Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مطالعات محققان دانشگاه دوک نشان می‌دهد راه رفتن آهسته نشاندهنده روند سریع پیری در قسمت‌های نظیر ریه ها، دندان‌ها و سیستم ایمنی است که در مقایسه با افرادی که سرعت راه رفتن تندتری دارند، با وضعیت وخیم تری روبرو هستند.

این مطالعه بلندمدت بر روی حدود ۱۰۰۰ نفر که در طول یک سال در نیوزیلند بدنیا آمده بودند، انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۹۰۴ شرکت کننده در این مطالعه مورد تست، امتحان و اندازه گیری قرار گرفتند.

همچنین محققان دریافتند انجام تست شناختی در زمان سه سالگی این افراد، شامل تست‌های IQ، مهارت‌های حرکتی و کنترل هیجانی، می‌تواند سرعت راه رفتن آن‌ها را در سن ۴۵ سالگی پیش بینی نماید.

آخرین بررسی‌های مغز نشان می‌دهد افرادی که آهسته‌تر راه می‌روند حجم مغزی کمتری دارند، میانگین ضخامت غشاء مغزشان کمتر است، محیط سطحی مغزشان کمتر و میزان ضایعات در ماده سفید مغزشان بیشتر است.

به گفته محققان، این‌ها همه از نشانه‌های اولیه زوال عقل و پیری مغز است که با تشخیص بموقع و تغییر در سبک زندگی می‌توان آن‌ها را تغییر داد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سلامت مغز سلامت بدن پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، این همایش ساعت ۷ صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳با عنوان "پویش سلامتی را قدم بزن" و باشعار "سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی" برگزار شد.
این همایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، از ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد واقع در بلوار کاشانی آغاز  و برپایی ایستگاه سلامت غربالگری فشارخون و دیابت، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، ایستگاه مشاوره سلامت روان و جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده ها، اجرای حرکات نمایشی باحضور ورزشکاران حرفه ای، اجرای موسیقی زنده، انجام ورزش صبحگاهی، قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • برگزاری پیاده روی مردمی همزمان با هفته سلامت در روستای برقبان
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند