Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران از میانجیگری در مسأله یمن استقبال می کند، گفت: مسأله این است که آمریکا تصور می کند هنوز زمان دوشیدن پول از عربستان تمام نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی لاریجانی و کلاود یاروت نایب‌ رئیس پارلمان آلمان در حاشیه برگزاری یکصد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در بلگراد دیدار و گفت وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی در ابتدای این دیدار گفت: ایران در ارتباط با رفتار ترکیه اعتراض و مخالفت های خود را اعلام کرده است؛ چرا که کشتار و آوارگی را دامن می‌زند و مسائل سوریه را پیچیده تر می کند، اما نباید اجازه داد ماجرای اخیر سوریه عمیق شود.


وی تصریح کرد: نقش اتحادیه اروپا در سوریه نمی تواند صرفاً نصیحت باشد؛ در حالی که شما عادت کرده اید فقط ما را نصیحت کنید و آلمان می تواند نقش قوی‌تری بازی کند اما این گونه نشده است.


رئیس مجلس با بیان اینکه تنشی در خلیج فارس وجود ندارد، افزود: صیانت از خلیج فارس جزو دستورکارهای جمهوری اسلامی ایران است اما مشکل از بازیگران دیگر منطقه است؛ البته پیشنهاد "طرح صلح هرمز" مطرح شده توسط رئیس جمهوری ایران برای حفظ امنیت خلیج فارس است و در این مسیر نیازی به نیروهای خارج از منطقه نیست.


وی بیان کرد: اگر سعودی‌ها راه حل سیاسی را بپذیرند ایران در مسأله یمن میانجیگری خواهد کرد؛ البته آمریکا تصور می کند هنوز دوران دوشیدن پول از عربستان به پایان نرسیده است.


نایب رئیس پارلمان آلمان نیز در این دیدار، با بیان اینکه کشورش عمیقاً نگران مداخله سیاسی ترکیه در سوریه است، گفت: موج جدید مهاجران به سمت اربیل و دیگر شهرهای کردنشین عراق، نگران کننده است.


کلاود یاروت در پاسخ به این پرسش دکتر لاریجانی مبنی بر این که اتحادیه اروپا برای سوریه چه کاری می تواند کند، تصریح کرد: اتحادیه اروپا از روسیه درخواست فشار بر اردوغان را داشته و اینکه به ترکیه اسلحه فروخته نشود، اما اردوغان گفته است چنانچه اروپا در مسأله نظامی‌گری سخت بگیرد، موج آوارگان را به سمت اروپا رها می کند؛ البته ایران می‌تواند در این مسأله کمک رسان باشد.


وی ادامه داد: اتحادیه اروپا و آلمان همه باید مسؤولیت پذیر باشیم؛ چرا که این به نفع مردم و دولت هاست؛ لذا باید از فرصت کمیته قانون اساسی استفاده و این کمیته را تقویت کرد تا به گزینه‌های حل و فصل مسأله سوریه برسند.


نایب رئیس پارلمان آلمان با بیان این که کشورش از نقش پاکستان برای مذاکره به منظور رفع اختلاف های میان سعودی‌ها و ایران استقبال می کند، اظهار کرد: وضع انسانی در یمن فاجعه بار است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین کانون های مساجد شیراز اربعین ۹۸ مسجد حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه سوریه علی لاریجانی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۷۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی