Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود آبادی از اعزام ۵۷۰ دستگاه اتوبوس به مرزهای خوزستان خبرداد و گفت: ۷۰ درصد ناوگان حمل و نقل جاده ای کرمان را برای جابجایی زائران حسینی به مرزهای خوزستان اعزام کردیم تا زائران را به نقاط مختلف کشور منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، محمد محمود آبادی شامگاه (سه شنبه 23 مهرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل ستاد اربعین منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه برگزار شد، اظهار کرد: امسال 118 هزار و 757 نفر از استان کرمان برای حضور در راهپیمایی عظیم حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند که از این تعداد تا کنون 3 هزار و 800 نفر از طریق مرز شلمچه به خاک کشور باز گشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از استاندار و معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان بدلیل استقبال و مهمان نوازی، افزود: امیدواریم همانطور که استان خوزستان در دفاع مقدس و سایر رویداد ها از جمله سیل اخیر فروردین ماه که با مدیریت عالی به شایستگی وضعیت را به خوبی مدیریت و سربلند بیرون آمدند، در زمینه اعزام زائران نیز با کمک همه استان ها به خصوص کرمان موفق و سربلند باشند.

نماینده استانداری کرمان در ستاد اربعین خوزستان، از استقرار 40 موکب در خاک عراق خبرداد و یادآور شد: این مواکب روزانه حدود 60 هزار و 284 پرس غذا و 173 هزار و 840 میان وعده را در میان زائران حسینی توزیع می کنند.

وی همچنین به حضور و استقرار 160 نانوا خانم  در کربلای معلی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این بانوان به منظور پخت نان محلی کرمان و سیرجان در کربلای معلی مستقر شده اند و در حال خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) هستند و روزانه 132 هزار و 600 قرص نان را میان زائران حسینی توزیع می کنند.

وی با اشاره به احداث 713 چشمه دسشویی و 520 دوش حمام، گفت: 3 بیمارستان صحرایی را از طریق مرزهای شلمچه و چذابه به عراق منتقل کردیم، حدود 450 نفر از نیروهای داوطلب هلال احمر از مسیر ورودی تا انتها در خدمت زائران حسینی هستند و زائران پاکستانی را از ورودی مرز کرمان تا عراق همراهی می کنیم.

محمود آبادی با اشاره به اینکه چند موکب در کرمان، ماهان و سیرجان برپا کردیم، گفت: در این مواکب به پاکستانی هایی که از طریق کرمان می خواهند به مرز شلمچه بیایند خدماتی همچون اسکان و تغذیه ارائه می کنیم.

وی افزود: سال گذشته حدود 80 هزار زائر خارجی را میزبانی و پذیرایی کردیم که امسال پیش بینی می شود این رقم به 100 هزار زائر خارجی برسد.

وی اظهار کرد:650 دستگاه اتوبوس در امکانات ناوگان حمل و نقل جاده ای در استان کرمان داریم که حدود 570 دستگاه آن یعنی حدود 70 درصد در جریان حمل و نقل زائران قرار دارند و 45 دستگاه اتوبوس نیز در کشور عراق برای جابجایی زائران حسینی حاضر هستند.

نماینده استانداری کرمان در ستاد اربعین خوزستان  تصریح کرد: 3 رام قطار به ظرفیت هر یک 600 نفر در تاریخ های 16، 18 و 20 مهرماه به مقصد خرمشهر اعزام کردیم که به طور عمده زائرانی از پاکستان، زاهدان و کرمان بودند.

محمود آبادی با اشاره به اینکه پروازهای هفتگی رابا ظرفیت 274 نفر داریم، یادآور شد: به طور هفتگی یک پرواز کامل (274 نفره) به مقصد نجف داریم.

وی با بیان اینکه دستگاه های مختلف امکانات لازم را در اختیار زائران قرار داده و  تجهیزات آتش نشانی، تنظیف و تعمیرگاه اضطراری اتوبوس ها را به عراق منتقل کردیم، گفت: استان کرمان در مجموع به دلیل اینکه مذهبی و با مردمی با تعصب است امسال زائران آن 2 برابر شده است.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود تا یک هفته پس از اربعین امکانات و نیروها در مرز حضور دارند، افزود: زائران زیادی داریم که به طور عمده از طریق مرز زمینی شلمچه به کشور عراق منتقل می شوند.

وی با شرح اینکه در مرز شلمچه 3 موکب و در مرز چذابه نیز 3 موکب داریم، اظهار کرد: عمده موکب های استان کرمان در شهرهای بم، ماهان، باقین و سیرجان در این استان مستقرند.

محمود آبادی با اشاره به حمایت صنایع و بخش خصوصی از ستاد اربعین کرمان گفت: بالغ بر یک هزار نفر درگیر خدمات رسانی به زائران حسینی هستند که 450 نفر از آنها را از هلال احمر اعزام کردیم.

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین شیراز حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه اربعین ۹۸ مسجد حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند زائران اربعین حسینی استانداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

رئیس سازمان راهداری با بیان این‌که برای ایام اربعین با مشکل تامین ناوگان مواجه هستیم، گفت: این مشکل را از طریق واردات و استفاده از ظرفیت داخلی رفع می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری برای اربعین 1403، اظهار کرد:‌ در حوزه زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط پرحادثه، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

وی از برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین امسال خبر داد و با اعلام این‌که امسال 14 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین تأمین اعتبار شده است، یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در ایام گرم از سال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

امانی تاکید کرد: در زمینه ناوگان حمل‌ونقل نیز که با مشکل کمبود و نوسازی مواجه هستیم، نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زائران بهره بگیریم.

وی با بیان این که باید با تدابیر خود در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، گفت: به فضل الهی و مدد امام حسین (ع) سال گذشته با وجود کمبود ناوگان با کمترین مشکلی اربعین باشکوهی برگزار شد و طبق آمار ستاد اربعین بیشترین معطلی دو ساعت بود. همه مدیران با تمام توان و امکانات سازمانی باید در خدمت اربعین و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین باشند و هیچ‌گونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • باورنکردنی؛ مرز‌های تقلب در کنکور جابجا شد
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند