Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@03:32:26 GMT

گرامیداشت فرخی یزدی، پاسداشت ادبیات ایران است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۸۱۸۲

گرامیداشت فرخی یزدی، پاسداشت ادبیات ایران است

محمدرضا کارگر، سه‌شنبه شب در مراسم افتتاح خانه موزه فرخی یزدی از این شاعر بعنوان سرمایه اجتماعی ایران یاد کرد که جادوانه می ماند و با تاسیس خانه موزه این شاعر و روزنامه نگار شهیر، این ماندگاری حفظ خواهد شد.

وی افزود: مفاخر فرهنگی، سرمایه های اجتماعی یک جامعه هستند و  سرمایه های مادی فانی می شوند.

وی تصریح کرد: باید برای پاسداشت سرمایه های اجتماعی مان تلاش کنیم؛ موزه مکانی است که جاودانگی را به همراه دارد و امروز با افتتاح موزه خانه فرخی یزد یاد او در این مکان جادوانه خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: مفاخر فرهنگی، هویت استان هستند و فرخی یزدی، تاثیر زیادی در تاریخ معاصر ایران داشته است و ما برای پاسداشت چنین شخصیت هایی در استان کم گذاشتیم.

محمد علی طالبی افزود: هویت یک جامعه متاثر از وجود چنین شخصیت هایی است و هویت یزد نیز با بزرگانی از جمله فرخی یزدی گره خورده که بزرگداشت آن ها وظیفه اساسی ما است.

استاندار یزد یادآور شد: فرخی یزدی، از پیشتازان دوره قاجاریه و پهلوی بود که شجاعانه در برابر ظلم ایستادگی کرد و علم آزادی خواهی را در کشور برافراشت و در عرصه ادبیات و فرهنگ نیز از سرآمدان عصر خود بود و  تبدیل خانه فرخی یزدی به یک مرکز فرهنگی می تواند فرخی های آینده را تربیت کند.

خانه موزه فرخی یزدی ، در آستانه هشتادمین سال درگذشت او با حضور جمعی از مسئولان در محل  شاهزاده فاضل یزد افتتاح شد؛ این خانه با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و میراث فرهنگی یزد بازسازی و افتتاح گردید.

۷۵۳۷ / ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرخی یزد موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت روز دختر: منزوی کردن زنان را به هیچ وجه قبول نداریم / دختران سرمایه بزرگ کشور هستند

به گزارش قدس آنلاین، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در مراسم جشن گرامیداشت روز دختر "دختران آرمانی" که صبح امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت برگزار شد ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: به برکت نام فاطمه معصومه روز دختر مبارک باد، از برگزار کنندگان این نشست باشکوه تشکر می‌کنم. به وجود شما دختران افتخار می‌کنیم. 

وی در ادامه بیان کرد: دختران عزیز شما معلمان و استادان دانشگاه و صاحبان اندیشه فردا برای جامعه و آینده سازان کشور هستید. شما دختران سرمایه بزرگ برای خانواده، شهر استان و کشور هستید و ما قدر شما را می ‌دانیم. 

رئیس جمهور گفت: دختر هدیه خداوند است. شما هدیه های الهی هستید و ما به شما به عنوان هدیه های گرانقدر پروردگار نگاه می کنیم. ما نه نگاه مغرب زمین را در مورد زن و دختر قبول داریم که یک نگاه ابزاری است و نه آن نگاهی که می خواهد زن را از جامعه و نقش افرینی جدا کند. دختران ما می توانند همسران و مادران ارزشمند باشند و هم میتوانند در عرصه اجتماع نقش افرین باشند.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت روز دختر: منزوی کردن زنان را به هیچ وجه قبول نداریم / دختران سرمایه بزرگ کشور هستند
  • دختران سرمایه بزرگ کشور هستند/ منزوی کردن زنان را به هیچ وجه قبول نداریم
  • رئیس جمهور: دختران سرمایه بزرگ برای کشور هستند
  • گزارش خبرنگار تسنیم از تکریم ۷۵۰ معلم نمونه اصفهان + فیلم
  • اصلاحات ، راه برون رفت از بحران مهاجرت سرمايه های انسانی
  • قتل مرد یزدی در خانه اش
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان