Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور تاکید کرد: بی تردید دانشگاه های ما مسئولیت بسیار سنگینی را امروز بردوش دارند؛ متقابلا جامعه ما و دولت هم در برابر دانشگاه مسئول هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با تاکید بر اهمیت دانشگاه و البته حوزه در کنار هم، اظهار داشت:‌ من خودم را هم فرزند حوزه و هم دانشگاه می‌دانم و به هر دو افتخار می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: مجموعه دانشگاه و حوزه اداره آینده جامعه را به عهده دارد. مسلما آنهایی که در دانشگاه درس می خوانند و در حین خواندن درس مسئولیت اجرایی را برعهده ندارند، بیشتر طالب آموزشند اما از همان لحظه ای که وارد دانشگاه می شوند، احساس می کنند از مدیران آینده هستند نه از شاغلان آینده.   روحانی اضافه کرد: اگر شغل برای فارغ التحصیل دانشگاه یافت شود او راضی نیست و  به دنبال مسئولیتی است تا مدیریت بخشی از کار را حداقل برعهده داشته باشد و یا مسئولیتی متناسب با تحصیلات داشته باشد.   رئیس جمهور تاکید کرد: بی تردید دانشگاه های ما مسئولیت بسیار سنگینی را امروز بردوش دارند متقابلا جامعه ما و دولت هم در برابر دانشگاه مسئول هستند.   وی یادآور شد: اینکه خدمات کافی است یا خیر امکانات لازم را برای دانشگاه‌ها فراهم کرده ایم یا نه؟ من هم همینجا اعتراف می کنم نواقص فراوانی وجود دارد اما همیشه تلاشیم که این مشکلات را رفع کنیم. در دانشگاه تهران همین فضایی که فضای ورزش و زمین چمن بود، الان تبدیل به محل برگزاری نماز شده، که خوشبختانه الان برای نماز مصلای خوبی داریم.   رئیس جمهور از وزرا و روسای دانشگاه‌ها خواست تا همانقدر که برای سیاست‌ وقت می‌گذارند برای ورزش، سلامت و رفاه جوانان نیز وقت بگذارند و گفت: ما یک دانشجوی عالم، سالم، با نشاط، متحرک، دلسوز، شیفته کشور، مملکت و جامعه نیاز داریم که این ها همه باید کنار هم قرار بگیرد تا ما بتوانیم به وظیفه اصلی مان عمل کنیم. روحانی تصریح کرد: گسترش فضای دانشگاه بدون کیفیت مطلوب ما نیست؛ معتقدیم ارتقای فضای کمی و کیفی باید در کنار هم قرار گیرد.   وی ادامه داد: خوشبختانه علی رغم اینکه در 41 سال پس از انقلاب مشکلات جنگ و فشارهای اقتصادی بود اما  دانشگاه در رشته های مختلف به وظایف و رسالت خود به خوبی عمل کرده است؛ ما نسبت به دنیا، خیلی عقب نیستیم و حرکت های خوبی از لحاظ علم و دانش داشته‌ایم.       ادامه دارد...

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل ساختمان این نهاد حوزوی برگزار شد بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان علیه جامعه ما و مقابله جبهه کفر در برابر جبهه حق است که در صورت برنده شدن هر یک، شرایط تعیین کننده خواهد بود.

فرمانده فراجا بیان کرد: در طی این سالها رهبر معظم انقلاب بر موضوع شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره داشتند که متاسفانه برای این موضوعات تلاشی صورت نگرفت و تلاش های صورت گرفته نیز کافی نبوده و بسیاری فقط شنونده این بیانات بوده اند.

وی افزود: یکی از چالش ها در حوزه امنیت اخلاقی، نبود گفتمان واحد در بین دستگاه ها و نهادها است و از سویی دیگر در لایحه حجاب و عفاف نیز ابهاماتی وجود دارد.

سردار رادان اضافه کرد: هزینه پایین جرم بی‌حجابی و اظهارت ضد و نقیض برخی افراد مسوول و همچنین کمبود اعتبارات و امکانات مورد نیز از دیگر چالش های حوزه مقابله با بی حجابی و هنجارشکنی در کشور است.

کد خبر 6089379

دیگر خبرها

  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم