Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر نوبخت عصر امروز در آیین کلنگ زنی 2هزار واحد مسکن محرومین روستایی استان لرستان، اظهار داشت: پس از پرداخت سه هزار میلیارد تومان برای کاهش آلام ناشی از سیل و بازسازی مناطق خسارت دیده بعد از شش ماه وظیفه داشتم که به استان بیایم و بررسی کنم.

وی افزود: در شرایطی که جهان با اراده یک کشور زورگو تلاش داشت که ملت ما را در سختی قرار دهد و به زعم خودش تنها محل درآمد این کشور که نفت هست را از ما بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌دانید که یک تحریم نفتی سنگینی برای ملت ایران انجام شد و تصورشان این بود که ما دیگر منابعی برای پاسخگویی به مطالبات به حق مردم نداشته باشیم.

نوبخت: به اعتراضات مربوط به یارانه‌ها رسیدگی می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: من با خرسندی عرض می‌کنم غیر از سه هزار میلیارد تومانی که برای این استان و 15 هزار میلیاردی که برای سایر استان‌ها در این شش ماهه اول سال اختصاص داده شد که همچنان ادامه پیدا خواهد کرد ما موفق شدیم امسال بالغ بر 29 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های مختلف عمرانی و زیرساختی این کشور سرمایه‌گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: در این شش ماهه 13 هزار میلیارد تومان فقط برای خرید تضمینی گندم پرداخت کردیم و بیش از هشت هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگی انواع کارکنان دولت را پرداخت کردیم و این درشرایطی است که دشمن نادان تصور می‌کرد اگر جلوی نفت به عنوان تنها ممر صادراتی را بگیرد هیچ کاری از پیش نمی‌توانیم ببریم و مردم ایران در مضیقه و سختی قرار می‌گیرند.

نوبخت بیان کرد: اذعان می‌کنیم که مردم در شرایط سختی زندگی می‌کنند و تحت فشارهای اقتصادی هستند اما آنچه که مد نظر دشمنان بود که ما نتوانیم در این شش ماهه اول این خدمات را عرضه کنیم محقق نشد.

وی گفت: رئیس جمهور فرانسه سال گذشته به رئیس جمهور ما گفت ترامپ به ما گفته تو زیاد نگران نباش چون تا 2 یا 3 ماه در کار ملت ایران تمام است و همه تسلیم می‌شوند اما آنها ملت ایران را نشناخته‌اند؛ مطمئن هستیم که در این مصاف اراده‌ها آنها کوتاه خواهند آمد.

وی افزود: رهاورد بنده از سوی دولت برای شما غیر از آن تعهداتی که برای بحث جبران خسارات سیل انجام دادیم 2 هزار واحد مسکونی طی 11 ماه قرار است بسازیم و برای شهریور 99 آنها را افتتاح می‌کنیم؛ این هدیه این سفر است.

نوبخت عنوان کرد: در حوالی بهمن و بعد از حادثه تروریستی خاش به آنجا سفری داشتیم و کلنگ ساختمان‌هایی اینچنینی را بر زمین زدیم که در این فاصله آماده شد.

وی تصریح کرد: ما قادر نیستیم همه خسارت‌ها را جبران کنیم چون صادرات نفت کاهش یافته و در شرایطی هستیم که باید با دل خونین و لب خندان با مردم صحبت کنیم ولی ان‌شالله خدا کمک می‌کند و از این گردنه عبور می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: دولت مثل پدری است که همسرش بیمار است، فرزند دانشجو داشته باشد و خانه‌اش هم تخریب شده باشد و در این فکر است که چطور خانواده را اداره کند.

وی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه الان به دست یک شیرزن لر سپرده شده است و انتظار داریم این مردان و زنان لر که به صداقت و امانت و صفا معروفند را سربلند کنید، در جمعشان حضور پیدا کرده، مشکلاتشان را بررسی کنید، اگر به دست استاندار قابل حل بود اقدام کنید اگر نه به ما انعکاس دهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمد باقر نوبخت مشکلات اقتصادی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جلوگیری از وارد آمدن خسارات جدی سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی را با توجه به جغرافیای کوهستانی ایلام در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با استقبال معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

سعید هژبری، معاون عمرانی استاندار ایلام در خصوص اهداف این سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صداهای زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت‌وسازهای غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از بخش‌های مختلف این سفر است.

وی افزود: ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در جمع خبرنگاران پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را از موضوعاتی دانست که در این سفر مورد توجه قرار دارد. وی اضافه کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی استان ایلام جلوگیری شود را در این سفر در دستور کار داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان ایلام مانند گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

نامی بازدید از شهر سرابله و مناطقی که در استان نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران دارد را از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام عنوان کرد.

کد خبر 747759

دیگر خبرها

  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم