Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:23:20 GMT

۱۱۴ کودک کار و خیابان در البرز ساماندهی شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۲۴۲۴

۱۱۴ کودک کار و خیابان در البرز ساماندهی شدند

اسدالله حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۶۷ درصد معادل ۷۷ نفر، کودکان کار بودند.
وی ادامه داد: از مجموع این ۱۱۴ کودک ارجاعی به مرکز کودکان خیابانی البرز ۷۲ نفر غیر ایرانی و در رده های سنی زیر ۶ سال ،۶ تا ۱۱ سال ،۱۲ تا ۱۴ سال و ۱۵تا ۱۸ سال قرار داشتند.
همچنین ۸۹ نفر از مجموع این کودکان ارجاع شده به مرکز کودکان خیابانی پسر بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 براساس بررسی ها ۷۶ نفر از کودکان مذکور دارای سطح تحصیلی مقطع ابتدایی، ۱۱ نفر متوسطه اول، ۲ نفر متوسطه دوم  و  چهار نفر زیر سن مدرسه ، ۲۱ نفر ترک تحصیل بوده اند.
حیدری اضافه کرد:  تنظیم و امضای سه تفاهم نامه با مراکز حمایتی - آموزشی شناسایی و جذب کودکان کار وخیابان، پذیرش و نگهداری کودکان خیابانی در مرکز نگهداری , راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات کودکان کار وخیابان با تاکید بر استفاده از ماژولهای تخصصی و ایجاد کدکاربری منحصر به فرد برای کودکان فاقد مدارک هویتی از جمله اقدامات بهزیستی البرز با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی منجسم برای کودکان کار و خیابان درسالجاری بوده است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن و مراسم ملی و مذهبی با اهداف آموزشی و ارتقائ نشاط ،برگزاری کلاسهای آموزشی فنی و حرفه ای، اقدامات حمایتی-درمانی(شامل انجام تست HIV) از دیگر اقدامات موثر دراین زمینه به شمارمی رود.

بهزیستی استان البرز دارای یک مرکز دولتی شبانه روزی و ۲ مرکز غیر دولتی روزانه برای کودکان خیابانی است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجویان بهزیستی البرز کودکان خیابانی کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد

به گزارش همشهری آنلاین، این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

کد خبر 847618 منبع: ایسنا برچسب‌ها جراحی خبر مهم کلیه بندرعباس- استان هرمزگان پزشکی

دیگر خبرها

  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور