Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حسن صبوری،مدیرکل راه و شهرسازی قم در برنامه گفتگوی خبری صدا و سیمای مرکز قم اظهار کرد:از انتهای بلوار 70 متری عمار یاسر قم تا آزاد راه امیر کبیر کاشان مسیری به طول هشتصد متر ایجاد می شود که این امر موجب تسهیل عبور و مرور مسافرین، زائرین و کاهش ترافیک در ورودی‌های شهر از جمله میدان شهدای ۷۲ تن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه گفت:کمربندی جدید قم اولویت اصلی استان است و به دلیل اشباع کمربندی امام علی (ع) این پروژه می‌بایست هر چه سریع‌تر عملیاتی شده و به بهره برداری برسد.


مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به این که پروژه در ردیف بودجه قرار گرفته و مطالعات آن نیز به طور کامل انجام شده است افزود: سهم آورده سرمایه گذار ۷۰ درصد و سهم آورده دولت ۳۰ درصد خواهد بود که در این زمینه با سرمایه گذار پروژه توافق کرده ایم و تفاهم نامه به زودی منقعد خواهد شد.


صبوری عنوان کرد: طبق مطالعات، مدت زمان احداث این مسیر و محور دوسال و مدت بهره برداری سرمایه گذار و بازگشت سرمایه، ۱۵ سال در قالب اخذ عوارض، مجمتع‌های بین راهی و ... خواهد بود.


مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص آخرین وضعیت محور قم- جعفریه توضیح داد: خوشبختانه بعد از احداث این محور شاهد افزایش ۵۰ درصدی تردد و کاهش ۷۰ درصدی تلفات جاده‌ای بوده ایم و امیدواریم به زودی این محور به صورت کامل به بهره برداری برسد.


او گفت: پل قلعه سنگی در اواخر آبان ماه به صورت دو طرفه تکمیل می‌شود و برای تکمیل چهار کیلومتر (قطعه آخر تا انتهای حوزه استحفاظی استان) قرارداد اولیه منعقد گردیده است و در روز‌های آتی شاهد شروع کار عملیات اجرایی این قطعه خواهیم بود.


صبوری با بیان این که احداث چهار کیلومتر محور قم- نیزار در سال گذشته انجام شده است، در خصوص اقدامات باقی مانده این پروژه افزود: چهار کیلومتر دیگر از این پروژه در دستور کار سال جاری خواهد بود و در صورت تامین اعتبار امیدواریم هشت کیلومتر پایانی این محور تا انتهای سال به بهره برداری برسد.


صبوری در خصوص پروژه تعریض محورقدیم قم-تهران توضیح داد: محدوده این محور در استان ۶۵ کیلومتر است که تعریض بخشی از آن در سنوات قبل انجام شده است و ۲۴ کیلومتر دیگر در دستور کار است.


مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: برای تعریض ۲۴ کیلومتر محور قدیم قم- تهران، هفتصد میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در طول دوسال بهره برداری می‌رسد.


صبوری در خصوص آخرین وضعیت پروژه اتصال پردیسان به جاده اراک اظهار داشت: مطالعات مسیر انجام شده است، اما برای شروع کار می‌بایست تملکات انجام شود که بخشی از آن برعهده شهرداری و بخشی دیگر بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان است.


به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به دلیل عدم همکاری مالکین، تملکات تقاطع غیر همسطح پردیسان انجام نشده و ترافیک و عبور و مرور به صورت ناقص در جریان است که این امر مشکلاتی را برای ساکنین شهر پردیسان ایجاد کرده است.


صبوری در خصوص آخرین وضعیت تعریض محور پردیسان- کهک توضیح داد: با هماهنگی و پیگیری استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی این پروژه در ردیف بودجه قرار گرفته است که مبلغ صد میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده اند، اما این امر منوط و مشروط به اخذ ماده ۲۳ شده است که به همین دلیل کار در این بخش زمان بر و فرسایشی شده است.


مدیرکل راه و شهرسازی قم عنوان کرد: در این محور مطالعات به صورت کامل انجام شده است و در این مطالعات، ملاحظات زیست محیطی و پدافند غیرعامل دیده شده است.


صبوری در خصوص قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان توضیح داد: در این پروژه برای تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای پروژه و خرید تجهیزات و هم‌چنین خدمات فنی و مهندسی آن با استفاده از تسهیلات اعتباری خارجی میان‌مدت دچار مشکل شدیم و در حدود ۱۸ ماه کار متوقف شده بود که البته اخیراً بازگشایی و از سرگیری آن آغاز گردیده است.


او افزود: ایستگاه این قطار در قم مابین میدان، ولی عصر (عج) و میدان بقیه الله است که برنامه ریزی برای ایجاد ایستگاه تبادلی با مترو و قطار شهری در دستور کار است.


مدیرکل راه و شهرسازی قم در پایان گفت: در جلسه اخیر شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم، اجرای عملیات بهسازی و ترمیم آسفالت جاده ایستگاه راه آهن محمدیه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از محل اعتبارات روستایی و به صورت امانی و آزادسازی و تملک حریم ریل راه آهن توسط اداره کل راه آهن تصویب شد.

انتهای پیام/ش

سخنان مدیرکل راه و شهرسازی قم در برنامه گفت و گوی ویژه خبری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت راه ها راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد از جاده چالوس و آزادراه تهران –شمال به سمت مازندران ممنوع شد

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور محدودیت تردد تمامی وسایل نقلیه در مسیر جنوب به شمال محور کرج – چالوس و آزادراه تهران – شمال اجرا شد.

تردد از آزادراه تهران – شمال و محور چالوس به سمت مازندران تا اطلاع ثانوی ممنوع است و مسافران پیش از سفر جهت اطلاع از وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

کد خبر 6096131

دیگر خبرها

  • ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد
  • تردد از جاده چالوس و آزادراه تهران –شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری
  • وضعیت ترافیکی این دو محور مهم شمالی
  • ورودی کاشان از سمت آزادراه امیرکبیر مسدود شد
  • مدیرکل جدید پست استان فارس معارفه شد
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • احداث پل جدید بندقیر در محور ملاثانی شوشتر