Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@09:03:13 GMT

آمریکا دلیل مهم مناقشه ایران و عربستان است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۴۸۸۵

رئیس مجلس گفت: ایران مخالف حل مسائل میان ایران و سعودی‌ها نیست بلکه آمریکایی ها نمی‌گذارند چرا که نفع آنها در گرو این درگیری‌هاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی لاریجانی و اینگو آپه، رئیس مجلس اتریش امروز (سه‌شنبه) در حاشیه صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به ریشه دار بودن روابط ایران و اتریش، گفت: اتریش همیشه نقش متعادلی به مسائل داشته و به ویژه بعد از توافق هسته ای، گام های خوبی برداشته البته روابط تجاری بین دو کشور باید افزایش پیدا کند. همچنین علاوه بر روابط سیاسی مناسب بین دو کشور، باید بر مسائل علمی نیز تمرکز کرد.

وی با بیان اینکه شرایط منطقه به هم ریخته است و باید بدانیم چه کسی شرایط را اینگونه کرده است، افزود: داعش را چه کسی به وجود آورد؟ خانم کلینتون گفتند ما درست کردیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه عامل موثر آشفتگی در منطقه آمریکا است، تصریح کرد: به واقع در منطقه نگرانی وجود دارد و این مشکل در لیبی هم وجود دارد، البته در مسئله یمن و سوریه از ابتدا گفتم باید مذاکره سیاسی شود اما برخی از کشورها قبول نکردند.

لاریجانی گفت: آن ها می خواستند از ابزار داعش برای خود استفاده کنند اما نمی دانستند گریبان خودشان را هم خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: ایران مخالف حل مسائل میان ایران و سعودی ها نیست بلکه آمریکایی ها نمی گذارند و چنین فرصتی را نمی دهند چرا که نفع آنها در گرو این درگیری‌هاست و آمریکا دلیل مهم مناقشه ایران و عربستان است.

رئیس مجلس با اشاره به اهمیت روابط دوجانبه ایران و اتریش و افزایش مراودات فرهنگی و توریسم، گفت: این همکاری ها را می توان گسترش داد و فقط باید اراده سیاسی وجود داشته باشد.

لاریجانی خطاب به رئیس پارلمان اتریش، گفت: سیاستمداران کمتری در مسائل فرهنگی عمیق می شوند به همین جهت تشکر می کنم که شما در مسائل فرهنگی عمیق می شوید.

به گزارش فارس، همچنین در ادامه رئیس پارلمان اتریش گفت: به تازگی گروه دوستی اتریش با ایران از کشور ایران دیدن کرده اند و خوشبختانه روابط پارلمانی دو کشور در حال گسترش است.

وی گسترش روابط اقتصادی و توریستی با ایران را بسیار مهم دانست و افزود: ایران نقش با ثباتی را در منطقه و خاورمیانه ایفا می کند و این نشان می دهد نقش گفتگو به هر راه حل دیگری ارجحیت دارد.

رئیس مجلس اتریش وضعیت منطقه را موجب نگرانی دانست و گفت: اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه و همچنین در یمن و لیبی نگران کننده است به همین جهت از هر فرصتی برای ایجاد اعتماد میان ایران و عربستان سعودی استقبال می کنم.

وی با ابراز تاسف از خارج شدن آمریکا از توافق هسته ای، اظهار داشت: تنها راه حل موجود برای امنیت جهانی از نظر ما همین توافق هسته ای است و لذا امیدوارم آمریکا سیاست حساب شده تری را در پیش گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قوی مدیون خون شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره شهدای خان طومان و ۹ شهید از کارکنان استانداری مازندران گفت: امروز ایران به سطحی از قدرت رسیده است که دشمن با هر قدرتی که باشد را خلع سلاح می کند و این را مدیون خون شهدا هستیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: نام رژیم صهیونسیتی به عنوان قدرت در جهان از بین رفته است و از سوی دیگر سیاست آمریکا در عادی سازی روابط رژیم صهیونسیتی با کشور‌های منطقه نیز شکست خورده است.

وی با بیان این که دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران به خصوص رژیم صهیونیست جهانی به این نتیجه رسیده است که هیچ گونه بحران‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را از پای در نخواهد آورد، ادامه داد: این درحالی است که سالانه میلیارد‌ها دلار به رژیم صهیونسیتی کمک مالی می‌شود این درحالی است که در سراسر دنیا دانشجویان حامی غزه اکنون خواستار این هستند که همکاری علمی با رژیم صهیونسیتی و کودک کش را قطع کنند.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ذکر این نکته که منافع اقتصادی آمریکا در منطقه متزلزل شده است گفت: امروز آمریکا ناچار است تا در هر اقدامی در منطقه با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند.

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!