Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا، افزود: این اعزام در راستای پیشگیری از جدایی و مفقودی افراد خانواده، حفظ پیوند و ارتباط بین خانواده، ایجاد ارتباط میان اعضای خانواده های از هم جدا افتاده و در صورت امکان بازگرداندن اعضای خانواده به یکدیگر و روشن ساختن سرنوشت افرادی که مفقود شده اند و در نهایت تلاش در راستای کاهش آمار مفقودین در  تجمعات انبوه از مهمترین کارکردهای این سامانه در شهرهای مقدس کربلای معلی و نجف اشرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: طرح «بازپیوند خانواده» امسال برای نخستین بار و همزمان با حضور زائران ایرانی اربعین حسینی در عراق در حال اجرا و برگزاری است و نحوه اقدام آن به این صورت است که مهجورین و درماندگانی که مدارک هویتی‌ آنان مفقود شده یا ارتباطشان با خانواده‌ها قطع شده، به نزدیکان و اقوام آنان تحویل داده می‌شود.  
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در اجرا و برگزاری این طرح  اعضای جمعیت مردم نهاد امام رضایی‌ها هم با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر مشارکت و همکاری دارند، گفت: در اجرای این طرح افراد گروه در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق حضور دارند و با شناسایی مهجور، درمانده یا گمشدگان به آنها کمک می‌کنند، برخی دیگر را به محل اقامتشان منتقل و برخی دیگر را نیز به مرز های بین المللی انتقال می‌دهند که در میان این زائران، افراد دارای معلولیت ذهنی، معلولیت‌های حرکتی، سالخوردگان و نظایر آن حضور دارند.
نصیری تعداد کل مراجعین حضوری از ابتدا تا ظهر امروز به سامانه باز پیوند خانواده را ۱۲۵ نفر اعلام و تعداد کل افراد باز پیوند داخل عراق و اعزام شده به مرز ایران را از سمت شلمچه و مهران ۲۸۲ نفر عنوان کرد.
 وی با بیان اینکه فعالیت اصلی اعضای گروه بازپیوند از زمانی شروع می شود که افراد مهجور به کنسولگری انتقال داده می‌شوند، افزود: این افراد  توسط اعضای سامانه بازپیوند پذیرش می شوند، در این مرحله تمام مشخصات فرد، شماره های تماسی که به خاطر دارد و سایر اطلاعات از او گرفته می شود، اگر هم فرد به علت کهولت سن یا بیماری های روانی چیزی به خاطر نداشته باشد با استفاده از امکانات کنسولگری و نیروی انتظامی، اطلاعات مربوط به او جمع آوری و در مرحله بعد، با استفاده از اطلاعات به دست آمده، با خانواده فرد تماس گرفته می شود و اگر آنها در کربلا  یا شهرهای دیگر عراق باشند با آنها هماهنگ می‌شود تا عزیزشان را تحویل بگیرند و اگر فرد کسی را در خاک عراق نداشته باشد، به مرز ایران منتقل شده و از آن به بعد کارهایش تا رسیدن به خانه و خانواده‌ توسط نمایندگان بازپیوندی پیگیری می شود.
نصیری در مورد فرآیند احراز هویت نیازمندان نیز یادآورشد: مهجورین بعد از انتقال به کنسولگری، توسط بانک اطلاعاتی احراز هویت می شوند، بعد از آن در اختیار بخش مددکاری قرار می‌گیرند و روانپزشکان و مشاوران متخصص این بخش با او گفت و گو می کنند، علاوه بر این، در صورت وجود بیماری، مراجعه کننده توسط پزشک مستقر در مرکز بازپیوند، معاینه و درمان می شود و پس از آن عملیات مربوط به تحویل او به خانواده اش آغاز می شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است

ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اعضای خانواده ارتباطات صریح و صادقانه ای با هم دارند و تفاوت‌های فردی یکدیگر را می‌پذیرند و عواطف خود را آشکارا ابراز کرده و احساس ارزشمندی و عزت نفس در یکدیگر ایجاد می‌کنند.

وی یکی از اصول تقویت سلامت روانی در خانواده را اصل وجود روحیه قدردانی و سپاسگزاری در میان اعضای خانواده دانست و خاطرنشان کرد: هر یک از اعضای خانواده، در صورت انجام کارهای مفید و در راستای پیشبرد مصالح خانواده، از سوی اعضای دیگر خانواده مورد قدردانی قرار بگیرد که این قدردانی می‌تواند به صورت کلامی و یا غیرکلامی باشد.

ابراهیمی گفت: آنچه یک خانواده بهنجار را از خانواده نابهنجار متمایز می‌کند، فقدان مشکلات نیست بلکه وجود یک ساختار نیرومند و کارآمد برای حل مشکلات است.

رئیس بهداشت و درمان مشگین شهر تصریح کرد: خانواده‌های سالم، ساختار درونی خود را برای پذیرش موقعیت‌های متغیر و بحرانی، اصلاح می‌کنند، در حالی که خانواده‌های ناکارآمد ساختار خشک خود را که در برخورد با وضعیت جدید کارآمد نیست حفظ می‌کنند.

کد خبر 6086725

دیگر خبرها

  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است