. از همه کاراکترها جلوتر است. در واقع موبایل در این نمایش حضور پررنگی دارد.»
در بخش دیگری از این نشست، المیرا دهقانی در مورد نقشش گفت: «بازیگر نقش روبروی من سام کبودوند است و سعی کردیم که از هم حمایت کنیم و با هم همراهی کنیم. من تئاتر را به خاطر بداهههایش دوست دارم.»
کبودوند هم گفت: «ما در کار دیگری با هم همکار هستیم و در آنجا دو دشمن هستیم اما در این نمایش، نقش یک زوج عاشق را بازی میکنیم. المیرا دهقانی بازیگر پذیرایی است و گارد ندارد و پارتنر بسیار خوبی است.»
دوره کارگردانان است، نه بازیگران
بنی اردلان در این بخش از نشست گفت: «حال که صحبت از بازیگران و تغییر اجباری ما شد باید بگویم که این روزها در تئاتر کار کردن خیلی دردناک شده است و توهم عجیبی به جماعت بازیگر داده شده که احساس میکنند خدایگانی هستند که اگر نباشند هیچ اتفاقاتی شکل نخواهد گرفت، در حالی که در کل جهان، دوره دوره کارگردانها است.»
او افزود: «در دورهای که تولید یک تئاتر بدون احتساب دستمزد بازیگران کمتر از دویست میلیون تومان امکان پذیر نیست، و به رغم اینکه رواج تئاتر به کم شدن خشونت و رشد جامعه کمک می کند، دولت به یک باج گیر اعظم تبدیل شده است و اول میپرسد چقدر پول داری که به ما بدهی به جای اینکه کمکی برای اهالی تئاتر باشد.»
این کارگردان جوان افزود: «شاید بخشی از این وضعیت به این دلیل باشد که رسانهها نسبت به دولت سر شدهاند و هرگز نمیپرسند که دولت در سی چهل سال گذشته چند سالن تئاتر ساخته و در حالی که هرترم هزار و اندی دانشجو جذب این رشته میشوند اما معلوم نیست کجا باید کار کنند و تئاتر از کجا باید ارتزاق کند. آیا جماعت تئاتری آدم نیستند؟
او ادامه داد: «در حالی که در همان ابتدای کار از هر بلیطی که فروخته میشود در مجموع سهم سالن، ارزش افزوده و سایت فروشنده بلیط ۴۵ درصد درآمد تئاتر از دست میرود و به واسطه تورم فزاینده قشر تئاتررو کم و کم و کمتر شده است؛ ما نمیتوانیم بلیط تئاتر را زیر پنجاه تا شصت هزار تومان قیمت گذاری کنیم و فکر کنیم که هزینه هایمان تامین میشود.»
در این شرایط تئاترهای ما فست فودی شده است
بنی اردلان افزود: «به قول منتقدین تئاترهای ما فست فودی شده است گرچه ما هم بلدیم چهار ماه وقت بگذاریم و روزی هشت ساعت تمرین کنیم اما دیگر هیچ گروهی از نظر مالی چنین امکانی را ندارد و بازیگران تئاتر هم با آن شرایط نمیتوانند امورات زندگی خود را بچرخانند.»
او افزود: «گرچه به خوبی میدانم که دستمزد دو بازیکن مطرح فوتبال به اندازه کل بودجه تئاتر کشور است. چرا انجمن نمایشی برای برخی از کارها بودجه دارد و برای برخی دیگر نه! در این شرایط تئاتر ها به آثاری با حضور دو تا سه کاراکتر تقلیل پیدا کرده و همان ها هم ممکن است که دیگر توان اجرا نداشته باشند.»
بودجه کم تئاتر باید با ضوابط مشخص تقسیم شود
داوود بنی اردلان در انتقادی تند نسبت به وضعیت بودجهای و اقتصادی تئاتر گفت: «نبودن بودجه بهانه واهی است همین الان چرا که در کنار ما کاری حضور دارد که در حالی که ما در پلاتو تمرین میکنیم، چهار ماه سالن برای تمرین دارد و یک ماه بعد هم اجرا میرود. بنابراین برای برخی بودجه وجود دارد. من انتقادی نسبت به اینکه چرا به دیگران بودجه میدهند ندارم اما معتقدم که باید ضوابط مشخصی بر آن حاکم باشد و اصولا چرا شورای ارزشیابی سالها است که تنها به یک اسم بدل شده است.»
او در بخش دیگری از سخنانش گفت «در حال حاضر بدون توجه به کیفیت کارها، ۱۴۲ تئاتر هر شب در تهران به روی صحنه میرود در صورتی که این آمار برای یک کلانشهر همچون تهران کم است و کیفیت هم فراموش شده است. من معتقدم تئاتر آزاد یا اندیشمند و حتی تئاتری که نزدیک به سیرک است باید وجود داشته باشند چون مخاطب دارند اما باید امکانات بیشتری داشته باشند در حالی که در شهرستانها تئاتر تعطیل شده است.»
این کارگردان در پایان گفت: «من میخواستم از رفتار بازیگران انتقاد کنم اما باید بگویم که انتقاد از جاهای بزرگتر و بالاتر است که بازیگران را هم در وضعیتی قرار داده که برای امرار معاش باید به فکر چاره باشند و شاید همین باعث شود تا پیشنهاد بهتری در سینما و تلویزیون، آنها را از صحنه تئاتر دور کند و یا به خارج از کشور بروند.»
نمایش «نیمه تاریک ماه» حاصل تلاش هفت نفر از بازیگران قدیمی تئاتر به کارگردانی داود بنی اردلان است که از چهارشنبه ٢٤ مهر در تالار وحدت روی صحنه میرود.
منبع: عصر ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستارهباران کردند
سریالهای ایرانی که در پلتفرمهای شبکه نمایش خانگی پخش میشوند، به دلیل بهرهگیری از بازیگران نام آشنا و محبوب، فیلمنامهها و کارگردانی در ژانرهای مختلف، بیشترین مخاطب را به خود جذب کردهاند و هرسال، بیش از سال پیش دست به تولید سریال هایی با عوامل مجرب و بازیگران چهره و محبوب میزنند که امسال نیز با شروع سال جدید چند سریال از جمله «افعی تهران»، «جنگل آسفالت»، «اکازیون» و … توجه مخاطبان را جلب کرد. با پایان رسیدن سریال «گناه فرشته»، سریال «قطب شمال» جایگزین خواهد شد و مخاطبان می توانند این سریال را در شبکه نمایش خانگی دنبال کنند. اما سریالهای بسیار دیگری نیز در دست تدارک پخش و یا ضبط است که تاریخ دقیقی از پخش آن ها مشخص نیست و فقط گمانه زنی هایی پیرامون آن ها اتفاق میافتد.
در ادامه با سریالهای در صف پخش از شبکه نمایش خانگی و حضور پررنگ بازیگران در این پروژهها آشنا میشوید.
فرزاد فرزین، آناهیتا درگاهی، امیرحسین فتحی، نازنین بیاتی، فرزاد حسنی، عباس جمشیدیفر، فرهاد آئیش و… در «قطب شمال»این سریال به کارگردانی امین محمودی یکتا و تهیه کنندگی اکبر تحویلیان از جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ پخش میشود و در واقع جایگزین سریال «گناه فرشته» خواهد شد. این سریال حدود ۱۲ قسمت است ولی تغییر در تعداد قسمتهای آن دور از ذهن نیست.
فرزاد فرزین، آناهیتا درگاهی، امیرحسین فتحی، نازنین بیاتی، فرزاد حسنی، عباس جمشیدی فر، شهرام قائدی، نگار فروزنده، شهروز دل افکار، روح الله زمانی، فرهاد آئیش، امیر دژاکام، بهادر زمانی، مرتضی آقا حسینی، مهلقا مینوش، فرهنگ زرگرباشی، ماکان آریاپارسا، مهران میری، حاتم مشمولی، مسعود میرطاهری، احمد لشینی، نیما شکیبایی، آتوسا کلانتری بازیگران سریال قطب شمال هستند.
دیگر عوامل سریال «قطب شمال» نیز عبارتند از سرمایهگذار: ماکان آریاپارسا، نویسندگان: حامد افضلی، امین محمودی یکتا، مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی، تدوین: ژینوس پدرام، طراح صحنه: سعید حسنلو، موسیقی: بامداد افشار، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، مدیر تولید: مجتبی برهانیزاده، مدیر صدابرداری: محمود کاشانی، طراح لباس: مرجان گلزار، طراح گریم: مونا جعفری، ساخت تیتراژ و جلوههای بصری: امیر ولیخانی، مدیر برنامهریزی: کتایون درخشان، منشی صحنه: مائده رفیعی و عکاس: کیمیا پوراحمد.
داستان سریال «قطب شمال» را میتوان اینطور تعریف کرد؛ همایون و ارغوان در آستانه ازدواج، قربانی خیانتی هولناک میشوند. همایون پشت دیوارهای زندان برای انتقام از سامان لحظهشماری می کند که مرگ از راه میرسد. آرشام یکتا متولد میشود. دختری به نام صحرا کنارش قرار میگیرد تا مسیر انتقام از خائنها برای آرشام هموار شود.
بهنوش طباطبایی، هوتن شکیبا، سام درخشانی، ترلان پروانه، سهیل مستجابیان، فرشته صدرعرفایی، مجید صالحی، میلاد کیمرام و… در «سوشون»سریال «سووشون» ساخته نرگس آبیار داستان در مورد داستان زندگی یک خانواده کرد در طول سالهایی که پس از جنگ جهانی دوم و قبل از شروع جنگ ایران و عراق در ایران سپری میشود، به تصویر کشیده شده است. داستان از دیدگاه دختر جوان خانواده، شاهین روایت میشود که شاهد تغییراتی چشمگیر در زندگی خود و خانوادهاش است. تهیهکنندگی این سریال را محمدحسین قاسمی برعهده دارد و فیلمنامه این سریال براساس رمان محبوب «سووشون» نوشته سیمین دانشور، تهیه شده است.
پیشتر خبرها حاکی از آن بود، زمان پخش این سریال که گفته میشود هر قسمت از آن ۸ میلیارد تومان هزینه داشته است در اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شود اما این اتفاق صورت نگرفت و اعلام شد که سریال هر وقت به پخش برسد، به طور همزمان نیز در برخی کشورهای دیگر به صورت بینالمللی پخش خواهد شد.
بهنوش طباطبایی در نقش زری سووشون، هوتن شکیبا، سام درخشانی، ترلان پروانه، سهیل مستجابیان، فرشته صدرعرفایی، مجید صالحی، مریم سعادت، میلاد کیمرام و… از جمله بازیگران این سریال شبکه نمایش خانگی هستند.
جواد عزتی، رعنا آزادیور، الهه حصاری، مرتضی امینیتبار، سعید چنگیزیان، سید جواد هاشمی، الناز ملک، کامبیز دیرباز و… در «زخم کاری ۳»بخش عمده فیلمبرداری فصل سوم «زخم کاری» به پایان رسیده و پس از طی مراحل فیلمبرداری در فصول و مکانهای مختلف، برای پخش آماده میشود. در این فصل هم با داستانهای جدیدی مواجه خواهیم شد و هم چهرههای تازهای پا به سریال میگذارند. با توجه به فاصله زمانی تولید و تدوین، احتمال می رود که «زخم کاری ۳» در تابستان سال ۱۴۰۳ به پخش برسد.
جواد عزتی، رعنا آزادیور، الهه حصاری، مرتضی امینیتبار، سعید چنگیزیان، سید جواد هاشمی، الناز ملک، کامبیز دیرباز و… در این فصل نیز به عنوان بازیگر حضور خواهند داشت.
«زخم کاری» ساخته محمدحسین مهدویان است و سعی کرده است در هر فصل این سریال، از نمایشنامه هایی مختلفی از جمله «مکبث» ویلیام شکسپیر اقتباس کند. گفته می شود فصل سوم این سریال برگرفته از داستان «ریچارد سوم» اثر ویلیام شکسپیر باشد.
علی شادمان، حامد کمیلی، مهرداد صدیقیان و… در «بلیط یک طرفه»سریال «بلیط یک طرفه» با کارگردانی پوریا حیدری اوره، یک نمایش خانگی پلیسی معمایی است که در ترکیه اتفاق میافتد. این سریال با تنوع ژانر و حضور بازیگران برجسته ایرانی و بینالمللی، تجربهای جذاب و متفاوت از دنیای پلیسی را ارائه میدهد علی شادمان، حامد کمیلی، مهرداد صدیقیان، ارکان پتک کایا، لیدا رمضان و… بازیگران این سریال هستند.
به جز بازیگران ایرانی، هنرمندانی از کشورهای ترکیه، لبنان، آمریکا، و ایران هم در این سریال نقش خواهند داشت. البته قبلاً اعلام شده بود که پیمان معادی به عنوان یکی از بازیگران اصلی در این سریال حضور خواهد داشت، اما به دلیل تداخل زمانی با تولید سریال «افعی تهران»، این همکاری اتفاق نیفتاد.
سریال «بلیط یک طرفه» در نمایش خانگی نمایش داده شود، اما زمان پخش دقیق آن هنوز معلوم نیست. گفته میشود تعداد قسمتهای این سریال حدود ۲۰ قسمت و هر قسمت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه است.
امین حیایی، نیکی کریمی، شهاب حسینی، لاله مرزبان، میرسعید مولویان و … در «پوکر»سریال «پوکر» به کارگردانی رضا دادویی و تهیهکنندگی مجید مولایی این روزها در مرحله فیلمبرداری است. گفته میشود این سریال برای ادامه مرحله تولید از سوی پلتفرم شیدا. پخش کننده این سریال نیاز به اعمال اصلاحات دارد.
در این سریال امین حیایی و نیکی کریمی که پیش از این تجربه بازیهای ماندگاری را کنار هم داشتند، به ایفای نقش می پردازند. همچنین شهاب حسینی، لاله مرزبان و میرسعید مولویان دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال نقش آفرینی میکنند
تا یکی از پرستارهترین سریالهای نمایش خانگی به زودی روانه پخش از شبکه نمایش خانگی شود.
صابر ابر، سارا بهرامی، صدف اسپهبدی، رویا جاویدنیا، امیر غفارمنش، پیمان قاسمخانی و… در «بازنده»امین حسینپور، نویسنده و کارگردان این سریال و احسان ظلیپور تهیهکننده «بازنده» است. این کارگردان، پیشتر سریال کوتاه «درمانگر» را در ژانری جنایی و رازآلود ساخته است. «بازنده» دومین تجربه حسینپور در این ژانر محسوب میشود که این روزها در مرحله پس تولید قرار دارد.
صابر ابر، سارا بهرامی، صدف اسپهبدی، رویا جاویدنیا، محمدعلی محمدی، امیر غفارمنش، مهدی رکنی، الهه اذکاری، سپیده مولوی، ستاره قهرمانی و پیمان قاسمخانی گروه بازیگران این سریال را تشکیل میدهند.
دیگر عوامل این سریال عبارتند از تدوین: سیاوش کردجان، صداگذاری: حسین ابوالصدق، موسیقی: پیام آزادی، طراح جلوههای ویژه بصری: کامیار شفیعپور و عکاس: محمد مهدی دلخواسته. قرار است بهزودی از تصویرهای دیگر این مجموعه هم رونمایی شود. گفته می شود بازنده بهار سال جاری منتشر خواهد شد.
همچنان زمان پخش این سریال مشخص نیست و اخبار به روز تر متعاقبا اعلام میشود.
پارسا پیروزفر و هدی زینالعابدین در «در انتهای شب» سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده به زودی از شبکه نمایش خانگی پخش میشود. محمد یمینی تهیهکنندگی این سریال را برعهده دارد که در ۹ قسمت ساخته شده است و در سال ۱۴۰۳ پخش میشود. آیدا پناهنده و ارسلان امیری نویسندگان فیلمنامه «در انتهای شب» هستند. پارسا پیروزفر و هدی زینالعابدین نقشهای اصلی «در انتهای شب» را بازی میکنند. دیگر عوامل «در انتهای شب» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، تدوین: عماد خدابخش، موسیقی: رامین کوشا، مدیر طراحی صحنه: محسن شاهابراهیمی، مدیر تولید: پیمان حمیدی، طراح جلوههای بصری: فرید ناظرفصیحی، سرپرست گروه کارگردانی: روزبه سجادی حسینی، صدابردار: مهدی ابراهیمزاده، طراح صحنه: مریم ناظم، طراح لباس: نازنین توسلی، طراح گریم: عباس عباسی، صداگذاری و میکس: مهرشاد ملکوتی، جانشین تولید: مهدی عباسیپور، دستیار اول کارگردان: حمید شوریده، برنامهریز: ساناز قراملکی، منشی صحنه: غزل رشیدی، عکاس: امید صالحی، مشاور گرافیک: محمدحسین هوشمندی، طراح لوگو: سمیرا امیری. همچنان زمان پخش این سریال مشخص نیست و اخبار به روز تر متعاقبا اعلام میشود. رضا کیانیان، مریلا زارعی، بهاره افشاری، بهاره کیان افشار ، حامد بهداد و … در «بی عاطفه» سریال «بی عاطفه» به کارگردانی کمال تبریزی، تهیه کنندگی محمدصادق میرکریمی و نویسندگی امیرعباس پیام تازه ترین محصول نمایش خانگی است و این روزها در سکوت خبری جلوی دوربین رفته است.رضا کیانیان، مریلا زارعی، بهاره افشاری، بهاره کیان افشار ، حامد بهداد و… در این سریال نقش آفرینی کردهاند. زمان پخش این سریال مشخص نیست و اخبار به روز تر متعاقبا اعلام میشود.
محسن تنابنده، بابک حمیدیان و مریلا زارعی، بهرنگ علوی، پیمان معادی و … در «ازازیل»سریال «ازازیل» از جدیدترین ساخته های حسن فتحی می باشد که در اواسط مرحله فیلمبرداری است. پریناز ایزدیار، محسن تنابنده، بابک حمیدیان و مریلا زارعی، بهرنگ علوی، پیمان معادی از بازیگرانی هستند که در سریال «ازازیل» به ایفای نقش پرداخته اند.
برخلاف سابقه و آثار حسن فتحی که در ژانر تاریخی تهیه شدند، از جزئیات «ازازیل» هنوز چیزی در دسترس نیست اما گفته میشود، روایتی از دوره معاصر است که در ژانر پلیسی پخش خواهد شد.
البته قرار بود، محسن داوودی در ابتدا کارگردانی آن را برعهده بگیرد که بعد از گذشت مدتی کارگردانی به حمیدرضا قربانی سپرده شد و در نهایت سمت کارگردانی «ازازیل» به حسن فتحی رسید. حسن خدادادی تهیه کننده این سریال است و مسعود خاکبازفیلمنامه آن را به نگارش درآورده است.
رضا کیانیان، پوریا پورسرخ، محمدرضا شریفینیا، مهران غفوریان، امیرمهدی ژوله، یکتا ناصر، شقایق دهقان، آشا محرابی، رضا رویگری و… در «بی تو میمیرم»سریال نمایش خانگی «بی تو میمیرم» به کارگردانی عباس مرادیان و تهیه کنندگی فرشید رئوفی با بازی رضا کیانیان، مهران غفوریان، پوریا پورسرخ و محمدرضا شریفی نیا و با حضور جمعی از بازیگران مطرح ایرانی و بینالمللی در ارمنستان، گرجستان، ترکیه و ایران پخش خواهد شد.
«بی تو میمیرم» یک تریلر عاشقانه، جادهای و معمایی است که داستان خود را در بستری امنیتی و اطلاعاتی روایت میکند.
رضا کیانیان، پوریا پورسرخ، محمدرضا شریفی نیا، الیاس یالچینتاش، الکساندرا، مهران غفوریان، امیرمهدی ژوله، یکتا ناصر، شقایق دهقان، علی اوجی، ثریا قاسمی، فریبا نادری، آشا محرابی، شهین تسلیمی، رضا توکلی، رضا رویگری در این سریال به ایفای نقش می پردازند.
دیگر عوامل این پروژه عبارتند از: مجری طرح: فرشید رئوفی، تصویربردار: فرزام گلسفیدی، مدیر تولید: داود باقری، طراح گریم: کامران خلج، طراح صحنه: صدرا صدری، طراح لباس: سمیرا دادخواه، تدوین: وحید درویشی، مشاور رسانهای: امین اعتمادیمجد، انتخاب بازیگران: داود باقری، منشی صحنه: سودابه صفری، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: امیر ترکی، مدیر تدارکات: حامد عیدی، صدابردار: میثم یاردیلو، برنامهریز: حمید شوریده، دستیار کارگردان: سعید آهنج، مدیر مالی: ثریا رئوفی، جلوههای ویژه میدانی: حمید رسولیان، طراح بدلکاری، امیرحسین خنجری، مترجم زبان استانبولی: مهشید رئوفی.زمان پخش این سریال به محض مشخص شدن از طریق خبرگزاری صبا اطلاع رسانی خواهد شد.
آناهیتا درگاهی، بهاره کیان افشار، شهاب مظفری، حسین مهری، پژمان بازغی، علیرضا استادی، آیدا ماهیانی و… در «مادرخوانده»«مادرخوانده» سریال جدید نمایش خانگی به کارگردانی امیر پورکیان و تهیه کنندگی مهدی یاری است. فصل اول، دوم و سوم سریال «مادرخوانده»، محصول موسسه سرو رسانه پارسیان با ژانر درام، عاشقانه و حضور بازیگران برجسته سینمای ایران یکی از سریال های زردفیلم امسال خواهد شد. آناهیتا درگاهی، بهاره کیان افشار، شهاب مظفری، حسین مهری، پژمان بازغی، علیرضا استادی، آیدا ماهیانی، هامون سیدی، مجید نوروزی و ستاره پروین گروه بازیگران این سریال را تشکیل میدهند.
سریال «مادرخوانده» داستان جنون یک نسل جوان را به تصویر می کشد و با قصه ای پرتنش جنون یک نسل ناشناخته را روایت میکنند. سریال با یک شعار آغاز میشود: سالهاست که پدرخواندهها در اوج قدرت بودند اما حالا دیگر دوران آنها تمام است و نوبت مادرخواندههاست.
منبع: پایگاه خبری صبا خبر