Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریار قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا به کشاورزان توصیه کرد در کشت گندم و جو عواملی چون تهیه بستر مناسب، تراکم بذر، عمق کشت و استفاده از بذور گواهی شده و کشت قبل از بارندگی موثر (پله) را رعایت کنند.

وی همچنین از کشاورزان کشت‌های پاییزه درخواست کرد در راستای بهره‌برداری بهینه از کشت خود با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی در ارتباط باشند و اصول فنی کشت را زیرنظر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۴۶ هزار و ۸۷۱ هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.

میزان تولید گندم آبی و دیم استان در سال زراعی ۹۷ - ۹۶ بیش از ۸۴۱ هزار تن بود که از این میزان بیش از ۶۴۶ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.
همچنین ۲۶۱ هزار و ۸۸۰ تن جو آبی و دیم در سال زراعی گذشته در استان کرمانشاه تولید شد.

سال زراعی گذشته با برداشت ۹ هزار و ۲۷۱ کیلوگرم در هکتار رکورد عملکرد کلزا در کشور توسط یک کشاورز کرمانشاهی شکسته شد.

حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم کشاورزی افزایش تولید کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان تات گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری هستند؛ اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت.

محمدمهدی قاسمی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در جریان تور رسانه‌ای با موضوع کشاورزی دانش‌بنیان از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری خود هستند.

وی افزود: اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد و برای کشاورز قابل استفاده شود، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت. به دنبال این هستیم که در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب‌دهی را انجام دهیم.

قاسمی بیان کرد: ما ظرفیت کشاورزی را به طور کامل می‌شناسیم و نسبت به شرایط کشور، کشاورزان ‌و کشت‌های مختلف اطلاعات داریم که شاید شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند. اینکه مخاطب چه کسی باشد و محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به دست چه کسی برسد، مهم است.

معاون سازمان تات(تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: ما مسیر را برای دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به یافته‌های دانشی و علمی شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک خودشان تسهیل می‌کنیم. نیازی به تسهیلات نیست، ما بسترهایی داریم که از بسیاری از تسهیلات بهتر است و کمک بسیار بزرگی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان