Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از خوش‌نقدترین گروه‌های فیلم اروپا یعنی Pathé با گروه فیلم Vendôme متعلق به فیلیپ روسله همراه شده تا یک مینی سریال درام بسازد و داستان آتش‌ نابودکننده‌ای را بازگو کند که کلیسای نوتردام پاریس را در بر گرفت.

اخبار فرهنگ و هنر - این شرکت‌ها دارند با شرکت مون‌ریور تی‌وی بریتانیایی همراه می‌شوند تا پروژه را به طور مشترک بسازند و به این ترتیب این پروژه را تبدیل به یکی از مهم‌ترین اخبار اعلام شده در بازار میپ‌کام امسال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حرکتی کلیدی، 2 گروه فیلم سازنده این مینی سریال حقوق رسمی تلویزیونی استفاده از گزارشگری اختصاصی نیویورک تایمز درباره دلایل آتش سوزی و نحوه مبارزه با آن توسط آتش‌نشانان و نیروهای پلیس را خریداری کرده‌اند تا نشان بدهند این کلیسای تاریخی چطور از نابودی کامل نجات پیدا کرد.

این سریال درام که در مراحل اولیه تولید قرار دارد و هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، نخستین پروژه اعلام شده تحت همکاری این 2 شرکت بزرگ است که شراکت خود را در فستیوال فیلم کن امسال اعلام کردند.

این مجموعه خط زمانی و رخدادهای به وقوع پیوسته در روز نوزدهم آوریل را از زمانی تعریف می‌کند که یک چراغ هشدار در محدوده زیرشیروانی کلیسا روشن شد و خبر از آتش‌سوزی داد. تهیه‌کنندگان این سریال را در همکاری با نیویورک تایمز می‌سازند.

منبع الهام این مینی سریال پروژه خوش‌نقد «چرنوبیل» شبکه اچ‌بی‌او بوده که حول محور مسئله‌ای عظیم می‌گردد و مجموعه‌ای از شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشد که هر یک به نحوی داستان را جلو می‌برند. تهیه‌کنندگان گفته‌اند سریال بیشتر به زبان انگلیسی خواهد بود اما شخصیت‌هایی هم به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند تا حس ارگانیک بودن بیشتری به آن بدهند.

روسله گفت: نوتردام چیزی بیشتر از یک ساختمان است. جایی است که پاریس در آن به دنیا آمد و بخشی از روح آن است.

به گفته او این سریال یک «داستان جهانی»‌ را تعریف می‌کند که درباره قلب فرهنگ یک کشور و شکنندگی ذاتی خود زندگی است.

بعد از آتش‌سوزی نوتردام، بلافاصله صدها میلیون دلار پول از سوی سازمان‌ها و افراد سراسر جهان ارسال شد تا پروسه بازسازی این کلیسا آغاز بشود و هدف این است که این کلیسا تا پنج سال آینده دوباره افتتاح شود. با این حال متخصصان معتقد هستند اگر کلیسا قرار است با افتخار قبلی خود دوباره افتتاح بشود ممکن است به چند دهه زمان نیاز باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: چرنوبيل ساخت سریال آتش سوزی نوتردام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها

رییس جمهور اوکراین در اظهارنظری عجیب و غریب مدعی شد که «اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند!

به گزارش مشرق، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین مدعی شد که «در جنگ با روسیه، خداوند متحد اوکراین است»!

ادعای زلنسکی و توسل به خداوند متعال درحالی مطرح شده که او طی دو سال اخیر، کلیسای ارتودوکس را در اوکراین سرکوب کرده است. زلنسکی در ویدئویی که به مناسبت عید پاک مسیحیان ارتودوکس منتشر شده است، روسیه را به «شکستن تمام فرامین الهی» متهم کرد.

زلنسکی اظهار داشت: جهان نظاره‌گر و خداوند آگاه است. معتقدم که خدا روی شانه‌اش یک پرچم اوکراین دارد. بنابراین با چنین متحدی، قطعا زندگی بر مرگ غلبه خواهد کرد!

رییس جمهور اوکراین در حالی این اظهارات را مطرح کرده که پارلمان اوکراین در حال بررسی لایحه تعطیل کردن بزرگ‌ترین کلیسای مسیحی این کشور یعنی «کلیسای ارتودوکس اوکراین» است. گرچه این قانون ماه‌هاست که در پارلمان این کشور بلاتکلیف مانده اما دولت زلنسکی از آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲، نسبت به محدود کردن فعالیت این کلیسا اقدام کرده است.

سرویس امنیتی اوکراین ده‌ها پرونده کیفری علیه کشیش‌های این کلیسا گشوده، آنها را تحریم و تابعیت دست کم ۱۹ اسقف را باطل کرده است. به نوشته خبرگزاری تاس، اموال کلیسا مصادره شده و راهبان نیز از صومعه قدیمی «پچرسک لاورا» در کی‌یف تخلیه شده‌اند.

کلیسای ارتودوکس اوکراین از لحاظ تاریخی روابط دیرینه‌ و عمیقی با کلیسای ارتودوکس روسیه دارد؛ البته این کلیسا پس از حمله روسیه به اوکراین چنین رابطه‌ای را انکار کرد و به‌رغم اعلام استقلال از کلیسای مسکو، زلنسکی کلیسای ارتودوکس اوکراین را به «جاسوسی برای روسیه» متهم و کلیسای ارتودوکس دولتی را جایگزین آن کرده است!

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • روایت ستاره جذاب «مست عشق» از ورودش به بازیگری
  • عاشقانه «نیلگون» با مثلث فروتن، حجار و درخشانی می‌آید
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • ساخت ادامه سریال‌های موفق در دستور کار است
  • همکاری‌های مشترک محسن تنابنده و احمد مهرانفر؛ زوج همیشه جذاب
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ