Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:25:36 GMT

آتش‌سوزی در ۵۲۵ هکتار از مراتع طارم

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۷۹۸۴۶

آتش‌سوزی در ۵۲۵ هکتار از مراتع طارم

فرماندار طارم گفت: متاسفانه ۵۲۵ هکتار از مراتع این شهرستان در شش ماهه نخست سال‌جاری دچار آتش‌سوزی شده است.

ستار صفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تغییر قانون مدیریت بحران کشور با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ رئیس‌جمهور جهت اجرا، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید در این قانون، موضوع پیشگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مدیریت مطلوب و انجام اقدامات پیشگیرانه در بارش‌های سیل‌آسای اواخر سال گذشته و اوایل امسال، گفت: در راستای مدیریت بارش‌ها و پخش سیلاب دو پروژه احداث بند رسوب‌گیر و انحرافی حوزه آب‌ریز شهر آب‌بر و بند رسوب‌گیر روستای هزارود علیا که از محل اعتبارات ملی در هفته دولت کلنگ‌زنی شد در دست پیمان بوده و در حال اجرا است که امیدواریم در کنترل سیلاب‌های احتمالی امسال کمک‌کننده باشد.

صفری بر ضرورت پایش مجدد مکان‌های احتمالی وقوع سیل تاکید کرد و افزود: بخشداران و شهرداران باید نسبت به پاک‌سازی و لایروبی انهار و مسیل‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که به صورت جدی پیگیر راه‌اندازی ساختمان امداد و نجات جاده‌ای روستای انذر هستیم، بیان کرد: امیدواریم این مرکز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

فرماندار طارم با بیان ابن‌که متاسفانه ۵۲۵ هکتار از مراتع این شهرستان در شش ماهه نخست امسال دچار آتش‌سوزی شده است، افرود: در پی این آتش‌سوزی‌ها در مجموع ۸ میلیارد تومان به مراتع شهرستان خسارت وارد شد.

وی با بیان این مطلب که ۷۰ درصد آتش‌سوزی‌های شهرستان در نیمه اول سال‌جاری اتفاق افتاد، ادامه داد: بیشتر این آتش‌سوزی‌ها مربوط به مراتع چفتان و شورازگاه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طارم زنجان آتش سوزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره بررسی علل حوادث غیرمترقبه در ایلام، گفت: جلوگیری از وارد آمدن خسارات جدی سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی را با توجه به جغرافیای کوهستانی این استان در دستور کار داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز با استقبال معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

وی در جمع خبرنگاران پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را از موضوعاتی دانست که در این سفر مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه گفت: در این سفر اقداماتی که موجب جلوگیری از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی استان ایلام وجود دارد، در دستور کار داریم.

نامی تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان ایلام مانند گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

وی بازدید از شهر سرابله و مناطقی که در استان نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران دارد را از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام عنوان کرد.

سعید هژبری، معاون عمرانی استاندار ایلام در خصوص اهداف این سفر در جمع خبرنگارانف اظهار داشت: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صداهای زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت‌وسازهای غیرایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع از بخش‌های مختلف این سفر است.

وی افزود: ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند