Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با مشارکت تمام دستگاه های اجرایی و سازمان‌های غیر دولتی در اجرای برنامه های گسترده پیشگیری از اعتیاد، طرح یاریگران زندگی در مناطق آسیب خیز حاشیه شهر مشهد اجرا می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدحسین صالحی در جلسه برنامه ریزی اقدامات فرهنگی پیشگیری در حاشیه شهر مشهد بیان داشت: حاشیه نشینی یک مبحث مهم و اساسی است که متاسفانه علاوه بر مسایل کالبدی و شهرسازی ، آسیب های زیادی از جمله اعتیاد دامنگیر آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تاکید استاندار بر اجرای طرح جهاد اجتماعی «نجات» با هدف ساماندهی حاشیه شهر مشهد گفت: در راستای پیشگیری از اعتیاد تاکنون همه دستگاه های استانی اقداماتی متفاوت برای ساماندهی در حاشیه شهر مشهد انجام داده‌اند، اما به لحاظ پراکندگی میزان اثرگذاری قابل توجه نبوده، لذا می بایست با همگرایی بین دستگاه‌های متولی و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد از بروز موازی‌کاری جلوگیری شود.
دبیر شورا عدم توسعه‌یافتگی روستا‌ها را دلیل ایجاد مهاجرت و پدیده حاشیه‌نشینی در شهر‌ها دانست و افزود: بخش اول اقدامات مربوط به طرح «نجات» در روستا‌ها با توجه به ظرفیت معین‌های اقتصاد مقاومتی در حال انجام است و در بخش دوم اقدامات باید از گسترش حاشیه‌نشینی جلوگیری شود.
صالحی بر همه‌جانبه بودن برنامه های پیشگیری از اعتیاد در طرح «نجات» تأکید کرد و بیان داشت: در فاز اول طرح «نجات» هشت محله آسیب خیز حاشیه شهر مشهد انتخاب شده است و تمرکز اقدامات در این 8 محله خواهد بود هر چند برای سایر محلات نیز برنامه ریزی خواهد شد.
وی مشارکت و حضور مردم را رکن اصلی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: بر اساس اولویت های ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد اصلی استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی اعتیاد، اجرای طرح یاریگران زندگی ، اثربخشی بیشتر اقدامات پیشگیرانه در جامعه هدف و استفاده حداکثری از امکانات دولتی و سازمانهای مردم نهاد برای مبارزه با این پدیده شوم است.
دبیر شورا با اشاره به شعار «یاریگر هم باشیم» و لزوم مشارکت همگانی در اجرای برنامه های پیشگیرانه افزود: در راستای تحقق طرح یاریگران زندگی، مشارکت تمام دستگاه های اجرایی و سازمان‌های غیر دولتی برای اجرای برنامه‌های گسترده پیشگیری از اعتیاد در حاشیه شهر مشهد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و همه باید تلاش کنیم تا این شعار به گفتمان جاری در جامعه تبدیل شود.
صالحی بر ایجاد حساسیت در افراد تاثیرگزار جامعه در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: با استفاده بهینه از تمام توان و ظرفیت‌های موجود و بهره گیری از تخصص و نظرات اقشار تأثیرگذار در جامعه می توان در زمینه مبارزه همه جانبه با مواد مخدر موفق بود.
وی با تبیین نقش سمن‌ها در اجرایی شدن طرح «یاریگران زندگی» گفت: با توجه به آسیب های اجتماعی و فردی پدیده شوم اعتیاد که جامعه انسانی را تهدید می کند، استفاده حداکثری از امکانات دولتی و مشارکت سازمانهای مردم نهاد برای مبارزه با این پدیده شوم ، ایمن‌سازی فرد و جامعه در مقابل اعتیاد و اثربخشی اقدامات پیشگیرانه در جامعه هدف را بیشتر خواهد کرد.
گفتنی است در این جلسه در خصوص اقدامات اثربخش و تاثیرگزار پیشگیری از اعتیاد در 8 محله آسیب خیز و حاشیه شهر مشهد در راستای طرح «یاریگران زندگی» و طرح جهاد اجتماعی «نجات» با مشارکت تمام دستگاه های اجرایی و سازمان‌های غیر دولتی تصمیم گیری شد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اجرا طرح یاریگران آسیب خیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است

عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بازدید از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین گفت: استان قزوین در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با کمبود‌های زیرساختی، نیروی انسانی و منابع مالی روبه‌رو است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم این مسائل را حل کنیم تا این فاصله و خلا در حوزه زیرساخت جبران شود.

وی افزود: نگاه دولت در این عرصه حمایتی بوده و اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است، برای مثال ساختمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مستقر در شهرک مینودر نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود که با نگاه حمایتی مشکلات آن پیگیری و حل شد، در خصوص مشکلات زیرساختی و منابع موجود نیز باید با همین رویکرد عمل کنیم.

کاظمی با بیان اینکه در صورت حل مشکلات در حوزه زیرساختی و منابع، اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می‌توانند بر ماموریت اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشند گفت: ماموریت مقابله با مواد مخدر و اعتیاد باید به صورت منظومه‌ای دنبال شود.

به گفته این مسئول، تهدیدات حوزه اعتیاد همواره در حال به‌روزرسانی است و با گذر زمان در همه عرصه‌های توزیع، تولید، مصرف و مخاطب شاهد موارد جدید هستیم که همه دستگاه‌های متولی نیز باید برای مقابله و پیشگیری از آنها به‌روز شوند تا بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: چرخه مواد مخدر منظومه‌ای است و اگر جایی با مشکل روبرو شود، کل کار زیر سوال می‌رود، با اینحال هم کنون در این حوزه پنج کمیته شورای مقابله با مواد مخدر شکل گرفته که همه چرخه‌ها باید مانند دستگاه و ماشین منظم حرکت کنند.

وی اضافه کرد: هماهنگی خوبی بین دستگاه قضایی، امنیتی و اجتماعی در استان قزوین وجود دارد و باید از این فرصت برای استفاده از ریشه کن شدن اعتیاد و مواد مخدر بهره برد.

کاظمی به تغییر مصرف مواد مخدر و تغییر سن اعتیاد اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات فرهنگی و آموزشی را باید جدی‌تر پیگیری کرد و از منابع شهرداری‌ها و ظرفیت صدا و سیما می‌توان در قالب تفاهم نامه سه جانبه استفاده کرد تا با تولید محتوای فاخر شاهد تحول در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است