Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان با اشاره اهمیت بازسازی مناطق سیل‌زده و بازگشت شرایط عادی در این مناطق گفت: تا کنون ۹۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان سیل‌زده استان پرداخت شده است. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق‌شناس شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگویی خبری درباره آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل‌زده و جبران خسارت‌های مردمی اظهارداشت: در بخش کشاورزی 25 هزار پرونده برای 20 هزار و 543 کشاورز تشکیل شد که پژوهشگاه فضایی کشور 17 هزار پرونده را مورد تأیید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 8 هزار پرونده کشاورزان خسارت‌دیده استان در انتظار تأیید پژوهشگاه فضایی است، گفت: تاکنون 90 میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت شده است. برهمین اساس دست‌کم به 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی سیل‌زده یک میلیون تومان بلاعوض داده شد.

استاندار گلستان با بیان اینکه در زمینه پرداخت تسهیلات به کشاورزان سیل‌زده مانعی وجود ندارد، افزود: در این مدت 12 هزار و 846 پرونده در بانک‌های استان تشکیل شد که از 182 میلیاردتومان رقم موردنیاز تا کنون 95 میلیارد تومان آن به کشاورزان پرداخت شده است.

82 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان سیل‌زده گلستان پرداخت شداختصاص 52میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده چهارمحال و بختیاریبیش از 5 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به کشاورزان سیل‌زده لرستان پرداخت شد

وی با بیان اینکه دولت مشکلی در پرداخت کمک‌های بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده ندارد، از کُندی روند تأیید پرونده‌ها از سوی پژوهشگاه فضایی گلایه کرد و گفت: در صورت تأیید پرونده‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن کمک‌های بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود.

حق‌شناس با اشاره خسارت‌های سیل در بخش راه‌های استان اظهارداشت: در سیل اخیر 97 نقطه در راه‌های استان برای عبور جریان سیلاب شکافته شد که تا کنون 95 نقطه ترمیم و آسفالت شده است. فقط 2 نقطه دیگر باقی مانده که قرار است با همکاری آب منطقه‌ای و راهداری مشکلات آنها حل شود.

وی ادامه داد: در این بخش 110 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی به استان اختصاص یافته که برای برخی پروژه‌های ملی پیمانکار انتخاب شده و کار خود را آغاز کرده است.

استاندار گلستان با تأکید بر لزوم لایروبی رودخانه‌های استان خاطرنشان کرد:  آب منطقه‌ای استان باید در سریع‌ترین زمان ممکن، پیمانکاران لایروبی رودخانه‌های استان را تعیین کند.

وی گفت: لایروبی مسیرهای اصلی رودخانه‌ها باید هرچه سریع‌تر انجام شود زیرا با توجه به وجود رسوبات ناشی از سیل قبل در بستر رودخانه‌ها، خسارت‌های سیل‌های احتمالی آینده جبران ناپذیر خواهد بود.

انتهای پیام/ز

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد

ایسنا/گلستان فرماندار کلاله از خسارت بالای سیل در ۶ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: در مجموع سیل سیلاب روزهای اخیر ۸۸۳ میلیارد ریال در کلاله خسارت به بار آورد.

فرهاد شیبک صبح جمعه ۷ اردیبهشت درگفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش شدید باران و به دنبال آن طغیان رودخانه ها و جریان یافتن سیلاب فقط به ۶ روستای «اوقچی بزرگ و کوچک، گچی سو بالا و پایین، قره قاچ و قره ترناو » ۵۴۰ میلیارد ریال خسارت زد.

وی بیان کرد: بیشترین این خسارات مربوط به معابر و آبروهاست و برای جلوگیری از تکرار دوباره این موضوع نیازمند ایجاد بندهای خاکی و دیواره سازی در حاشیه رودخانه ها هستیم اما با توجه به پراکندگی طولی روستاهای کلاله، این اقدامات اعتبارات زیادی لازم دارد.

فرماندار شهرستان کلاله ادامه داد: با تاکید بر نقش موثر خاکبرداری و لایروبی در افزایش آبگیری رودخانه ها و مدیریت سیلاب ها، افزود: پیگیری لازم برای انجام لایروبی دهانه پل ها و آبروها در دستورکار قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بارندگی ذو روز اخیر باعث ریزش کوه به همراه رانش و آب‌شستگی چهار نقطه از راه های ارتباطی شهرستان شد که خسارات آن ۸۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

شیبک اضافه کرد: تخریب سرریز بتنی و حوضچه بتنی در دو نقطه به میزان ۱۲ میلیارد ریال، خوابیدگی و ورس هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم با ۳۰ درصد خسارت، آسیب به ۷۵ کیلومتر راه های بین مزارع به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال و تخریب دیوار حیاط و سقف یک مدرسه روستایی بر اثر سیلاب به میزان یک میلیارد ریال از دیگر موارد خسارتی ناشی از سیلاب در کلاله محسوب می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد