Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:31:54 GMT

صادرات کالا در مرز مهران از یک میلیون تن فراتر رفت

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۲۳۲۷

صادرات کالا در مرز مهران از یک میلیون تن فراتر رفت

 سعید شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری در استان ایلام یک میلیون و ۲۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۶۲۴ میلیون دلار از استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۱۳ درصد و از لحاظ وزنی ۳۱ درصد افزایش داشته است.


وی افزود: مهمترین اقلام صادراتی استان ایلام شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اداره صمت ایلام یادآور شد: سال گذشته در این بازه زمانی ۷۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۵۲ میلیون دلار به کشور عراق از طریق مرز بین المللی مهران صادر شد.

شریفی اضافه کرد: صادرات و واردات کالا از طریق بازارچه‌های مرزی کشور راهکاری برای کم کردن فاصله مناطق محروم از برخوردار است تا با کمک آن  زمینه‌های اشتغال را در این مناطق فراهم آورد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمن و صادر کنندگان خط شکن این عرصه هستند و دولت تمام توان خود را برای حمایت از این قشر و رفع دغدغه های آنها بکار گرفته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت:افزایش صادرات غیرنفتی نشانگر اقتصاد سالم و پویاست که به منزله توانمندی و ظرفیت بالفعل کشور برای ایجاد درآمد پایدار است، هر چه صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کند فرصت حضور در بازارهای جهانی هم گسترده‌ تر خواهد شد که نتیجه اساسی این امر هم شکوفایی اقتصاد کشور و استفاده از درآمد های آن است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات ایلام مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ «صادق علیمرادی» اظهار کرد: آبگیری اولیه این سد، دو سال پیش از محل روان آب‌های خود سد آغاز شده بود و از آذر ماه سال قبل با ورود آب سامانه گرمسیری به میزان ۳ متر مکعب بر ثانیه به سد، به منبع عظیمی برای زمین‌های کشاورزی دشت مهران تبدیل شده است.

وی با عنوان این که در سال زراعی جاری بخشی از این آب ذخیره را از طریق شبکه آبیاری کنجانچم به شبکه بزرگ آبیاری مهران تخصیص دادیم، افزود: آب سد از طریق دریچه‌های کشاورزی برای ورود به شبکه‌های آبیاری رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام در خصوص شبکه‌های آبیاری استان تشریح کرد: کل زمین‌های کشاورزی زیر پوشش شبکه‌های آبیاری استان حدود ۸۶ هزار هکتار است و با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۱۸ هزار هکتار، به زمین‌های کشاورزی زیر پوشش شبکه‌های آبیاری استان اضافه می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • حکم جلب شما صادر شد
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!