Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: مساله فقر همواره دغدغه  بزرگی برای متخصصان، سیاست‌گذاران و دولتمردان هر کشوری بوده است. با این حال به رغم بیش از نیم قرن تجربه کلاسیک و مدون در مبارزه با فقر در سطح جهانی هنوز توافق روشنی درباره راه های کنترل و کاهش این مساله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از انقلاب اسلامی نیز، فقرزدایی در ایران در تمامی دولت ها به عنوان یکی از مهمترین محورهای برنامه های توسعه اجتماعی کشور محسوب شده است.

طی چهل سال سیاستگذاری در حوزه فقرزدایی، به فراخور تعریف فقر، شناسایی مکانیزم تولید فقر، تبیین علل وجودی فقر، راهکارهای متعددی به منظور رفع فقر (از تامین معاش تا توانمندسازی) در دستور کار قرار گرفته است و انواع سیاست های توسعه معیشتی، حمایت های اجتماعی، شمول مالی یا ترکیبی از آنها بسته به کمیت و کیفیت جامعه هدف طرح و ارائه شده است.

در این میان در گام دوم انقلاب اسلامی که به تعبیر رهبری نظام «ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» است، ضروری است یک مرور ساختارمند به مطالعات و تحقیقات انجام شده در حوزه فقر انجام شود. توصیف ها، تبیین ها و راهکارهای سیاستی از این مطالعات احصا شود و تجارب اموخته شده (چه در سطح نظری چه در سطح تدوین سیاست و چه در سطح اجرای سیاست های فقرزدایی) در سیاست گذاری های آتی مورد توجه قرار گیرد.

در همین چارچوب موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در راستای اهداف خود و وظایف تصریح شده در اساسنامه (ماده ۱-۳، ۴-۳ و ۱۰-۳) نشست های تخصصی کاربردی با نیروهای متخصص در حوزه فقر را در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند دانش تولید شده در این حوزه را برای کمک به حل مشکلات و مسایل اجرایی و بهبود برنامه های رفاه و تامین اجتماعی در یک ادبیات سیاستی در  اختیار ساختار های اجرایی مرتبط قرار دهد.

بر این اساس با توجه به اینکه در آستانه روز جهانی ریشه کنی  فقر ( ۱۷ اکتبر) قرار داریم، اولین نشست از این سلسله نشست ها در روز دوشنبه مورخ ۲۲ مهر ساعت ۱۴ الی ۱۶ با حضور دکتر فرشاد مومنی (استاد دانشگاه علامه طباطبایی) با موضوع مروری بر ۴۰ سال سیاست‌گذاری در حوزه فقر و با مشارکت جمعی از پژوهشگران  این حوزه در مکان موسسه برگزار خواهد شد.

کد خبر 4748439 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب فقر سازمان تامین اجتماعی طرح های پژوهشی اربعین 98 شهرداری تهران شورای شهر تهران هفته ناجا اربعین حسینی نیروی انتظامی قوه قضاییه محسن هاشمی پیروز حناچی وزارت آموزش و پرورش شهر تهران آتش نشانی ناجا شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت

به گزارش قدس خراسان، علی دهقان‌زاده اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ یک میلیارد تومان برای اخذ پروانه ساختمانی پروژه درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن اخذ شد و پس از صدور پروانه عملیات اجرایی این پروژه در ۶ ماهه اول امسال آغاز و طبق قرارداد انجام شده در مدت ۱۸ ماه  این طرح تکمیل و سال آینده شاهد بهره‌برداری این پروژه خواهیم بود. 

فرماندار بردسکن افزود: خوشبختانه این پروژه به لحاظ تزریق اعتباری در ردیف پروژه‌های کددار کشور قرار گرفته است و سازمان تامین اجتماعی در تخصیص بودجه و تجهیزات درمانگاه تامین اجتماعی موافقت خود را اعلام که پس از اخذ پروانه ساختمانی بلافاصله عملیات اجرایی این پروژه که سال گذشته با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور کلنگ آن به زمین زده شد شروع شود.

وی داشتن درمانگاه تامین اجتماعی را در شهرستان بردسکن با توجه به وجود راه‌های مواصلاتی و بیش از ۳۶ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی یکی از ضروریات دانست و گفت: همواره یکی از مطالبات مردم شهرستان بردسکن داشتن درمانگاه تامین اجتماعی بوده است که خوشبختانه این مهم تحقق پیدا کرد و تمام تلاش ما بر این است با توجه به پای کار بودن سازمان تامین اجتماعی سال آینده این پروژه تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری