Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، معصومه ابتکار امروز در همایش ملی صندوق های خرد محلی که به مناسبت روز جهانی زنان روستایی برگزار شد، اظهار داشت: دولت دوازدهم به بحث توسعه روستایی توجه ویژه ای داشته و دارد و نتیجه این توجه دولت در هم افزایی و هم پیمانی دستگاه های مختلف اجرایی مشهود است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به رفع تبعیض های جامعه علیه زنان توجه ویژه ای دارد، افزود: موضوع توجه به زنان و توجه به روستا با هم آمیخته شده و به همین سبب شاهد تحولات چشمگیری در این زمینه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه فعالیت در روستا خانوادگی است و تولیدات کشاورزی تأثیر روزافزونی در اقتصاد و امنیت غذایی کشور دارد، تصریح کرد: سهم قابل توجهی از این کارها توسط زنان روستایی انجام می شود و به همین جهت یکی از جهت گیری های ما همکاری با وزارت جهاد کشاورزی، سازمان استاندارد در راستای استاندارد سازی محصولات است که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

ابتکار خاطرنشان کرد: نقش زنان روستایی تنها همکاری در فعالیت های کشاورزی نیست بلکه زنان عامل اصلی تاب آوری در شرایط سخت هستند و به همین جهت در روستاها نقش آنها بیش از پیش محسوس است.

وی اضافه کرد: زنان عامل تغییر، بهبود و اصلاح شرایط هستند و سرمایه گذاری بر روی این قشر از جامعه بسیار مهم است.

ابتکار با اشاره به اینکه یکی از زمینه های فرهنگی و اقتصادی روستایی، صنایع دستی است، گفت: تنوع اقوام و فرهنگ و صنایع دستی فرصت خوبی را برای بوم گردی و گردشگری به وجود آورده و این فرصت مناسبی برای بازارهای تولیدات صنایع دستی روستائیان است.

معاون رئیس جمهوربا اشاره به شبکه سازی بازار محصولات کشاورزی گفت: شبکه سازی بازار از موضوعات مهم تفاهم نامه امروز وزارت جهاد و صندوق کارآفرینی امید در زمینه ایجاد هزار صندوق خرد روستایی و عشایری است تا بتوانیم استفاده صحیح از اینترنت و ترویج بازار اینترنتی را در روستاها داشته باشیم.

به گفته این مقام مسئول، بحث حفاظت از محیط زیست، تنوع زیستی و گیاهان دارویی با روستائیان و عشایر پیوند خورده و بنابراین توجه به ثروت های طبیعی روستاها باید در دستور کار قرار گیرد.

ابتکار با اشاره به اینکه توسعه صندوق های محلی یک ضرورت است، تصریح کرد: بنده از بیش از ۴۰ صندوق روستایی بازدید کردم. در حال حاضر بیش از سه هزار و ۲۰۰ صندوق داریم که با حمایت وزارت جهاد، توسعه یافته و بیش از ۱۳۰ هزار زن روستایی در این صندوق ها تحت حمایت قرار گرفتند و این رقم باید افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: زن روستایی معصومه ابتکار وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند اظهار کرد: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

وی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغال‌زایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول سال‌جاری در عمل به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم‌بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع‌بینانه داشته باشیم.

وی بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین‌نژاد منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس با قدردانی از نگاه ویژه کمیته امداد در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت این کمیته گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم، حامی محرومان و نیازمندان باشد و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748005

دیگر خبرها

  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • فیلم/ ابتکار دانشجوی آمریکایی برای حمایت از فلسطین
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • جوانان در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند