Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد کرج، محمدرضا گوراب‌زاد کارشناس کتابخانه نابینایان واحد کرج به مناسبت روز عصای سپید و نابینایان با قدردانی از حمایت‌های رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از قشر نابینا و کم‌بینای این واحد دانشگاهی گفت: واحد کرج که در سال ۱۳۸۸ با راه‌اندازی کتابخانه ویژه نابینایان نخستین گام را در حمایت از این دانشجویان برداشته است همچنان به عنوان نخستین و تنها واحد دانشگاه آزاد اسلامی در کشور به‌صورت اختصاصی کتابخانه ‌ویژه‌ای را به دانشجویان نابینا و کم بینا اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکنون در این کتابخانه بیش از ۳۸ جلد کتاب بریل، بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب صوتی و مجله ویژه نابینایان در اختیار این دانشجویان قرار دارد. به‌صورت روزانه و مستمر نیز تنها روزنامه کشور که ویژه نابینایان است در دسترس علاقه‌مندان بوده است.

کارشناس کتابخانه نابینایان واحد کرج که خود جزء این قشر از دانشجویان است و کارشناسی خود را در زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه و کارشناسی ارشدش را در واحد اسلامشهر اخذ کرده با اشاره به دیگر امکانات این دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: در این کتابخانه علاوه بر فراهم کردن فضای ویژه مطالعه برای دانشجویان نابینا و کم‌بینا، تجهیزات دیگری نیز در اختیار آنان قرار گرفته است.

به گفته گوراب‌زاد، مهم‌ترین تجهیزات در اختیار نابینایان شامل سیستم‌های رایانه مجهز به نرم‌افزارهای ویژه نابینایان، پرینتر بریل به‌منظور تبدیل متون به نسخه‌های بریل برای دسترسی راحت‌تر این دانشجویان به جزوات و مقالات علمی و آموزشی و دستگاه برجسته نگار با قابلیت تبدیل متون و نوشتار رایانه‌ای به خط بریل در لحظه به‌منظور دسترسی آسان‌تر به متون رایانه‌ای و اینترنت برای دانشجویان نابینا است.

وی به دانشجویان نابینا توصیه کرد که تا حد امکان از امکانات خوبی که واحد کرج در اختیار آنان قرار گذاشته استفاده کنند و ضمن تسهیل روند آموزش خود، مسئولان کتابخانه را در کشف و برطرف کردن کاستی‌های موجود یاری کنند.

کتابدار کتابخانه نابینایان واحد کرج با اشاره به برخی مشکلات موجود در و تهیه اقلام مصرفی از مسئولان واحد کرج خواست با حمایت و اطلاع‌رسانی بیشتر این دانشجویان را به تحصیل دلگرم‌تر کنند.

گوراب‌زاد پیشنهاد کرد که جلسات توجیهی ویژه‌ای برای دانشجویان نابینا و کم‌بینا در نخستین ترم تحصیل در دانشگاه برگزار و همه امکانات و تجهیزات موجود برای آنان به صورت جداگانه تشریح شود.

انتهای پیام/

298 / 188 دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج کتابخانه نابینایان دانشجویان نابینا و کم بینا روز عصای سپید

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج کتابخانه نابینایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در اجلاسیه گروه‌های کشوری معماری و شهرسازی اظهار کرد: احیای الگو‌های سنتی و بازگشت به الگو‌های معماری سنتی و اسلامی و استفاده از آن در طراحی‌های مدرن یکی از ضرورت‌های است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور مدیران گروه‌های معماری و شهرسازی دانشگاه‌ آزاد اسلامی در دامغان عنوان کرد: دامغان یکی از کهن‌ترین شهر‌های ایران است و کاروانسرا‌ها، قلعه‌ها و تپه‌های قدیمی و برج و بارو، حصار عظیم داخل و خارج شهر دامغان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: این شهرستان در حال حاضر دارای بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده بوده که ۱۳۰ اثر ملموس و ناملموس در فهرست آثار ملی است و از آثار شاخص این شهرستان می‌توان به تپه تاریخی حصار با قدمت ۷ هزار سال و دارای سه دوره متعدد، مسجد تاریخانه که یکی از مهم‌ترین مساجد بازمانده از قرون اولیه اسلامی در کشور و از نخستین نمونه‌های مساجد است، اشاره کرد که مناره آن یکی از عناصر تشکیل‌دهنده آن است.

افشاری متذکر شد: وجود بنا‌های تاریخی بسیار در دامغان و لزوم احیای ارزش‌های اسلامی در شهر‌های مسلمان که امروزه هویت خاص گذشته را از دست داده‌اند، بیش از قبل احساس می‌شود.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تاکید کرد: تمرکز بر آموزش معماری اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تشویق پژوهش در این زمینه می‌تواند دستاورد‌های شگرفی را ایجاد کند.

وی متذکر شد: توجه به فرهنگ و هنر ایرانی و ادغام فرهنگ و هنر ایرانی در طراحی‌های معماری و شهرسازی با بهره‌گیری از توان علمی اندیشمندان این دو حوزه با استفاده از مصالح بومی و سنتی و به‌کارگیری مصالح ساختمانی سنتی و بومی در ساخت و ساز‌ها موجب ترویج معماری پایدار که هم با محیط زیست سازگار باشد خواهد شد و هم بازتاب‌دهنده میراث فرهنگی ایرانی-اسلامی و توسعه گردشگری می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، توجه به معماری ایرانی‌ ـ‌ اسلامی در ساخت و ساز‌های شهری را از موضوعات حائز اهمیت برشمرد و تأکید کرد: استفاده از نماد‌ها و عناصر معماری اسلامی در طراحی‌های جدید با برگزاری اینگونه جلسات در دانشکدگان هنر زمینه تحول در معماری را ایجاد کرده و با ارائه راهکار و برنامه به حاکمیت زمینه ایجاد قوانین و مقرراتی که حمایت از معماری ایرانی اسلامی را در برنامه‌ریزی‌های شهری و ملی تضمین کند را مهیا خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان