Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از نرخ رشد تولید ناخاص داخلی ایران برای سال ۲۰۱۹ را ۳.۵ درصد نسبت به گزارش قبلی کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پیامی توییتری منتشر کرد: اقتصاد ایران در سال جاری میلادی بدترین سال خود در سال های پس از جنگ تحمیلی را سپری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دور قبلی تحریم ها نیز ایران شرایط دشواری داشت، اما پایین ترین نرخ رشدی که برای ایران ثبت شد، مربوط به سال ۲۰۱۲ بود.

اقتصاد ۷.۷ درصد نسبت به سال قبل از آن کوچکتر شد.

صندوق بین المللی پول دلیل تعدیل قابل توجه پیش بینی خود در مورد نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایران را تاثیرات ناشی از تشدید تحریم های آمریکا عنوان کرده است.

علاوه بر این، در گزارش جدید صندوق بین المللی پول نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ نیز ۰.۰ درصد پیش بینی شده‌ که در قیاس با پیش بینی اعلام شده در گزارش قبلی ۰.۲ واحد درصد کاهش یافته است.

صندوق بین المللی پول همچنین نرخ تورم در ایران در سال ۲۰۱۹ را ۳۵.۷ درصد پیش بینی کرده است که نرخ تورم در سال ۲۰۲۰ کاهش یابد و به ۳۱ درصد برسد.

نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۱۸ نیز از سوی صندوق بین المللی پول ۱۴.۵ درصد اعلام شده و این نهاد بین المللی پیش بینی کرده است که نرخ بیکاری در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ترتیب به ۱۶.۸ و ۱۷.۴ درصد افزایش پیدا کند.

صندوق بین المللی پول، تراز حساب جاری ایران در سال گذشته میلادی را معادل ۴.۱ درصد تولید ناخالص داخلی تخمین زده و پیش بینی کرده است که در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ این رقم به ترتیب به منفی ۲.۷ و و منفی ۳.۴ درصد برسد.

روند تغییرات نرخ تورم و نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایران در ۴۰ سال گذشته بر اساس آمار صندوق بین المللی پول در تصویر زیر قابل مشاهده است.

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی خاورمیانه و آسیای مرکزی در سال ۲۰۱۹ را با تعدیل ۰.۹ درصد نسبت به گزارش قبلی، ۰.۹ واحد درصد پیش بینی شده که ۰.۴ واحد درصد نسبت به پیش بینی قبلی کاهش نشان می‌دهد.

صندوق بین المللی پول از نااطمینانی های موجود در برخی اقتصادهای نوظهور و کاهش نرخ رشد اقتصادی در اقتصادهای بزرگ جهان به ویژه چین و آمریکا به عنوان بزرگترین ریسک های پیش روی اقتصاد جهانی نام برده و هشدار داده است که احتمال کاهش بیشتر نرخ رشد اقتصادی جهان نیز وجود دارد.

کد خبر 393473

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رشد اقتصادی رشد اقتصادی جهان رشد اقتصادی منفی اقتصاد ایران صندوق بين المللي پول شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر دوشنبه ضمن بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران که برای روز سوم در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است، با همراهی علیرضا فخاری، استاندار تهران و تیم اقتصادی از این رویداد اقتصادی بازدید کرد.

بر اساس این گزارش وحیدی با حضور در غرفه استان تهران مستقر در سالن ۴۱ این نمایشگاه توانمندی های این استان را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است که در این بازدید که با حضور محمد علیمهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، برگزار شد نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و چالش های پایتخت در حوزه اقتصادی را برای وزیر کشور بازگو کرد.

لازم به ذکر است که نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در جهت ارتباط با بازارهای بین‌المللی در کشور ایران است که با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران ششمین دوره آن از تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز و ای رویداد تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6092286

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته