Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از اسکان بیش از ۱۰۰ زائر پاکستانی در موکب شهدای مدافع حرم خبر داد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در نشستی خبری با اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ زائر پاکستانی در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه پذیرایی و اسکان داده شدند.

حجت‌الاسلام مهدیان افزود: ۷۰ درصد خدمات انجام‌شده در این موکب از عواید موقوفات مرتبط با عزاداری سیدالشهدا (ع) از استان‌های هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد است که واقفین خیراندیش این زمینه را فراهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: فعالیت موکب شهدای مدافع حرم از روز پنجشنبه هفته گذشته در مرز شلمچه آغاز شد و تا دو روز بعد از اربعین به زائران اطعام و اسکان۸ داده خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان افزود: خدمات موکب شامل پذیرایی صبحانه، نهار، شام، آب‌معدنی، چای است که به‌صورت ۲۴ ساعته به زائرین امام حسین (ع) ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدیان بیان کرد: ارائه الگو‌های مناسب در زمینه وقف، نقش مهمی در ترویج این سنت حسنه نبوی دارد به همین دلیل افرادی که علاقه‌مند به سنت حسنه وقف هستند می‌توانند با مشاوره گرفتن از سازمان و کارشناسان با توجه به مشکلات و نیاز‌های جامعه در ابعاد مختلف از قبیل فرهنگی و اجتماعی مانند اشتغال و ازدواج به وقف‌های جدید بپردازند.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بر اجرای دقیق نیت واقفان تأکید بسیار زیادی دارند و ما موظف هستیم موقوفاتی را که به‌عنوان امانت در اختیارداریم طبق نیات واقفین نیک‌اندیش عمل کنیم.

حجت‌الاسلام‌ مهدیان با بیان اینکه احتمالاً این موکب چند روزی بعد از ایام اربعین هم برپاست، اضافه کرد: ۳۰ تخته فرش، ۳ تن خرما، یک کفی آب مدنی طبیعی و سایر نذورات مردم استان هرمزگان در مرز شلمچه برای پذیرایی از زائران آماده‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان بیان کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات کیفی، رفاهی، فرهنگی و ضروری در موکب ارائه می‌شود، روزانه ۶ نفر نیروی خادم افتخاری و قابل‌اعتماد در موکب‌ها با رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی به‌صورت داوطلب جهت خدمت‌دهی به زائران در موکب حضور دارند.

وی تصریح کرد: در طول مسیر رودان ـ بندرعباس ـ پارسیان و بندرلنگه نیز بخش‌هایی مخصوص خدمات‌دهی به زائران امام حسین (ع) اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین ۹۸ پیاده روی اربعین ۹۸ منطقه هرمزگان استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد در این مراسم گفت: امروز نقشه دشمن، تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی است و امروز تکریم خانواده شهداء، جانبازان و ایثارگران در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از مسئولیت‌هایی است که بر عهده ما گذاشته شده است. 
سرهنگ آزادی نژاد افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی از اهداف برپایی این مراسم است. 
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت به همت ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، صدا و سیمای مرکز یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.
روایتگری دوران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده معظم شهدا از برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع