Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:27:52 GMT

تشکیل ۲۹ پرونده تخلف زیست محیطی در دادگستری دزفول

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۸۴۶۵

تشکیل ۲۹ پرونده تخلف زیست محیطی در دادگستری دزفول

مصطفی استاد چینی گر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳ پرونده مربوط به شکار و صید غیرمجاز،  ۱۴ پرونده مربوط به آلودگی و مابقی مربوط به سایر تخلف ها در حوزه زیست محیطی بودند و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار داشت: ۶ ماهه نخست پارسال نیز ۲۱ پرونده تخلف زیست محیطی در دزفول تشکیل شده بود که از این تعداد ۱۵ پرونده مربوط به شکار و صید غیرمجاز و ۶ پرونده مربوط به آلودگی محیط زیست بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ نیز ۲۳ پرونده تخلف در حوزه زیست محیطی در دزفول تشکیل شد که از این تعداد ۱۴ پرونده مربوط به شکار و صید غیرمجاز و ۹ مورد مربوطه به آلودگی محیط زیست بود.

وی با بیان اینکه برخورد با متخلفان زیست محیطی در سال های اخیر  رو به رشد است، گفت: متخلفان حوزه شکار و صید غیرمجاز و عوامل هرگونه آلودگی در محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند تا شاهد تکرار چنین تخلف هایی از سوی آنها در این حوزه نباشیم.

استاد چینی گر از کاهش قابل ملاحظه میزان آتش سوزی در جنگل ها و مراتع دزفول در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: بارندگی خوب سال آبی گذشته باعث شد کمترین میزان آتش سوزی را در دزفول شاهد باشیم به طوری که در مدت ۶ ماه اول امسال فقط ۲ مورد آتش سوزی در احمدفداله و سالند اتفاق افتاد که در نوع خود بی نظیر است.

وی افزود: آتش سوزی های جزیی نیز در برخی مناطق جنگل و مرتع دزفول اتفاق افتاد که با سرعت عمل نیروهای مردمی و محیط زیست مهار شدند.

۷۲۷۸/۳۰۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست دادگستری دزفول آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه لقمانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکهزار و ۳۵۸ پرونده تخلف اقتصادی فروردین ماه امسال، وارد شعب این نهاد شد و کار رسیدگی به آنها انجام شده است.

وی بیان داشت: از این تعداد پرونده یکهزار و ۴۴ فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات بوده است.

لقمانی اظهار داشت: همچنین ۲۱۷ فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و ۹۷ فقره پرونده نیز مربوط به حوزه بهداشت دارو و درمان بوده است.

وی افزود: گزارش این تعداد فقره پرونده وارده توسط بازرسان دستگاه‌های متولی و نظارتی و متولیان امر در حوزه اقتصادی به تعزیرات حکومتی ارسال شده و عملکرد این سازمان در رسیدگی به پرونده‌های مذکور مطلوب بوده است.

کد خبر 6087770

دیگر خبرها

  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان