Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:37:37 GMT

چالشی لذت بخشی برای فیلم‌سازان کوتاه

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۰۵۷۴

چالشی لذت بخشی برای فیلم‌سازان کوتاه

کارگردان فیلم کوتاه «بدل»، معتقد است که اکران فیلم‌های کوتاه در گروه «هنروتجربه» چالش لذت بخشی برای فیلمسازان کوتاه است و  آنها را برای ورود به عرصه فیلم‌های بلند  آماده می‌کند.

روناک جعفری که این روزها فیلمش در قالب باکس «فیلمهای کوتاه 88 دقیقه‌ای» در گروه «هنروتجربه» روی پرده است، درباره اکران فیلم کوتاه خود روی پرده سینما به ایسنا گفت: به عقیده من گروه «هنروتجربه» با امکان اکران فیلمهای کوتاه، فیلمسازان فیلم کوتاه را برای ورود به عرصه فیلمهای بلند آماده میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دنیای حرفه‌ای فیلمسازی چالشهای خاص خود را دارد و هنروتجربه این فرصت را در اختیار فیلمسازان فیلم کوتاه قرار میدهد که بتوانند در آینده تبدیل به فیلمسازان موفقی در زمینه ساخت فیلمهای بلند شوند.

جعفری با اشاره به برنامههای گروه «هنروتجربه» برای اکران فیلم ها بیان کرد: اکران فیلمهای کوتاه به طور همزمان در شهرستانها و همچنین برگزاری جلسات نقد وبررسی در شهرهای مختلف تجربه تازه‌ای برای این دسته فیلمسازان است.

وی همچنین اکران فیلم های کوتاه در این گروه را چالشی لذت بخش برای فیلمسازان کوتاه دانست و بیان کرد: گروه سینمایی «هنروتجربه» بخش اعظمی از کار اطلاع رسانی و تبلیغات فیلمها را به عهده فیلمساز میگذارد که اگر چه ابتدا برای آن دسته فیلمسازانی که تجربه اجرایی در زمینه اطلاع رسانی وتبلیغات نداشتهاند، بسیار سخت  و پیچیده به نظر میرسد اما در مجموع برای فیلمسازان کوتاه، بسیار چالش برانگیز است ودر مجموع باعث میشود که فیلمساز با تجربه کردن این رویدادها آمادگی لازم را برای اکران فیلمهایش در آینده کسب کند.

 این فیلمساز جوان یادآور شد: اگر چه در اکران فیلم بلند، پخش کننده و روابط عمومی و مشاور رسانهای وجود دارد که هر کدام به صورت تخصصی این امور را انجام می‌دهند اما فیلمساز فیلم کوتاه با حضوردر گروه هنروتجربه می تواند به عنوان یک ورک شاپ و کارگاه آموزشی به مسائل مختلف آن نگاه کند وتجربه لذت بخشی را برای خود رقم بزند و از مسیر این تجربهها به آموختههایش اضافه کند.

جعفری درباره مخاطبان فیلم کوتاه و امکان افزایش این مخاطبان با اکران فیلم‌های کوتاه روی پرده سینما بیان کرد: وقتی فیلم کوتاه جدی گرفته شود، مخاطب هم آن را جدی خواهد گرفت. وقتی «هنروتجربه» مقدماتی را برای فیلم کوتاه در نظر میگیرد و 5 فیلم کوتاه را در قالب یک بسته اکران می‌کند و در شهرستان ها نیز جلسات نقد وبررسی این فیلمهای کوتاه را برگزار میکند، باعث میشود که مخاطب هم فیلم کوتاه را به عنوان گونهای از سینما جدیتر نگاه کند و سعی کند که حرفهایتر با آن برخورد کند.

وی افزود: فیلمهای کوتاه به این دلیل که فیلمساز میتواند دست به تجربههای تازه بزند، ممکن است کمی از نظر فرم و فضا شبیه به فیلم بلند نباشد و همین باعث میشود که فیلم کوتاه گستره مخاطب فیلمهای بلند را نداشته باشد. چرا که شاخصه فیلم کوتاه همین تجربه و دیوانگی است.

این فیلمساز در ادامه یادآور شد: «هنروتجربه» با اکران این فیلم‌های کوتاه و پرداختن به آن در قالب نشست های نقد و بررسی، باعث می‌شود که این فیلم ها بیشتر دیده شود و رقابتی را میان هنرجویان و مخاطبان خاص این بخش ایجاد می کند که بتوانند این فیلم ها را ببینند و با امکان برقراری ارتباط با فیلمسازان، می توانند برای ادامه فعالیت های سینمایی خود، به تجربیاتشان اضافه کنند. بنابراین اگر بازار هدف را مخاطب تخصصی فیلم کوتاه در نظر بگیریم که شامل هنرجویان سینمایی و دانشجویان دانشکده‌های هنری است و بتوانیم میان این دسته مخاطبان که تعدادشان هم کم نیست، تبلیغات خوبی داشته باشیم، میتوان گستره مخاطبان فیلمهای کوتاه را افزایش داد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فیلم کوتاه بدل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده سازان، پیروز فینال نخست لیگ دسته یک حرفه‌ای بسکتبال

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون بسکتبال، فینال اول لیگ دسته یک حرفه‌ای بسکتبال ایران ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ بین تیم‌های آینده سازان تهران و گلنور اصفهان امروز در سالن بسکتبال زنده‌یاد محمود مشحون برگزار شد.   در این دیدار تیم آینده سازان با نتیجه ۸۰ بر ۷۶ به برتری رسید و سری ۱ بر صفر به سود این تیم شد.   فینال دوم این مسابقات جمعه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۶ و فینال سوم (در صورت نیاز) یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ساعت ۱۶ به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • موفقیت جدید برای کاراته خوزستان
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • رقابت چالشی کاندیداها در میدان مناظره‌ها
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • آینده سازان، پیروز فینال نخست لیگ دسته یک حرفه‌ای بسکتبال
  • جنجال‌سازان مسابقات کشتی مازندران در انتخابی تهران!