Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

برخی از رسانه ها در خصوص آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای آسمان، مدعی شده‌اند که برای 15 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی آسمان صدور قرارهای تأمین و قرار نظارت قضائی بدوی صادر شده است.

به گزارش تین نیوز، در اوایل شهریورماه بود که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا جزئیاتی از آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای شرکت هواپیمایی آسمان را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این رابطه گفته بود که   در مورد سوانح هوایی یک بخش موضوع مرتبط با مسائل فنی است و باید ابتداجعبه سیاه توسط شرکت سازنده بررسی شود که خود این بررسی یک فرآیند نسبتا طولانی است

او در ادامه سخنان خود اضافه کرد: این پرونده مدتی در دادگستری اصفهان بود و سپس به دادگستری استان تهران و دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارجاع شد. در مورد این حادثه کارشناس اولیه نظر خود را اعلام کرد اما هم خانواده جانباختگان و هم متولیان از سازمان‌های مربوطه هم شرکت هواپیمایی آسمان، هم هواپیمایی کشوری و هم سازمان هواشناسی نسبت به اظهار نظر کارشناس اولیه اعتراض شدیدی را مطرح کردند؛ لذا پرونده به هیئت سه نفره کارشناسی ارجاع شد.

اسماعیلی اظهار داشت: با پیگیری‌ای که اخیرا انجام دادم هیئت سه نفره کارشناسی وعده دادند که تا پایان این هفته نظر کارشناسی خود را در مورد مقصران این حادثه اعلام کنند. بنابر این اینکه کدام یک از این دستگاه‌ها و چند درصد در حادثه مزبور مقصر بودند، تا پایان هفته از سوی کارشناسان مشخص می‌شود و متناسب با نظر کارشناسی، دادرسی انجام می‌گیرد.

 حال با گذشته حدود دوماه از سخنان سخنگوی دستگاه قضا، روزنامه شرق در گزارشی که صبح امروز (24 مهرماه) منتشر شده مدعی شده است که برای 15 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی آسمان صدور قرارهای تأمین و قرار نظارت قضائی بدوی صادر شده است.

در توضیحات این گزارش در خصوص چرایی صدور این رای آمده است؛ «موضوع بر سر احتمال اشتباه بررسی کارشناسی و صدور احکام بر اساس گزارش اولیه بررسی سانحه است؛ درحالی‌که گزارش ثانویه به کل احتمال یخ‌زدگی هواپیما را رد می‌کند و در این‌ صورت جز مشخص‌شدن یک تخلف در شرکت هواپیمایی آسمان (که البته منجر به سقوط نشده)، اتهامی متوجه مسئولان این صنعت نیست، حتی سازمان هواپیمایی کشوری نتوانسته گزارش اصلی سانحه را برای ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) ارسال کند.»

ظاهرا این موضوع باعث شده که نزدیک به دو هفته برخی از مجوزهای استاندارد پرواز روی زمین بماند که همین مسئله هم سبب می‌شود مجوز حدود پنج هواپیما صادر نشود. اتفاقی که بیم آن می‌رود در ادامه، صنعت هوایی کشور و پروازهای کشور را دچار چالشی جدی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: دادگستری پرونده سقوط هواپیمای آسمان مدیران هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی‌ ای بی سی نیوز آمریکا در مطلبی به ادامه مشکلات در هواپیما‌های مسافربری ساخت شرکت بوئینگ پرداخت. در سالروز ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ در خطوط هوایی مالزی، خبر دیگری درباره نقص در یکی دیگر از هواپیما‌های این شرکت منتشر شد که روز یکشنبه رخ داد و تصویر آن امروز منتشر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
یک فروند جت بوئینگ ۷۳۷ به هنگام برخاستن از زمین، یک چرخ خود را از دست داد و مجبور به فرود اضطراری شد. تصاویر این رویداد از ابتدا تا انتها با دوربین‌ها ثبت شده است. 
این اتفاق وحشتناک بود. این اتفاق چند روز قبل اتفاق افتاد، اما تصاویر ویدئویی آن ساعتی پیش منتشر شده است. حال همه مسافران و خدمه این هواپیما خوب است. اما همانطور که می‌بینید، هواپیما به شکل وحشتناکی فرود اضطراری انجام داد. این تصاویر ویدئویی به یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی فلای سافیر (FlySafair) در آفریقای جنوبی مربوط می‌شود که حدود ۲۰۰ مسافر و خدمه داشت. این هواپیما پس از افتادن یکی از لاستیکهایش در هنگام از زمین برخاستن، مجبور به فرود اضطراری شد. کارکنان فرودگاه در روی زمین که این اتفاقات را شاهد بودند، به خلبان اطلاع دادند که یکی از چرخ‌های عقب هواپیما افتاده است. خلبان پس از شنیدن این خبر، هواپیما را بازگرداند و در ارتفاع پایینی حرکت کرد تا گروه بازرسی فنی بتواند هواپیما را قبل از فرود ببیند. درنهایت، هواپیما در حالی که روی باند می‌لغزید و دود از زیر آن بلندشده بود، به زمین نشست.

جان هانس کارشناس هواپیمایی گفت: افتادن چرخ هواپیما‌ها یک اتفاق بسیار غیرعادی است. اما هواپیما‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که اگر چرخ‌های دیگر هم از دست برود، بتوانند حتی روی قلاب فرود بیایند. در این قضیه نیز دقیقا همین اتفاق رخ افتاد.
شرکت هواپیمایی مذکور با انتشار بیانیه‌ای از مسافران به علت صبر و درک آنها در این فرآیند تشکر کرد. این شرکت از کارکنان شرکت در داخل هواپیما و در روی زمین برای مدیریت عالی و توجه عالی، تشکر کرد و آن را نشانه تعهد شرکت به ایمنی به عنوان اولین اولویت شرکت، توصیف کرد.
این اتفاق، جدیدترین مورد از زنجیره رویداد‌های هوایی درزمینه تعمیر و نگهداری است که نگران کننده شده است. لاستیک این بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی شرکت یونایتد در ماه مارس به زمین سقوط کرد. در اوایل ماه جاری نیز، بخش پوشش موتور یکی از هواپیما‌های شرکت ساوث وست، در وسط پرواز، از جای خودش کنده شد. در ماه ژانویه نیز، اهرم درب این هواپیما در ارتفاع شانزده پا در هوا ازجای خودش کنده شد. این اتفاق در یکی از هواپیما‌های خطوط هوایی آلاسکا رخ داد که از نوع بوئینگ ۷۳۷ مکس MAX بود.

جان هانس کارشناس هواپیمایی گفت: وقتی این اتفاق می‌افتاد یا اتفاقی شبیه این رخ می‌دهد، توجه همه به آن جلب می‌شوند. نباید با بی خیالی از کنار این رویداد‌ها بگذریم. باید بپرسم چه چیزی باعث وقوع این اتفاق شد.
ما این سوال را از مسئولان شرکت هواپیمایی پرسیدیم. آنها به ما گفتند که علت بروز مشکل در لاستیک این هواپیما در حال بررسی است و آنها هم هواپیما و هم باند فرودگاه را بررسی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • واسه نونه... واسه نونه!
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه